Als ze het eenmaal goed kunnen gaan ze extreem snel. Tenminste bij mij wel. Dan moeten ze wel verkeersveilig genoeg zijn en weten dat ze moeten stoppen bij oversteken, anders mag je inderdaad rennen. Ik heb de kleinste versie van puky. Oudste heeft hem met 2 jaar gekregen en ging er wel op gelijk, maar heerlijk langzaam. De andere 3 gingen met 1,5 erop en gingen op 2 jarige leeftijd al als een trein. Mijn jongste gaat er nu helemaal niet meer op, want fietst al 2 maanden op een gewone fiets (ja, zonder zijwieltjes). Ik ben echt fan van het concept loopfiets!
Bedankt voor je uitleg. Ik ga marktplaats in de gaten houden voor een puky. We wonen in een mooi wandelgebied dus veel veldwegen wat wel veilig is.
je kan ook voor een strider gaan. Deze zijn nieuwe wel duur, maar staan ook op marktplaats. hier kunnen ze al heel snel op, 12 inch, dus ook lang er mee doen. ze zijn ook qua gewicht heel erg licht. mijn zoontje heeft net "b merk" ervan geha, prebike.
12 inch is idd redelijk groot. Wij hadden die van puky (de kleine) en daar kon mijn dochter vanaf 2 jaar wel op. Mss naar zoiets kijken? En anders even checken welke lengte ze adviseren, want mss is jouw 2-jarige al wel lang genoeg!
12 inch van strider is op de laagste stand 28 cm hoog. Dus echt wel laag.. maar idd de meeste 12 inch zijn hoger
Hier ook een loopfietsje voor haar verjaardag gehad. Maar is tot nu toe nog geen succes, ze heeft er nog nooit zelf om gevraagd. En als ik haar erop zet is ze er letterlijk binnen 2 minuten weer klaar mee. Het lopen ermee gaat nu nog heel langzaam en een beetje wiebelig en het werkt niet echt mee dat ze er steeds weer vanaf wil. Ik hoop dat ze het ooit nog leuk gaat vinden.
Hier ook een Puky! Hij oefent elke dag nog; en soms lukt het en heeft hij er lol mee en soms niet en dan gooit hij hem gewoon neer en gaat staan 'driftbuien'. Het zadel van de Puky kan versteld worden; maar ik geloof dat deze Puky fiets vanaf 2 jaar was. Niet vanaf 3 jaar. Deze: http://www.loopfiets.be/images/loopfiets_puky_starter_geel_zwart_tijger_lrm_4054.jpg En dan heb ik er een fietsbel van de Action opgezet. Tringggg tringgg, daar gaan de bloemetjes uit de tuin Tringgg tringggg.
Ons zoontje heeft met 2 jaar een BMXIE gekregen en daar heeft hij vanaf het begin goed op gefietst. Hij is niet groot of klein maar precies gemiddeld. Nu gaat hij er nog steeds als een speer op dat ding.
En ineens gaat dochter van erg voorzichtig in een redelijk tempo, ze valt daardoor wel eens omdat ze dan te laat stuurt. Maar het blijkt dus maar weer dat ze het ineens doorhebben want dit is echt een groot verschil met vorige week, toen was het nog stukjes in de tuin en nu al blokje om naar de winkel.
Ons zoontje kreeg ook een puky voor z'n tweede verjaardag. Wel die van 10 inch, maar als je van de 12 inch versie het zadel en stuur opz'n laagst zet, kan dat ook gewoon. Ze zijn er snel heel behendig mee! Inmiddels heeft hij een 'grote' fiets (16 inch) en heeft zusje van 1,5 de puky ingepikt