Vorig zomer hebben we voor onze oudste een loopfiets gekocht. Leuk dinkie, maar achteraf misschien toch een te kleine maat. Er zittten 10 inch bandjes onder en ik zie overal loopfietsen die vele groter lijken. Nu kom ik heel veel tegen met 12 inch banden. De fiets op zich is volgens mij ook groter. Een 'ruimer' frame. Afstand stuur - zadel. Mijn zoontje is geen kleintje. Nummer twee is nog groter. Bij de meeste fietsen staat dat het vanaf een jaar of 2 is, bij sommige 2,5 jr. Zit daar echt veel verschil in? Mijn zoontje vind het wel leuk om op de fiets te zitten, maar is op zich geen spectaculair gebruiker. Misschien omdat het toch te klein is. Zadel kan niet hoger. Klopt mijn hersenspinsel dat hij meer controle zal hebben over de fiets als zijn houding verandert als de fiets groter zou zijn, of maakt het niks uit. Ik vind het zonde om hem een grotere te kopen als het niks uitmaakt. Maar als het wel scheelt, zet ik die andere op MP.
hoe groot is hij en hoe lang is zijn been aan de binnenkant gemeten. Dochter had eerst ook een kleintje, maar kon er echt niet meer op. We hebben toen een grotere vanaf 3 jaar gekocht, is vanag 95 cm en binnenbeenmaat 40 cm. Op een te kleine rijden ze echt niet lekker. Die ze eerst had was was vanaf 2jr en 85 cm.
Hij is inmiddels 98 cm. Binnenbeenlengte weet ik zo niet. Moet ik eerst aan het meten, maar hij slaapt nu. Maar als ik dat zo lees denk ik dat hij inderdaad een grotere moet. Bedankt voor je antwoord!