Loopfiets voor 2 jarige: wishbone vs early rider

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piccolina, 3 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Kan niet kiezen;)
    En er is ook schijnbaar versie early rider 2-5 jaar (ipv 1.5-4 jaar).

Dochter is 86cm en ze moet echt bij grond goed kunnen!
    Met 1.5 was ze 82 en kon dan bij grond nog niet zittend dus ze liep staand mee..

2. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Absoluut de wishbonebike! Fantastische fiets :) dochter kreeg hem voor haar eerste verjaardag en kon toen nog niet bij de grond. Na een paar maanden wel. Toen heel lang op 3 wielen gefietst. En nu sinds een maand voor haar 2e verjaardag fietst ze op twee wielen.
    Wij vinden het heerlijk. Ze maakt flink snelheid en zo kunnen wij ook lekker doorlopen. Als dochter straks groter is krijgt zij een andere fiets en dan kan deze door naar het kindje wat onderweg is. Absoluut het geld meer dan waard.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wish bone bike! Die 4 of 5 jaar is maar net hoe groot je kindje is. Jouw kindje is klein dus zal er vast langer mee kunnen doen!

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Maar wat is daaraan beter dan early rider. De prijs is hetzelfde, ook kwaliteit. Enige in early reader stuur verstelbaar en staat hoger zoals ik zie. In wishbone moet kindje naar voren gebogen meer zitten.

Ik weet dat wishbone goed is maar early rider is nieuw op de markt die vergelijkbaar is.. Twijfel dus tussen die twee

5. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik vind de wishbone vrij breed. Heb zelf een puky. Reed hij zo mee weg toen hij 2 was.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ik weet dat wish bone bike jaren meegaat, weinig tweedehands verkocht wordt (dus goed gebruikt word en meerdere kindjes meegaat) en bovendien vind ik hem super mooi. Dus voor mij reden om wbb te kiezen. Als het jou verder weinig uitmaakt kies je welke je het mooiste vind?

7. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb geen ervaring met de early rider. Heb hem opgezocht en moet zeggen dat ik hem persoonlijk ook minder mooi vind dan de wishbonebike.
    Zo voorover zitten ze trouwens niet op de wishbonebike. Het ziet er uit alsof ze heel comfortabel zit. Ook andere kindjes fietsen er zo op weg en zijn er niet vanaf te slaan ;)

Edit: mijn dochter is 85 cm dus dat is net zo lang als jouw dochter.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Maar is de early rider dan ook een driewieler die twee wieler kan worden? Want ik vind hem alleen als tweewieler en dan is hij zowizo niet vergelijkbaar!

9. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Oh geen idee eigenlijk. Zag alleen plaatjes van tweewielers.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nee maar dat hebben we echt niet nodig dus dat extra optie voegt niets toe.

11. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Je bedoeld dat je een 2 wieler niet nodig hebt? Die snap ik niet helemaal. Voor het evenwicht is het toch handig als het een 2 wieler kan worden. Ook voor snelheid maken, gaat beter op 2 wielen.

Hier een puky overigens, wat een leuk en stevig fietsje is dat. Gaat ook zeker meerdere kinderen mee.

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nee ik bedoel dat ik heb 3 wieler niet nodig natuurlijk.
    Gewoon 2 wielen zoals ze zijn niet die baby versie met extra 2 achter aan zijkanten.

Pucky vind ik niets helaas. Moet hout zijn en duurzaam
    Pucky is hier volop in speeltuin wat ze soms leent maar ze loopt ermee ze kan nog steeds niet bij de grond zittend en ik vind het ondig zo metalen fiets. Dus als kopen dan een van de twee houten wat ik noemde;)
    Ik had altijd wishbone gedacht maar gisteren zag early rider die in echt toch echt leuj uitziet en compacter dan wishbone en iets lichter.
    Dus wilde weten wie ook twijfelde tussen die twee en wat gekozen

13. misa

misa Niet meer actief

Ik ken ze niet maar ben wel erg tevreden over de puky (niet de kleinste).

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ik zou eigenlijk als je alleen als twee wieler wilt een goedkopere houten loopfiets kopen. Er is keuze genoeg, de 3 wieler vind ik van de wbb het grote voordeel en ook dat het frame meegroeit door om te draaien. Maar als je een kleintje hebt dan is dat wellicht niet eens nodig. Zelf vind ik de wbb veel mooier als de vorm van de early rider. Maar dan vind ik de gewone van de fietswinkel in het hout ook mooier als de early rider. €165,- voor een tweewieler van hout vind ik enorm veel.

15. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wij hadden eerste ook een duurdere houten, maar onze dochter pakte in de speeltuin continu een puky. Dus tja je kan zelf wel hout erg leuk vinden, maar je kind moet er mee spelen. Daarom hebben wij nu een puky, mega succes. En ze zijn er in all maten dus er is er altijd eentje waar ze wel op past.

16. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik denk dat we voor wishbone gaan.
    Daar kan zitje iets hoger waardoor hij langer meegaat.

Driewier is toch echt voor babys als ze nog niet zo goed kunnen met voeten bij lopen etc. We hebben micro step en ze rijdt zo weg maar willen looptfiets bij voor op vakantie.

17. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Wat hier een overweging was voor de wishbonebike was het feit dat hij met 2 en 3 wielen kan. Ideaal want zo kan ons tweede kindje hem straks ook gebruiken.
    Met alleen een tweewieler was dat geen optie geweest, dan hadden we nog een aparte driewieler moeten kopen.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier een goedkopere houten loopfiets bij
    Bart Smit vandaan (met 2 wielen) en is een groot succes. Was €35 geloof ik en gaat nu voor de 2e mee zo goed als nieuw en is verstelbaar.

19. Janna

Janna Fanatiek lid

Mee eens. Zo'n metalen fiets is juist heel stevig en duurzaam. Jouw fiets is toch ook van metaal en niet van hout? Ik vind de puky ideaal. En je hebt ze in verschillende maten. Weet je zeker dat je dochter in de speeltuin op de kleinste maat heeft gezeten? En dat het zadel en stuur helemaal naar beneden stonden? Want anders is het logisch dat ze niet bij de grond kan.

20. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Houten loopfietsen kunnen veel kindjes van twee niet direct op. Puky is lager.

Deel Deze Pagina