10 mnd. en zit alleen nog maar

Discussion in 'Baby en dreumes' started by rieskruithof, Jul 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rieskruithof

rieskruithof Nieuw lid

Jan 25, 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

onze kleine bink is inmiddels 10 maanden maar vertoond nog geen verdere activiteiten dan zitten. Tijgeren of kruipen snapt hij nog niets van en ligt dan de spartelen alsof hij gaat vliegen, ook staan gaat nog zeer moeizaam laat staan zelfstandig gaan zitten.
    Moeten we ons zorgen maken (dat doen we al een beetje) of zijn er meer mensen met deze ervaring?

Alvast dank voor de reactie(s).

Een bezorgde papa

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn dochter word 8 aug alweer 1 jaar, ook zij doet nog helemaal niets,

ze kan draaien, maar dat doet ze nooit, behalve midden in de nacht dan draait ze op haar buik,

ze kan uuuuren zitten, maar zelfstandig gaan zitten, nee dat zit er voor mevrouw niet in,

poging doen tot tijgeren...... nee joh mevrouw zet het gewoon op het gillen wanneer we haar even op de buik leggen in de hoop dat ze wat gaat proberen,

onze zoon kon met 10 maanden al rond de tafel lopen, maar onze dochter doet gewoon echt nergens poging toe, het komt vanzelf,

in tegenstelling tot onze zoon kan onze dochter nu al wel met haar handjes klappen, zwaaien, en papa mama opa oma bah ja en nee zeggen,

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

Was hier ook zo.. Kon alleen rollen en bleef zitten als ik haar neerzette. Tijgeren kwam met 11 maand, optrekken aan de box met 13 maand, inmiddels loopt ze los ;) Komt wel goed hoor.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Wacht nog maar een paar maandjes af, vaak komt hun ontwikeling in een stroomversnelling en leren ze in korte tijd zo veel! Vaak slapen ze dan ook wat meer. Volgens mij is het heel normaal hoor!

5. misa

misa Niet meer actief

Geen zorgen maken hoor! Elk kind doet het op zijn eigen tempo.

Veel op de buik leggen wil wel eens helpen, zodat hij wel actie moet gaan ondernemen om bij zijn speeltjes te komen. :)

6. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    mijn zoon wordt donderdag 10 maanden. hij kan wel goed zitten en redelijk aan tafel staan. hij gaat zel fnog niet zitten en tijgrt niet en kruipt niet. ik maak me er niet druk om, ookal zijn er een hoop kindjes van zijn leeftijd die al meer kunnen. hij komt er vanzelf aan toe hoor. ik probeer hem te stimuleren door hem op de buk te leggen. ook kruip ik zelf weleens naar hem toe en dan schatert hij het uit :0. maar denk maar niet dat hij het nadoet hoor

7. adi

adi Niet meer actief

Elk kindje ontwikkelt zich in eigen tempo. Ik zou hem alleen zo min mogelijk tot niet in een zithouding neer zetten, daarmee help je de grove motoriek niet, want de baby kan zich amper motorisch intwikkelen vanuit de zit.

8. misa

misa Niet meer actief

En? Al iets gerustgesteld?

9. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    geen zorgen, thijs heeft tot zn 14 maand gezeten. daarna ging ie voorzichtig billenschuiven, sinds 15e maand kruipen.

10. redchevy

redchevy Actief lid

Aug 23, 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    hier ook een vrij eigenzinnig meisje van 10 maanden die inderdaad als een parachute springertje op dr buik ligt en rechtop kan zitten( nog niet helemaal los) maar verder......

nee hoor ze vind het wel best zo. ik maak me nog geen zorgen, ze moet dr hele leven nog lopen. Lekker op het gemakje is haar motto blijkbaar:)

11. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn dochter zat los met 10 maanden, toen ging het snel. in 3 maanden tijd leerde ze van alles en met 13 maanden kon ze los lopen.

12. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    1,011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Hier ook een meissie dat 't vooral rustig aan doet..Zitten kon ze al heel snel, met 7 maanden, maar kruipen? Tijgeren? Het is echt héél toevallig, maar sinds vandaag kruipt ze eens eindelijk..Ik maak me er ook niet druk om..

Je wordt al snel min of meer gedwongen je zorgen te maken, omdat ouders de nare behoefte hebben hun kindreen met die van anderen te vergelijken..

Zolang je kindje goed beweegt, niet apatisch is en gewoon vrolijk is er niets aan de hand, lijkt me zo..Die ontwikkeling van motorische vaardigheden verschilt gewoon echt heel erg per kind..

Share This Page