Loopfiets voor korte beentjes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaMarije, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Weet iemand welke loopfiets geschikt is voor kindjes die in verhouding korte beentjes hebben? Wij willen onze oudste binnenkort een loopfiets geven! Liefst eentje die lekker stoer is (mag hout zijn, hoeft niet). Oja, ook liefst eentje die geen 150 euro ofzo kost. Vind de wishbone-bike erg mooi, maar die ligt ietsje buiten ons budget, helaas!

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Volgens mij zijn de meeste houten loopfietsjes geschikt vanaf 95 cm. De Puky loopfiets is wel wat lager. Hier ook een meisje dat nog lange niet op haar prachtige loopfiets past :cool::(

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    #3 Jacky78, 16 sep 2011
    Laatst bewerkt: 16 sep 2011
    volgens mij heeft Puky een loopfietsje geschikt vanaf 2.5jaar (85cm) ipv de standaard 3 jaar. Meeste loopfietsjes zijn volgens mij vanaf 3 jaar of 95cm.
    Misschien een tip:
    Wij hebben een houten fietsje (met verstelbaar zadel) gekocht voor onze dochter en aangezien ze ook zo'n klein meisje is hebben wij in het zadeltje (bevestigingsstuk) 2 extra gaatjes geboord. Hierdoor kwam het zadel iets naar achteren, en daardoor ook wat naar beneden.
    Het zadel in de standaard-laagste stand was dus niet laag genoeg.
    Wel zit ze dus iets verder van d'r stuur af, maar dat merkt ze niet....

4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wij hebben destijds een loopfietsje gekocht met 3 standen / hoogtes. Gekocht bij Kruidvat voor ca. 30 euro. Misschien ook een aanrader voor jullie. Dan zou je hem dus eerst op de laagste stand kunnen zetten. ;)

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Thom heeft een loopfiets van Lief! Leuk ding, stevig en stoer

6. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Puky!!
    Wat een fijn fietsje is dat.
    De kleinste inderdaad.
    Zo gauw ze het doorhebben zijn ze weg..

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wij hebben een loopfiets van firstbike, met een verlagingsset. Mijn zoontje past er met net twee prima op.

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij hebben een loopfiets toen is gekocht bij de bartsmit was iets van 40 euro.
    Esmee is ook niet zo groot maar metde zadel helemaal naar beneden komt ze aardigbij de grond met dr voeten.
    (heb geen houten)

9. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wij hebben ook een hele stoer loopfietsje gekocht paar weken terug, en zoonlief past er alleen nog niet op helaas
    bartsmit.com - Loopfiets wit/blauw

Gok dat het maar een kerstkadotjes gaat worden :p tegen die tijd past ie er wel op

11. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Dank voor jullie tips! Ik ga snel ff snuffelen tussen alle sites en ideeën ;)

12. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen

Deel Deze Pagina