Wat betalen jullie aan een oppasmeisje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door poema, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    Binnenkort wil ons nichtje (18 jaar) heel graag eens bij ons oppassen. Maar nu vroeg ik me af wat een normaal uurtarief is voor een avondje oppassen. Iemand ervaring/enig idee?

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    voor iemand van 18? ik zou denken aan euro of 4 ik kreeg bij gast ouder bureau op mijn 21/22ste maar 5,50 euro

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    5,00 per uur

een hele avond 25,00 van 7 tot 12

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    toen ik wel is op de buurkinderen paste kreeg ik zo een 4 gulden per uur.
    voor familie deed ik het voor niks.

5. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij betalen onze oppas van 16 jaar € 3,50 per uur. Als ze komt, slaapt Bas al en hij wordt hooguit één keer op een avond wakker (en is dan gemakkelijk te troosten/in slaap te krijgen).

Voor overdag oppassen zou ik wel meer betalen. Ook als ze straks op twee kinderen moet passen trouwens.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ligt een beetje aan wat ze moet doen; ik heb zelf lang opgepast, in het begin sliepen de kindjes al als ik kwam en werden ze eigenlijk zelden wakker, dus dan kwam het neer op een avondje daar thuis aanwezig zijn en tv kijken. Toen ze wat ouder werden, gingen ze later naar bed, en bracht ik ze dus naar bed, toen kreeg ik meer betaald, omdat ik er gewoon meer werk aan had.
    Ik kreeg eerst iets van 3,50 per uur (toen was ik 15 en was het vooral dus een kwestie van tv kijken), daarna werd het 5 euro per uur (toen was ik ook 17 of 18 en bracht ik dus twee kinderen naar bed, met tandenpoetsen, pyjama aan, verhaaltjes voorlezen, nog even kletsen etc). Overigens vond ik het toen wel veel geld hoor, want ze hadden ook altijd snacks en drinken voor me klaar staan, ik had 't op m'n 18de ook best voor 4 euro per uur willen doen. (Sowieso kwamen de ouders wel eens iets later terug dan gepland, dan kreeg ik ineens nog een soort van overuren uitbetaald, zij voelden zich dan natuurlijk schuldig... maar mwa, 4 euro per uur was echt genoeg geweest en dan bij onverwachte 'overuren' een extra'tje, ok, maar niet meteen bij een half uurtje extra het dubbele betalen :p )

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik kreeg meestal 25/30 per avondvond dit best veel, als het te weinig was moest ik het zeggen oplaatst hebben we er voor gekozen dat ze me zo nu en dan wat voor de uitzet gaven (was veel leuker)

ik geef mijn oppas meisje (nog maar 14 erg vertrouwd en woont over de weg haar ouders houden oogje in het zeil) 3 euro per uur (dit ook afgesproken met haar ouderswou 4 geven maar dat vonden ze te veel dus zo opgelost en zo nu en dan wat extra's vb verjaardagetc.) ze past 1 avond in de vertien dagen op dan werk ik en komt man lief later thjuis.

wij hebben een oudere meid voor het geval we eens weg gaan zij is 19 en tja als we dan erg laat zijn hoeven we ons daar nioet druk over te maken haaar geef ik meestal 25 euro

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Kijk eens op de website van het NIBUD. Daar kun je actuele informatie hierover vinden. Zowiezo waarderen ze frisdrank en wat lekkers!

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Eur 5,- p/u en de nodige versnaperingen natuurlijk. ;)

10. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij betalen €5 per uur. Nibud houdt iets van €3-4 aan.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij geven onze oppas (joepie, we hebben eindelijk een oppas!! :) ) 5 euro per uur. Ze is 15 en ze brengt Thijmen naar bed.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik betaal mijn oppas (19 jaar, woont zelfstandig en is studente) 6 euro per uur. Ongeacht of het overdag of 's avonds is, en of er 1 of 2 kinderen thuis zijn. Reiskosten betaal ik niet, maar als de trams niet meer rijden breng ik haar thuis.

Van wat ik hier eerder heb gelezen betalen wij iets meer dan gemiddeld (maar ja, 't leven in A'dam is ook duurder dan gemiddeld, dat geldt ook voor onze oppas). Ik geloof dat 5 euro het vaakst betaald wordt.

13. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ons overbuurmeisje van 16 past hier regelmatig op.
    Als ik ga sporten (1,5 uur) geef ik vijf euro en voor een avondje uit, 20 euro.
    Als ik een snelle boodschap moet doen (half uurtje) komt ze gewoon gezellig langs. En soms geef ik haar gewoon wat extra. Het is zo fijn om een oppas te hebben.

14. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik betaal mijn oppas zo rond de 5/6 euro per uur. Het ligt er wel aan of ze de oudste 3 naar bed brengt, dan geef ik 6 euro per uur. Als ze allemaal op 1 oor liggen en ze hoeft niets te doen geef ik wat minder.
    Ook zorg ik vaak voor lekkere koeken en chippies. Ik ben veel te blij dat we een betrouwbare oppas hebben waar ik altijd een beroep op kan doen!

15. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Onze oppas is 17 en speelt vooral met Aaron en heel soms douchte ze hem ook. Ze krijgt 4 euro per uur.
    Als ik weet dat ik laat ben, staat er ook avondeten voor haar. Verder staat er vanalles wat ze mag pakken.

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wat heb ik een giga mazzel met mijn oppas adresje zeg! :$
    maar moet zeggen dat die 4 a 5,- p.u wel heel redelijk klinkt voor een 18jarige hoor

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ons buurmeisje heeft 1x opgepast, we hebben haar toen 4 euro per uur gegeven. Ik vind 5 euro voor avondoppassen best veel. Meestal hoeven ze niets/nauwelijks iets te doen :). En onze oppas is nog erg jong: 14 jaar (we laten haar ook alleen maar oppassen omdat haar moeder backup is :D)

Overdag vind ik 5 euro wel redelijk. Bij meer kinderen zou ik meer geven.

18. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    Dank voor jullie inspiratie! Zit zelf ook te denken aan 5 euro per uur of eventueel vast bedrag van 25 euro voor een avondje. Ze is natuurlijk wel wat ouder al (18 jaar) dus ja.

19. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Wij geven onze oppas van 18 jaar €4,5 per uur voor twee kinderen waar ze soms mee eet, in bed moet leggen, fles geven, in bad e.d. Zowel voor overdag als 's avonds.

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ons oppasmeisje is opa. :D

Die wordt dus niet per uur betaald, wel verwennerijtjes tussendoor. ;)

Deel Deze Pagina