Hallo allemaal, ons dochtertje is tot haar 1e jaar veel en snel ziek geweest. Verkoudheden sloegen direct op haar longen. In eerste instantie dacht men aan astma (voor zover je dat kunt benoemen op die jonge leeftijd), maar gelukkig is het "over" sinds de hond uit huis is. Blijkbaar toch een allergie. Ook heeft ze een kma gehad. Zodra ze verkouden is rochelt ze wel snel, maar goddank heeft ze hier niet zo snel meer hoge koorts bij. Nu mijn vraag: valt ze onder de risicodoelgroep? Zal morgen ook ff de ha bellen, maar we zijn sinds een maand verhuisd. Hebben wel een nieuwe ha, maar heb deze verhuizing nog niet aan onze oude ha doorgegeven (is het nog te volgen ). Afgelopen donderdag dacht ik hier in 1x aan, dus snel onze oude ha gebeld en gevraagd om het dossier. Ben alleen vergeten te vragen of ze dus sneller risico loopt op mogelijke complicaties. De oude bewoners sturen in principe alles door, maar dat is natuurlijk ook maar afwachten.
Gewoon even je HA bellen met de vraag of zij ivm de gevoeligheid op haar luchtwegen binnen de risico doelgroep valt. De HA kan dat wel voor je inschatten.
Ja, ga morgen idd bellen. Maar wellicht wist iemand het hier (via voorlichting werk, ervaring, o.i.d.). Ik had afgelopen week zowel met mijn nieuwe ha als met de oude gebeld (ivm overdracht) en daar gaven ze beide verschillende adviezen en verschillende "behandelingen". Vond ik toch wel apart, aangezien ik dacht dat er een richtlijn is. Nou ja, we horen het morgen dan wel. Mocht er toch nog iemand meer weten dan hoor ik dat toch graag.
Tess krijgt de mex. griep prik maar die krijgt ook de gewone griepprik ivm haar slechte longetjes en valt dus wel binnen de risico doelgroep. Maar het lijkt mij dat je arts je kindje zelf wel op roept als de arts dat nodig vind?
als ze ook geen oproep heeft gehad voor de normale griepprik zal ze deze ook niet krijgen voor de mexgriep. maar morgen weten we geloof ik of kinderen onder de 5 ingeent gaan worden, dus dan weten we met zijn allen weer meer! joyce
Maar hoe krijg je zo'n oproep? We zijn dus verhuisd en het nieuwe adres was tot afgelopen week niet bij de ha bekend. Idd we wachten tot morgen. Bedankt voor de reacties!
Vanaf vandaag vallen kinderen t/m 4 jaar in de risico groep. Dat is net bekend gemaakt. Dus jou dochter krijgt binnenkort een oproep.