Iemand ervaring mee of het gaat werken? Onze dochter is s nachts tussen 3 en 4 uur wakker, gaat vervolgens niet meer slapen en valt dus 's middags tussen 14 3n 15 uur om van de slaap. We leggen haar nog altijd wel op bed s middags, een uurtje.. We willen nu maar gaan proberen haar wakker te houden tot een uur of 16/17 en dat steeds naar achter gaan verleggen en geen middagslaap meer.. Geen idee of het gaat werken maar is zo ongeveer het laatste redmiddel, voor de rest hebben we alles geprobeerd..
Ik zou idd die middagslaap niet meer doen, zodat ze s avonds moe genoeg is om de nacht door te trekken. de eerste keer zal ze misschien omvallen van de slaap, maar niet aan toegeven en desnoods om half 7 naar bed! Of een kleine powernap van 10 minuten en daarna wakker maken?
Al geprobeerd om haar juist iets eerder naar bed te doen? 12/13 uur al? Misschien dat ze dan wel wakker wordt na een uurtje. En dan de middag langer meekan. Of dat ze misschien beter wakker te maken is om 14/15 uur.. Verschuiven kun je ook proberen, maar mijn ervaring is dat langzaam met dit soort dingen niet zo goed werkt, soms moet je gewoon even het hele ritme in 1 keer omgooien, als bij een jet-lag. Dan heb je heel even ellende, maar sneller weer goed. Succes!
Al geprobeerd eerder op bed te leggen, maar werkt helaas ook niet. Alle medische dingen zijn verholpen maar het slapen blijft drama en na 14 maanden heel slecht slapen, zitten mama en papa er doorheen. We zijn wel voorbereid op aantal dagen ellende, mm misschien toch maar cold turkey methode?
O my, wat moeten jullie moe zijn!! Ik zou dr 's middags ook echt niet meer op bed leggen, cold turkey ja. Logisch dat ze dan moe is. En wat doen jullie als ze 's nachts wakker wordt dan?? Wij hebben t middagslaapje met 2jr ook afgeschaft (va 1.5 al problematisch vaak). Sindsdien is ze pas goed gaan slapen. Daarvoor hadden wij geregeld gehuil 's avonds, 's nachts en was ze 's ochtends erg vroeg wakker. Daarna sliep ze van 20-8
ow er is hoop We leggen haar steeds terug als ze van haar kamer komt, vaak gaat ze liedjes zitten zingen of zitten spelen op haar kamer, terug in slaap vallen gebeurd zelden.. Ze huilt dus niet 's nachts, is gewoon klaarwakker.. We hebben een kidsleep wekker die ze wel gewoon begrijpt maarja als je om 4 uur wakker bent, is het lang wachten tot 6.30 We zijn ook moe, leven op ong 5 a 6 uur slaap per nacht. We gaan weleens op tijd naar bed maar dat doen we niet iedere dag. Mijn man werkt tot 19 uur dus voor dat we samen zitten is het vaak 20 uur pas en dan ga ik niet om 21 uur al naar bed..
ik zou ook het middag slaapje eraf halen... maar om in 1 keer te stoppen is ook zo wat van ik zou van een uur een half uur maken en dat een dag of 3 aanhouden en dan proberen geen middags dutje meer te laten doen....
heb je al een slaaptrainer oid geprobeerd? Mijn zoontje werd ook weken aan en stuk om 4u wakker. We hebben hem nu geleerd dat hij pas uit bed mag als het nachtlampje van de babyfoon aan is. Deze zetten we op afstand aan als wij vinden dat hij eruit mag De eerste keren was dat om 5u, na een uur blèren, maar deze week was het soms zelfs pas na 7-en! Wat bij ons ook helpt is veeeel buitenlucht en lichaamsbeweging. Als het even kan gaan we smiddags een uur weg met de loopfiets en dan is hij ook bekaf.
Zou idd ook voor cold turkey gaan. De eerste dagen zullen misschien een drama zijn, maar de aanhouder wint! Heel veel sterkte!
@elsie afgelopen nacht was drama maar ze lag behoorlijk te hoesten @cowgirl we hebben een slaaptrainer, maar die wordt genegeerd