Geen steentjes maar................

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Anice, Aug 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anice

Anice Niet meer actief

Hallo Dames,

Ik had mijn zoontje er al een paar keer mee zien lopen. Hij had er een paar in zijn broekzak zitten, z'n jasje en wat in speelgoedautootjes gestopt. Aangezien het een echt jongetje is die van alles opraapt wat hij op straat vindt dacht ik dat het gewoon steentjes waren want die liggen hier wel veel. Hij stopt ze niet in de mond dat heb ik hem gelukkig wel kunnen leren ;) Maar nu lagen er dus een paar in huis en wilde ik ze oprapen en weggooien. Ze voelde raar en licht aan dus ik nog eens goed kijken. Waren het konijnenkeuteltjes :( bah, jakkes. Heeft hij dus al een paar dagen met die dingetjes in z'n zakken gelopen en af en toe in zijn handjes gehad. Goede les voor mij om voortaan toch maar elk dingetje van dichtbij te checken.

Jullie ook wel eens zoiets meegemaakt? vast wel.

Groet Anice

2. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn dochter had pas iets in haar mond gestopt op het terras. Ik dacht dat het weer zo'n kleikorrel was, en haalde hem eruit. Bleek het een huisjesslak te zijn....

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ach, handjes wassen en niet zo'n big deal toch ... beter dan graaien in een koeienvlaai :D

T kwam laatst naar me toe, met uitgestoken tong: mama bah bah ... zat er een vermalen pissenbed in zn mond ... jekkiebah!

@Bri, nu al aan de escargots :D

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Ja hoor mijn zoon dacht toendertijd dat er op de kinderboerderij allemaal heerlijke dropjes op de grond lagen, waren dus de geitenkeutels ;)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@pluk: het zijn ook net kokintjes... (of hoe je dat mag schrijven.. )

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ja, 't is een echte fijnproever. (lees: ze lust álles en eet graag veel) :D
    Ze kwam me ook al een keer een fijngeknepen exemplaar brengen. Heeeeel fijn, meisje...:p

7. Bri

Bri Niet meer actief

Wij noemden pottertjes vroeger altijd konijnenkeutels.... (van die harde zwarte dingetjes uit een plat blikje, voor als je een zere keel hebt)

8. Dana

Dana Niet meer actief

mijn dochter heeft 1 keer een dode vlieg gepakt omdat ze dacht dat het een rozijntje was, ik kon hem nog net uit haar handje vissen voordat ie in haar mond verdween :$

9. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    jeetje hahaa..mijn kleine demi eet alles op wat ze ziet...slak met huis en al heeft ze gehad..een worm is al op.. papier is favoriet en dan vooral zakdoekjes. Ik ben echt vaak te laat, ze is zooo snel. Ow bloemen,gras en modder uit de tuin is ook al geproeft. En hele handen zand uit de zandbak.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ieuw!! hihi
    Ik heb zelf een konijn (die los in de tuin loopt), dus ook wel opletten af en toe.

Een jaar geleden heeft ze wel een keer zo'n oranje besje opgegeten, dat vond ik ook wel erg schrikken! Die vindt ze overigens nog steeds interessant en krijg het maar niet in dr oren geknoopt dat ze die gewoon moet laten liggen.

11. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    tja wat heeft ie al niet gegeten, afgelopen vakantie grind wat onder de speeltoestellen in frankrijk lag. Hij speelde dat hij pudding at. Ok heeft een dag later wel wat schreeuwen gekost toen ie moest poepen. Kwamen toch 6 steentjes uit. Verder hele handen zandbakzand, mieren, 1x een naaktslak en 1x met huisje. Gelukkis is ie nu na zn steentjes avontuur wel zo ver dat ie eerst het komt laten zien voordat ie het in zn mond steekt. daardoor heb ik het kunnen voorkomen dat ie een hommel op at, die hij had gevangen.

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    :$ OMG!! Haha en dan piep ik om 1 oranje besje (had meteen de HAP gebeld :))

13. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Julia komt er altijd mee aanlopen. Duim en wijsvinger op elkaar en dan hard roepen: 'Mama! Beestje! Is dood!' Ja, nu issie dood ja... Ik laat haar nu het ding meteen weggooien, want het zijn vaak van die vieze oorwurmen ofzo, blegh!! Slakken ook wel eens, brrrr...

Share This Page