waneer inschrijven voor Bassis School?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Maria0, Feb 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maria0

Maria0 Bekend lid

Sep 9, 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Hallo Dames

Mijn zoontje is 10Januari 3Jaar Geworden
    mijn vraag is waneer moet ik me zoontje gaan inschrijven voor school?

op de peuterspeelzaal zeggen ze dat ik het beste nu al kan doen
    Hebben jullie mischien tips?

2. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja dat moet je nu wel gaan doen, gewoon scholen in de buurt bellen en vragen of je langs mag komen om te kijken, misschien hebben ze een open dag.

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
  4. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Moet je echt al doen hoor, vooral als je een school in de buurt fijn vind. Bij de meeste scholen mag het vanaf 2 jaar. Al hoorde ik pas van iemand die had haar baby van 4 weken al ingeschreven hier in de buurt. :rolleyes: Maar dat komt hier in de wijk zit een school die erg geliefd is en zei met haar zoontje van anderhalf jaar eigenlijk al te laat was met opgeven. Nou ik rij wel naar een school een paar straten verder, zat allang vol toen ik hier kwam wonen want mijn zoontje was toen ook net drie jaar.

5. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    mijn oudste heb ik ook opgegeven toen hij net 3 was geworden, dat ga ik ook bij mijn jongste zo doen.

6. i kreeg een brief van de gemeente dat arjen voor februarie ingeschreven moest staan op een school.. en in maart word hij 3.. heb een afspraak staat in maart voor een school.. dus ben beneiuwd!

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Dat ligt aan welke school je wil.
    Ik heb Eva toevallig 2 weken terug ingeschreven en omdat we voorrang hebben uit onze wijk, kan ze zeker terecht. Maar anders hadden we dus ''pech'' gehad.
    Ik ken ook iemand die haar zoontje al voor de 2 heeft ingeschreven (andere school)en die heeft al te horen gekregen dat er gewoon geen plek is!

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hier willen de basisscholen het ook weten zodra het kind 3 jaar is... Dit ivm de inplanning van de klassen... ze weten hoeveel kinderen ze kunnen verwachten rond die tijd... doorgeven ivm het krijgen van financieën etc.

En anders als je blijft twijfelen... Een school bellen en vragen wanneer je je kind kan opgeven en hoe het werkt daar op school...
    Vaak sturen ze je alvast dan een schoolgids zodat je je al wat kunt inlezen in hun werkwijze en naar aanleiding daarvan kan je dan een rondleiding krijgen en vragen stellen...
    Als je dat wilt...

Verdiep je wel goed in de scholen en hun beleid... Niet alleen op manier van onderwijs (is het zelfstandig gericht of juist niet, wordt er voldoende rekening gehouden met de individuele intelligentie van een kind en hoe wordt daarmee omgegaan etc.), maar ook het pestbeleid, traktaties, ziekte, ziekte van leerkrachten etc.

Wat bij mij hier nl. is tegengevallen op school en waar ik geen rekening meegehouden heb is dat ze veel parttimers hebben als leerkracht wat vorig jaar erin resulteerde dat mijn dochter 3 leerkrachten voor de klas had...
    En we hebben hier relatief veel deelklassen...

Succes!

9. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Hier krijg je volgens mij een brief van de gemeente als je je kind moet inschrijven. Er zijn hier verder ook geen wachtlijsten, maar wel is er 1 hele populaire school die echt enorme klassen heeft en steeds meer kleuterklassen krijgt enzo.

(ik vraag me dan altijd af wat er na groep 3 met al die kleuters gebeurt, want er zijn op veel scholen meerdere kleuterklassen en dan toch ineens maar 1 groep 3 en verder).

10. Maria0

Maria0 Bekend lid

Sep 9, 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    wat Top dat jullie zoveel antwoorden hebben op mijn vraag
    ik ben vanplan om morgen direckt even een paar scholen hier in de buurt tegaan bellen
    ga nu even in de telefoon boek de nummers zoeken :D

liefs Maria

11. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    noa staat al vanaf oktober ingeschreen bij 1 school hier en staat al op de wachtlijst, echt abnormaal ze wordt in maart pas 2. de andere school waar ik haar wil inschrjving hanteerd 2 jaar als begin.

12. imhvanboxtel

Jun 25, 2008
    24
    0
    0
    Mijn zoontje is 30 december 2 geworden en ik heb hem van de week ingeschreven.
    Zowieso waren er bij die school al inschrijfdagen voor kinderen die voor januari 2010 4 jaar werden.
    Dus hier al redelijk bijtijds inschrijven.

Share This Page