Aso om naar kinderwinkel te gaan met waterpokken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Koraal82, May 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Vinden jullie het aso als ik met mijn zoon naar een kinderwinkel ga voor schoenen terwijl hij de waterpokken heeft? Hij heeft in zijn gezicht een paar rode bultjes dus het is niet zo dat hij helemaal onder de bulten zit maar het is wel nog besmettelijk.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Of het aso is, weet ik niet, maar heel eerlijk zou ik even wachten. Als het nou een supermarkt was en je moest boodschappen doen is het nog wat anders, maar schoenen is nou niet echt dringend noodzakelijk om niet nog een weekje te wachten.

Ik zou het zelf niet doen ...

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Als hij al blaasjes/pokken heeft is de besmettingskans al voorbij. Lekker gaan dus!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee hoor, hij is gewoon nog besmettelijk.

Ik zou niet gaan ts, zou dat echt niet tof vinden. Er kunnen ook kleine baby's zijn mee met zus or broer.

5. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Ik zou alleen essentiële plaatsen bezoeken met ziek kind. En het melden aan de aanwezigen ( is ook verplicht op school en KVV, als je daar een ziek kind mag brengen tenminste). Voor zwangere vrouwen kan het ernstig verlopen dacht ik? Beterschap in elk geval!

6. Lovare

Lovare Fanatiek lid

Oct 12, 2012
    2,201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Ik zou ook even wachten met gaan. Dit om besmettingskans naar andere kinderen te verlagen. Zeker omdat ik aanneem dat hij ook schoenen gaat passen...

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou zeggen; wacht nog even en als dat niet kan, kun je ze misschien online bestellen. Andere kinderen besmetten met de waterpokken vind ik erg flauw. Ik ben een moeder die in bepaalde periodes (elke 7 weken - tentamenperiode, erg drukke periode voor verslagen, toetsen, projecten, etc.) ziektes probeert te ontlopen, simpelweg omdat ik daar geen tijd voor heb op dat moment. Helemaal eerlijk is dat niet, maar als ik het kan voorkomen, dan doe ik dat. Het is niet alsof ik hem beperk, maar als ik weet dat nichtje X waterpokken heeft en mijn tentamenperiode komt er weer aan, dan gaan we gewoon op een ander tijdstip naar nichtje X. Als ik dan door anderen toch geconfronteerd wordt met waterpokken terwijl dat niet zou hoeven, vind ik dat echt flauw.

Ik ben laatst ook niet gewaarschuwd voor een kind met een oogontsteking. Zo flauw; want het had makkelijk voorkomen kunnen worden. Als ik het geweten had, was ik gewoon weggebleven of ergens anders naartoe gegaan. Maar goed, ik ben ook niet in een kinderwinkel te vinden die periode ;)

8. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Mijn zoontje heeft er (tot nu toe) geen last van en is gewoon vrolijk. Bij het Kdv mag hij gewoon komen daarom vroeg ik me idd af of ik gewoon overal heen kon. Maar als ik jullie reacties lees blijf ik denk ik maar gewoon binnen. Wil ook niemand besmetten die er niet op zit te wachten.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat je zoon er geen last van heeft en vrolijk is zegt natuurlijk niks over het kind wat hij eventueel kan besmetten.

10. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

May 3, 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Bij mijn dochter in de klas werd afgelopenweek ook gewoon een kind met waterpokken gebracht . Ze zeiden het zijn "maar simpele " waterpokken . Ja voor hun wel mijn dochter en andere zieke kindjes op school kunnen met simpele waterpokken ernstige complicaties krijgen en het ziekenhuis in draaien. Daarbij was er net een moeder bevallen en zijn er meerdere zwanger . En had ze school niet ingelicht van tevoren dus ja dat vond ik aso. Op de Psz heerst het ook en is direct door juf gemeld toen ze het wisten. Dus op dit moment hopen we dat mijn kinderen het niet krijgen en als de oudste het al krijgt dat het mee valt.

Dus ik zou wachten met schoenen kopen

11. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Als ik jou was zou ik lekker thuisblijven. Er zijn vaak ook nog veel kleinere kindjes/babies mee. Zou dat niet op mijn geweten willen hebben. Nieuwe schoenen kunnen best wel even wachten toch?

12. LA85

LA85 Fanatiek lid

Apr 25, 2013
    2,018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Die schoenen kunnen wel even wachten.. ik persoonlijk zou niet gaan.

13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    dit :)

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Even een zijstraat in, sorry ts.

Maar is het niet mogelijk om jouw kinderen dan in te enten tegen de waterpokken?
    Ik weet natuurlijk zo niet wat er speelt of wat ze hebben, maar doorgaans is het beter om als kind de waterpokken te krijgen dan als volwassene. Bij vrouwen is het voornamelijk tijdens de zwangerschap en bij mannen kan het onvruchtbaarheid veroorzaken.
    Dus als het voor je kinderen zo gevaarlijk kan zijn, is dat dan geen optie?

On-topic; ik zou ook wachten als het kan.

15. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Nee joh, als mijn kind er verder niet ziek van zou zijn... Ze mogen ook gewoon naar school!

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zal wel afwijken dan...de kans dat jouw kind daar een baby of zwangere vrouw besmet is echt te verwaarlozen. Ik zou gaan.

17. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

May 3, 2011
    986
    8
    18
    moeder

Mijn oudste heeft een hartafwijking en op dit moment erg vatbaar en qua conditie erg slecht ( voor haar doen) d us kans op complicaties is groter maar hoeft niet perse. Dus vandaar dat ik ze nu liever niet wil 😉. Op het moment dat ze weer sterker is wil ik liever dat ze ze dan op natuurlijke manier doormaakt. Vorigjaar ging het prima met haar en hoevaak we er ook mee in contact kwamen ze kreeg ze niet dus daar baalde ik toen al flink van.

18. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mijn dochter heeft nu ook de waterpokken. Ik had geen plannen om te gaan winkelen maar zo wel dan zou ik het niet doen. Als ze een klein baby'tje besmet zou ik dat zielig vinden, het kdv vertelde mij namelijk dat het bij baby's ernstiger kan verlopen dan bij iets oudere kindjes.

Ze zijn trouwens 10 dagen vanaf het begin van de waterpokken besmettelijk. Dus het heeft er niks mee te maken of jouw zoontje vrolijk is of niet. En daarbij kunnen ze zich ineens minder lekker gaan voelen. Bij mijn dochter was vanmorgen nog niks aan de hand maar nu voelt ze zich echt een stuk slechter.

19. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,301
    2,570
    113
    ik zou eigenlijk gewoon gaan hoor.

Als de blaasjes ingedroogd zijn is de kans dat je iemand anders evt. besmet heel klein.

Bij ons op school mochten kinderen gewoon komen als ze er niet meer ziek van waren.
    Dat zegt een school niet zomaar lijkt me.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Dit klopt niet hoor.De incubatietijd is 10 dagen tot 3 weken, dat is dus de tijd tussen besmetting en ziek worden. Een kind is besmettelijk 2 dagen voor de blaasjes er zijn en totdat de blaasjes allemaal zijn ingedroogd. En het verschilt dus per kind hoe lang ze besmettelijk zijn.

Ik weet niet of ik zou gaan winkelen, ik vind het prima kunnen, maar weet dat er mensen zijn die er anders over denken en dan zou ik me er toch niet zo lekker bij voelen. Terwijl een kind dus al besmettelijk is voordat je iets kan zien. De jongste is dus gewoon naar school gegaan zolang ze zich goed voelde. De hele klas kreeg het om de beurt ;), ik was in ieder geval blij dat ze het toen gehad heeft!

Share This Page