Hallo, Ik heb een dochter van 10 weken die s avonds maar niet wil slapen. Overdag en snachts slaapt ze goed tussen de voedingen maar s avonds is een drama. Nu ben ik begonnen met het regelmaat brengt rust, dus zodra ik zie dat ze moe is leg ik haar in bed. Alleen s avonds blijft ze huilen, als ik dit toelaat huilt ze gewoon ruim een uur en raakt helemaal overstuur, dat trek ik niet hoor. Hebben jullie nog tips hoe dit toe te passen? Of hoe ik haar kan laten slapen? Ze komt overigens nog wel iedere 3 uur voor voeding, ik geef borstvoeding. Alvast bedankt!!
Waarschijnlijk wil ze 's avonds gewoon bij je clusteren, doen meeste babys rond die leeftijd, en al helemaal als ze borstvoeding krijgen.
Precies wat Adi zegt, een hoop kindjes clusteren in de avond op die leeftijd. Gaat vanzelf weer over hoor en dan slapen ze als een blok en heb jij je vrije avond weer terug. Ik zou dr in elk geval niet onnodig laten huilen! Vanavond proberen om aan te leggen en kijken hoe het gaat.
Gewoon lekker bij je houden en voeden wanneer ze wil. Heeft ze hier ook gedaan, rond 21.30u deden we haar in bad/wassen, 22u voeding en slapen, rond 3 maanden was het over. Tenminste het clusteren. Ze was toen gewoon 's avonds wakker en was ze wat aan't spelen. Rond 21.00/21.30u ging ze dan op bed. Vanaf 4 maanden gaat ze om 19u op bed.
Bedankt! Ik zal haar gewoon lekker voeden als ze huilt ipv haar laten huilen.....zo fijn om te lezen dat er meer baby's zijn die s avonds niet slapen
't Gaat weer over hoor! Maarre dat vind ik de nadelen van Ria Blom, het voeden op verzoek komt in gedrang omdat zij er geen rekening mee houdt dat kindjes wel eens wat vaker willen drinken.
en zeker niet bang zijn dat je daarmee je baby "verwend" ...dat kan nog lang niet, clusteren hoort nou eenmaal bij borstvoeding of regeldagen...het kunnen sprongetjes zijn...alles kan..gewoon aan toegeven en dan komt het goed... beter dan je baby te laten huilen> stressen terwijl het (mama)honger heeft!
hier sluit ik me bij aan, mijn dochter kreeg ook BV en in de avond wou ze gewoon lekker bij me zijn, haar avonduurtje heeft ongeveer een maand of 3/4 geduurd...