Misschien staat mijn vraag hier niet goed (dan graag verplaatsen?), maar ik vroeg mij af op welke leeftijd je de tafelhoekjes/beschermertjes) weer verwijdert van de tafels. Hoofd stoten kan altijd natuurlijk, zelfs als je al 10 jaar bent, maar ik neem aan dat de meeste mensen die dingen er dan allang niet meer op hebben zitten. Staat hier een bepaalde "leeftijd" voor?
Geen idee. Wij hebben die dingen nooit gehad. Dochter is er een paar keer tegenaan gebotst, en dan niet meer. Zodra je kind een beetje stabiel staat en loopt, lijkt het me wel ok om ze weg te halen.
Ik heb ze er eigenlijk nooit opgehad. Alleen op 1 kastje naast de bank met hele scherpe punt.. Ze weten toch wel zo te vallen dat ze iets raken. Bij ons was het ergste een kistje met speelgoed. Dat leverde een mooi litteken op toen hij het kopte in een val. Ik denk dat als ze stabiel wandelen het grootste risico wel voorbij is..
Ik heb ze ooit geplakt op een scherpe vensterbank. Eerste wat m'n kind deed was ze eraf trekken... 😉
Die hoekjes werkten bij ons als een soort magneet. Ze plakten ook niet goed en waren er bij de oudste daardoor vrij snel af. Nijd ejongste niet eens meer aan begonnen.
Waarom zou je uberhaupt tafelhoekjes erop zetten? Hier nooit gehad, ze leren heel snel dat die hoeken pijn doen hoor Dus als ze je in de weg zitten: lekker eraf.
Dl plukte ze er af. Toch heeft eentje er nog vrij lang opgezeten, tot 2 jaar. Ze loopt nog steeds regelmatig tegen die hoek aan, maar de plak is vh hoekje en wil geen nieuwe meer kopen...(is nu niet meer op ooghoogte ook)
Hier zitten ze er nog op. We hebben een glazen eettafel en vindt dat toch wel een fijn idee. Verder zitten er een aantal op de vensterbanken en kastjes. Heb er geen last van dus laat ze lekker zitten
Ze kunnen even goed hun hoofd stoten aan of vallen op de rand, hoeft niet perse een hoekje te zijn. Mijn schoonouders hebben ook een glazen tafel maar dat gaat altijd goed. In tegenstelling tot het mooi afgeronde verhoginkje van 20 cm voor de open haard. Zoontje struikelt, valt precies met z'n snoetje op de rand, tand door de lip, scheur aan binnen en buitenkant. Allemaal goed gekomen, maar zo zie je maar. Hoeft niet perse een scherp hoekje te zijn waar ze zich aan bezeren.
Oei, glas lijkt me best gevaarlijk. Maar hier zijn ze er nu af hoor. Inderdaad, ze kunnen zich overal aan bezeren. De hoekjes zaten om echt scherpe punten, ze bleven ook goed zitten. Gelukkig probleemloos verwijderd