Loopfietsje en keukentje? Is dit wat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tukker, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Hallo dames,

Via jullie wil ik graag wat rewiew over dit fietsje.

Racer roze - Puky Loopfiets - Loopfiets - Altijd de laagste prijs bij Loopfietsen.nl!.

Wij gaan er zaterdag naar kijken bij iemand die hem nieuw aanbied.

Het is voor ons meisje die eind aug, 2 word. Zal ze er al snel opkunnen En kan ze er op tot 3/4 jaar?

En dan dit keukentje,

Houten keuken met accessoires – Liesjes Houten Speelgoed.

Vind deze nog altijd leuker dan zo'n kunstof ding. Mijn broer en zus willen wel een keukentje geven Voor rond een bedrag van 50 euro.

Maar zo'n plastik keukentje, dat zegt mijn zus kun je ook buiten zetten. Kunnen ze met zand en water koken;).

Ben benieuwd naar jullie tips/reviews

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat keukentje hebben wij ook en die wil je niet zien, deuren eraf en de knoppen en kranen eraf. Echt slechte kwaliteit.

Ik zou eerder voor deze gaan (die heeft mijn schoonmoeder), is wat steviger materiaal.

Wanju Mijn grote keuken - SpeelgoedSalon.nl

Loopfiets kan ik niets over zeggen, ben zelf ook nog op zoek..

3. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Bij onze gastouder zie ik dat rijden met die loopfiets vanaf 2,5 een beetje lukt. Ik vind hem ook behoorlijk groot maar wel mooi en stevig!

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Bij de loopfiets staat ook dat hij vanaf 2,5 jaar is. Als je dochter groter is dan gemiddeld kan ze er misschien wel eerder op, maar anders is de indicatie van Puky vaak wel kloppend (op de site van Puky zelf staat trouwens vanaf 3 jaar/vanaf 90cm - je hebt er ook één vanaf 2 jaar/85cm). Zijn ook goede, degelijke fietsjes (J. heeft de Puky Wutsch).

Keukentje heb ik geen idee van, wij hebben die van Ikea. :)

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben net in de speelgoedwinkel geweest en heb onze dochter op een Puky Starter gezet en die is voor haar aan de kleine kant, zadeltje moest al een eindje omhoog. De grotere maat hadden ze niet staan. Wel eentje van Berg en die is iets groter.

Onze dochter kan trouwens al een beetje loopfietsen en is nog geen twee.

Ik weet het nog niet dus..

6. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Sandraske, Thanks voor de tip van het keukentje.

Niekekris, R krijgt hem wel voor haar verjaardag, maar wij zetten hem zolang weg tot dat ze er echt op kan. Dus voor jaar 2013. En dan is ze 2,5. Ze krijgt er van ons nog wel iets bij waar ze meteen mee kan spelen;)

We halen het fiestsje van MP, nieuw alleen uit de verpakking en veeel goekoper:D.

Maar tot welke leeftijd kunnen ze op dat fiestje?

7. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Oja @ keukentje, wil het liefste van ikea, maar ga niet nog eens 50,- bij leggen....En mijn man zegt, laat de mensen toch zelf uitzoeken.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

loopfiets is leuk, al is hij nog wel wat groot voor een 2-jarige. Maar als je hem nog even weg wilt zetten dan is het wel te doen. Persoonlijk zou ik eerder de kleinere starter kopen en dan kan ze er meteen op of ze moet nu al de 90 cm halen. Mijn dochter kreeg hem met 2j2mnd en reed er heel veel op totdat ze 3,5 was. Toen was ze zo`n 94 cm en paste het niet meer (van 83 tot 95 cm is hij dus). Daarna kreeg ze de grootste versie vanaf 95 cm en daar past ze nu nog op, fietst alleen liever. Zoonlief kan nu nog net niet op de starter, maar hij is ook iets van 78 cm.

keukentje vind ik niet zo mooi, ik vind de ikea mooier. Ik vind hem te kleurrijk. Een plastic keukentje vind ik nog minder mooi en vaak ook niet erg stevig.

9. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Thanks, R heeft nu dit fietsje van papa gekregen.
    lena loopfiets voor de kleintjes. Buitenspeelgoed Webshop het volledige assortiment

Als tussenoplossing. Want loopauto werd haar te laag/klein.

Denk dat we toch maar voor die pucky gaan.

Keukentje, zien we wel. Anders eerst zonder dat bovenstuk doen.
    HEb je hem voor 75,-

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Grappig zeg, onze dochter wordt over een paar weekjes 2 en ook wij hebben een keukentje gekocht en zijn nog op zoek naar zo'n houten loopfietsje (krijgt ze van opa en oma)...
    Keukentje heb ik gisteren binnen gekregen en is van kidkraft, maar die zijn ook iets duurder.

11. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Loopfietsjes van Van Dijk Toys zijn super!! Ben gek op houten speelgoed en als je op homepage woodpecker kijkt zie je zoveel leuke dingen dat ik er gewoon hebberig van wordt!!

12. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Wij hebben het Puky loopfietsje ook voor de 2e verjaardag van onze dochter gegeven. Het hangt denk ik een beetje van je kindje af, maar net 2 jaar was hier achteraf iets te jong... Ze is best lang voor haar leeftijd maar kon (op de kleinste maat) toch nog niet heel goed af zetten. Ze vond het ook een beetje eng in het begin. Vanf 2 jaar 3/4 mnd werd het fietsje echt een succes, en nog trouwens!

PS: zou nog even verder googlen, bij Bol is hij bijv. 59,- euro...

13. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik vindt keukentjes altijd leuker...

maar houten keukentjes ben ik zwaar optegen...
    9 van de 10 keer zie je deuren die eraf liggen en vuil zijn en je het niet meer schoon krijg
    en als je na andere keukentjes kijk kan je ze gewoon uit elkaar halen in bad leggen ff laten weken en het is weer schoon(zo doe ik het tenminsten) ik heb ooit een miele keuken in de aanbieding gekocht voor 30 euro en zit geluid in enzo en als de deur eruit lig is die er zo weer in te klikken...en wat ze al zeiden je kan met water en zand spelen heel leuk voor de kids geef druivjes of ander stukjes fruit wat ze klaar kunnen maken en je kan het zo schoonmaken maar met hout blijf er altijd wel wat zitten of achter....

14. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb het ikea keukentje al 2,5 jaar staan en er wordt heel veel mee gespeeld. Maar er is niets afgebroken of kapot aan hoor. En vies is hij ook niet, je kunt hem heel goed afnemen met een sopje.

Geluid vind ik helemaal niets en hoeft niet in een keuken om leuk mee te spelen. En nee met zand spelen ze er niet in en met etenswaren ook niet, vind ik ook niet zo nodig. Ze verzinnen zo wel de heerlijkste soepen, koekjes en taarten die ik mag proeven ;).

Mijn ervaring is juist dat plastic keukens zo kapot zijn als ze er een keer op gaan staan of ze trekken hem om.

15. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hier hele.goede ervaring met het keukentje uit de openingspost. Hier wordt er intensief meegespeeld. Ook door andere kindjes dan mijn dochter en er is nog niets stuk... Ik vond de kleurtjes juist erg vrolijk :)

Deel Deze Pagina