Loopfiets voor 2e verjaardag is dat een succes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Set, 9 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Absolute aanrader ja. Mijn tweede en derde hebben allebei met 2 jaar een loopfiets gekregen en konden met 3 jaar op een normale fiets fietsen zonder zijwieltjes. Het is ook heel handig als je even naar de winkels wilt wandelen of zo, want ze houden er flink de vaart in zonder moe worden.

2. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ik heb grote kinderen en die hebben dus deze, vanaf hun tweede verjaardag.
    https://www.bol.com/nl/p/puky-lr-1l-loopfiets-blauw/1004004007689928/?Referrer=ADVNLGOO002027-G-22009917798-S-76151212511-1004004007689928

Er is ook een kleinere Puky, de starter. Kleiner en lager dus.
    Puky Starter blauw | Loopfietsen.nl

Belangrijk is dat je de zithoogte goed leest in de beschrijving en vervolgens de lengte van de binnenkant van het been meet. (Vanaf het kruis tot de grond dus) dan weet jewelkefiets je moet hebben.
    Want als je kind niet met zijn voet goed (bijna plat) op de grond kan, gebeurt er niets met die loopfiets

3. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hier is de loopfiets ook al tijden een succes. Inmiddels is hij 2,5 jaar en fietst op een klein fietsje met zijwieltjes. De loopfiets word dus niet meer gebruikt.

Hij heeft vanaf 1 jaar en 7 maanden ongeveer op de loopfiets geracet (lopen wil ik het niet noemen) :D

Wij hadden gewoon een hele goedkope, wel met rubberen banden. Hier in huis wordt letterlijk alles gesloopt, dus een duurdere loopfiets zag ik het nut niet van in.

4. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    100.000 keer JA! Beste cadeau wat we hem ooit hebben gegeven. Wij zijn voor de kleine puky gegaan, hij fietst er elke dag op.
    De buggy is al snel de deur uit gegaan. Ik vind het echt een ideaal ding. Een stuk sneller als wandelen (moet zelf flink doorstappen) en hij word veel minder afgeleid door alles wat we tegenkomen.
    We gaan vaak op zondag wandelen en dan gaat de fiets mee, doen we best wat kilometertjes! En als hij het zat is, is de fiets ook licht genoeg om te tillen (en zoonlief even op de schouders tot hij weer wil fietsen).

Mijn man vond hem met twee jaar trouwens nog te klein daarvoor en was het niet helemaal eens met het cadeau. De eerste weken vond zoontje het ook nog eng maar na een paar weken ging hij als een speer! Dat wrijf ik er dus regelmatig in bij mijn man 😋

Deel Deze Pagina