Sliep jouw baby snachts beter zonder speen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Leonora86, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leonora86

Leonora86 Actief lid

29 jan 2014
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje sliep tot een paar dagen terug snachts met een speen, die ik er wel 2 tot 8 x in kon stoppen. Precies toen ik begon met hem leren een doekje met speen eraan zelf in zijn mond te stoppen én toen ik hem de nieuwe bibi speen gaf die een andere beet heeft koos hij ervoor zonder speen in slaap te vallen. En voila hij sliep gelijk veel beter. Volgende avond hoefde hij weer zn speen niet! Sliep weer stukken beter. Ik heb gelijk gebruik gemaakt van de situatie en hem geen speen meer gegeven tenzij nog een x in nood. Nu slaapt meneer dus al 3 nachten door!!! (Na 9 maanden) Ik durf niet te hopen op meer... Of dat het nu toeval is of echt ligt aan het slapen zonder speen... Zijn er moeders met ervaring?

2. jalta

jalta Lid

21 apr 2014
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Ik heb er zelf geen ervaringen mee. Mijn kleintje kreeg eigenlijk nooit een speen was bang voor wat jij hebt gehad. Ze begon door te slapen met 8 weken. Af en toe komt ze een nachtje wel, maar ja...niet vaak !
    Ik denk dat jou zoontje bij elke cyclus die hij had s avonds dus lichtjes wakker werd en zijn speentje miste. Maar nu hij zonder speen is ingeslapen zal die deze ook niet missen bij het lichtjes wakker worden en gewoon doorslapen. Dus ben erg blij voor je.dat je eindelijk wat rust heb s avonds. Maar houd er rekening mee dat er misschien nog avonden kunnen zijn dat hij wel even komt. Denk ik hoor! Hoeft natuurlijk niet.

3. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier hetzelfde gehad. Na een week of 6 gestopt met speen. Kon s'nachts wel 8-10 x erheen lopen voor de speen.
    Ik ben er toen mee gestopt. ging eigelijk heel goed. Heb wel een alternatief geboden een knuffeldoekje. Zitten geknoopte puntjes aan en daar sabbelt hij op, nu nog steeds ;)

4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Hier slaapt hij bijna altijd zonder speen, maar af en toe valt hij wel met een speentje in slaap en dan slaapt hij naar mijn gevoel idd onrustiger dan zonder speen.

5. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Hier nooit 's nachts een speen gebruikt en sinds een paar maanden gebruiken we 'm uberhaupt nooit meer...

6. Leonora86

Leonora86 Actief lid

29 jan 2014
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    #6 Leonora86, 22 apr 2014
    Laatst bewerkt: 22 apr 2014
    Ja ik denk ook dat hij uit zijn lichte slaapcyclus wakker werd voor speen. Idd eindelijk rust haha maar ik ben zo bang dat het maar tijdelijk is!! Dat hij bijvoorbeeld straks toch niet meer gaat slapen zonder speen of bij nachtelijk wakker worden zich niet laat troosten zonder speen ofzo. Ik weet niet het zit er zooo ingebakken na 9 maanden, dat ik niet te vroeg durf te juichen. Ik ben de afgelopen nachten dat hij doorsliep zelf wel 10 x wakker geworden, pfff kan je eindelijk eens goed slapen lukt het niet!! Overigens ben ik wel dolblij met zijn goeie slaap natuurlijk.

7. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier ook veel beter zonder speen
    Ik kon er ook steeds uit voor de speen.
    Toen ook gestopt en hij sliep door. Heerlijk!
    (Tuurlijk ook wel eens niet, maar negen van de tien keer wel)

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Mijn dochter gebruikt de speen alleen om in slaap te komen. Zodra ze echt slaapt valt haar knuffeltje uit haar handen en spuugt/valt speen uit ;)

9. Leonora86

Leonora86 Actief lid

29 jan 2014
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    En slaapt ze daarna de hele nacht door zonder speen? Mijn zoontje spuugde na en tijdje de speen ook uit maar werd vervolgens wel wakker en deed hem niet zelf terug in zijn mond om weer 'opnieuw' in slaap te vallen...

10. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Ik heb de eerste weken ook een speentje gebruikt maar kon er dus ook vaak uit. Toen ben ik ineens gestopt met de speen en sindsdien slaapt hij altijd keurig door en heeft nooit meer een speentje in gehad (ook overdag niet). Ik vind het heerlijk!!!

Deel Deze Pagina