Van de week is mijn zoontje heel hard op zijn mondje gevallen, het bloedde als een rund en toen het stopte zagen we dat er een voortandje weg was. Heb contact gehad met de tandarts en die zei dat hij hem waarschijnlijk had doorgeslikt (ik kon die hele tand nergens meer vinden namelijk) Met eten heeft hij vaak pijn en stopt dan met eten, logisch had ik ook gedaan! Maar het werd alleen maar erger en net keek ik in zijn mondje en nu de zwelling een heel stuk minder is zie je de tand heel goed zitten alleen is hij naar binnen geslagen. Tandarts al gebeld en wordt terug gebeld maar ben wel benieuwd of er moeders zijn die dit herkennen en wat is er aan gedaan?
Mijn zoontje heeft dit ook gehad. De tanden zijn weer naar beneden gezakt. Helaas niet meer zo mooi recht en de tanden zijn iets verkleurd. Onze tandarts zei dat de tanden zwart konden worden en de tanden eronder mogelijk beschadigd zouden zijn. Dus ik zou wel het nog wel even laten checken.
Bij mijn oudste is hij weer gewoon gezakt en vastgegroeid, hij verkleurde wel helaas (beetje donkerder, niet grijs of zwart). En uiteindelijk gewoon gewisseld, volwassen tand had niks.
Oei nee, hier zat hij wel los en niet meer helemaal recht, maar zeker geen kwartslag gedraaid. Ik zou hier wel echt mee naar de tandarts willen, dat moesten we met mijn dochter toen ook - ook al heeft de tandarts toen niks gedaan behalve kijken. Maar zo’n beoordeling in persoon ipv telefonisch zou ik prettiger vinden.
De tandarts heeft terug gebeld en we moeten hem zetpillen geven tegen de pijn en aankijken tot maandag.
Dat heeft ze niet gezegd alleen dat de tandarts er niks aan gaat doen ivm trauma. Als er wat gedaan moet worden dan worden we doorgestuurd naar de kaakchirurg.
Maar zonder te kijken kan de tandarts toch niet zeggen of er iets aan gedaan moet worden en je zoontje doorgestuurd moet worden?
Eerlijk.... Ik had echt geëist dat ik langs kon komen. Hij heeft er last van. Zo kan je t weekend niet in toch....
Nja dat gaf ik ook aan maar ze vonden het echt niet nodig en de eerste mogelijkheid die ze hadden was maandag aan het einde van de dag pas. Kan moeilijk met hem op de fiets stappen en naar binnen lopen (nja kan wel maar daar bereik je ook niet veel mee)
Neem aan dat er altijd spoed plekjes zijn. Ik zou langsgaan. Als hij nu al niet meer eet enzo. Denk dat een tandje desnoods trekken voor minder trauma zorgt. Dan niet kunnen en niet durven eten
Mijn zoontje heeft al trauma's voor ziekenhuizen, doktoren en dingen in/op of aan zijn gezicht en lijfje. Denk dat ze daarom ook wat voorzichtig zijn met aan hem zitten (we zitten met hem ook bij een speciale tandarts )
Wij hoefden ook niet langs te komen toen ons zoontje was gevallen en zijn tanden los zaten. Afwachten was het advies wat wij kregen, of de tandjes zouden weer vastgroeien of ze zouden er uit vallen, maar ze konden er niks aan doen. Hier zijn ze weer vastgegroeid (maar dat lijkt me helemaal scheef niet handig) en iets donkerder geel/lichtbruin geworden. Net de 1e nieuwe tand door en die ziet er gelukkig goed uit.
Nou ik moest al langskomen bij een tand die alleen maar loszat na een val. En kreeg op mijn kop dat ik gewacht had. Ik zou bij een andere tandarts aankloppen of bellen voor advies.
Het is niet abnormaal dat een tandarts adviseert het gewoon aan te kijken bij een melktand. Mocht er een (wit) bultje op het tandvlees komen, dan wel weer bellen ivm mogelijke ontsteking.
Hier idem, zoontje is lelijk gevallen een jaar of twee terug. Eén tand zat wat los, die ernaast had een stukje eraf en het tandvlees tussen de twee tanden had een scheurtje, het geheel was blauw en dik en het heeft goed gebloed ook. Normaal gesproken moet je 2 maanden van tevoren bellen als je op (reguliere) controle wil, zo druk is het altijd. Mooi dat toen ik belde voor mijn zoontje - na overleg tussen telefoniste en tandarts - ik 1,5 uur later terecht kon voor een check up met foto's etc. en we vervolgens ook nog twee keer een nacontrole hadden binnen twee weken. Ik zou toch zo brutaal zijn om gewoon langs te gaan als ik jou was hoor. En anders een andere tandarts proberen.