Vlekjes buik/borst

Discussion in 'Baby en dreumes' started by madelein, Jul 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Wie weet wat dit is? Dochter zit ineens onder de rode vlekjes. Dacht eerst allergie voor de zon of zonnebrand ( zit in zuid Frankrijk) maar het is echt alleen dr borst/buik.
    Ze lijkt verder niet ziek.

2. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Inmiddels is het zo:

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik vind het lijken op warmte uitslag? Trekt vanzelf weer weg...
    Zoveel mogelijk uit de zon en lekker in de schaduw (maar dat zal je vast al doen).

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    De reden dat het alleen op d'r borst/ buik zit is omdat ze (denk ik) alleen een romper draagt. Als ze wat zweet gaat het juist daar broeien en daarom zitten daar die plekjes. D'r armen en benen liggen dan bloot en dat 'ventileert' dan gewoon.

5. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ze heeft juist veel binnen gelegen vandaag omdat ze erg veel geslapen heeft. Is hier niet zo warm vandaag, 25 graden, en bewolkt... Gister heeft ze de hele dag in dr blote kont gelegen.

6. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Als het morgen nog steeds zo is, even een arts raadplegen. Zou dit niet afwachten, maar goed...ik heb hier dan ook geen verstand van en een arts wel. 😊

7. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ik ben ook niet zo afwachtend maar vind het wel lastig omdat ik in het buitenland zit. Mijn moeder zegt dat het lijkt op beginnende waterpokken ( zit bij haar in huis).
    Ze heeft verder geen koorts en is wel vrolijk als ze wakker is. Drinkt ook goed. Dus zie nu geen reden om met spoed een arts te zoeken. Als het morgenochtend nog zo is wel.
    Ze slaapt naast mij vannacht dus hou dr vannacht ook goed in de gaten.

8. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    #8 madelein, Jul 6, 2016
    Last edited: Jul 6, 2016
    Inmiddels een nacht later.
    Vlekjes zitten er nog maar zijn minder vurig en de huid lijkt ook wat schraal. Doet me ineens erg aan eczeem denken, dus vermoed toch een allergie voor de zonnebrandcreme. Gelukkig geen waterpokken!

Tips voor een fijne zonnebrandcreme voor een gevoelig huidje zijn welkom!
    Naif en nivea ( die sensitive variant, witte fles) kan ze al niet tegen.

9. shoshana

shoshana Niet meer actief

Mijn zoontje heeft eczeem. Ik heb zonnebrand van lovea, daar kan hij wel tegen. Maar is erg verschillend per kind/mens.

10. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ons meisje heeft gister koorts gekregen en er zitten nu ook blaasjes... Lijken dus de waterpokken te zijn...
    Straks naar de huisarts..

11. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Nou conclusie: huisarts weet het ook niet zo goed. Lijkt een virus infectie, kan vijfde ziekte zijn, maar lijkt het niet heel erg op. Kan ook een andere virus infectie zijn van bijvoorbeeld de luchtwegen ( ze hoest ook namelijk) waarbij de huid reageert. De paar blaasjes die er inmiddels zitten kan ze niet zo goed verklaren. Ze vond het niet op waterpokken lijken.
    Met een dag of 10 moet het over zijn 🙊

Share This Page