Draagdoek?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Aichaatje, Feb 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    Ik wil graag een draagdoek aanschaffen, maar heb helemaal geen ervaring!!

Wie kan mij wat advies geven?

Alvast bedankt! :D

2. soley

soley Actief lid

Jul 11, 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Niet op basis van alleen: ik wil een draagdoek :D

Wat voor iets, wil je echt een doek of een drager, wat wil je er precies mee? Kortom: wat had je zelf al in gedachten? Heb je al eens gegoogled?

3. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

Aug 9, 2006
    803
    0
    0
    Voor veel info over draagdoeken en zakken kijk eens op www.naturebabies.nl

Daar heb ik de mijne vandaag. Zij is draagdoekconsulente.

4. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    Goed komt ie: ik wil er 1 waar de baby vanaf de geboorte in kan, die niet te warm is (woon in egypte), die snel geknoopt kan worden en er ook nog een beetje leuk uitziet!
    Heb zitten kijken vind die doeken met ring leuk maar ook die tricotslen bv of bykay :(

Bedankt voor de tips en links!

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Goed, wat jij dus nodig hebt is een dunne draagdoek, om de zomerse temperaturen te overleven aldaar :D Op het dragen en voeden forum is een zomerdoekentopic, daar kun je vast wat inspiratie uithalen Dragen en Voeden • Bekijk onderwerp - Het grote zomerdoek overzicht (ja, ik blijf linken, maar heb geen zin om alles opnieuw te schrijven ;))

Een rekbare doek is fijn maar vaak wel erg warm, vandaar dat ik je een dunne geweven doek aan zou raden. Snel knopen heb je zo onder de knie. Eerst een paar keer oefenen met een pop of meer en veel filmpjes op youtube bekijken. Op het bovengenoemde forum vind je ook heel veel tips. Een doek met ring (dat heet een ringsling) is leuk voor erbij, want is erg geschikt voor korte stukjes van bv de auto naar de winkel. Maar voor langere stukken zou ik toch voor een draagdoek gaan, omdat die het gewicht evenredig verdeeld over je rug, schouders en heupen.

Veel plezier met het uitzoeken van een mooie draagdoek! Er zal een wereld voor je opengaan :D

6. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    Dankje vlinder! ik ga daar even lezen :D

7. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    Welke heb jezelf vlinder?
    Wauw dat er zoveel keus is peoh!!:(

8. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb een goeie tip voor je! Ik heb de 'Das Leichte' doek van Hoppediz (hoppediz.nl - Hosted by One.com Webhosting). Een speciale dunnere doek (mijn dochter werd midden in de zomer geboren), met een boekje erbij met verschillende knooptechnieken. Hij kostte toen geloof ik zo'n 60 euro.

Ik vind het een ideale doek, en snel knopen leer je vanzelf. Je hebt keuze uit heel veel kleurtjes!

9. Vlinder84

Euhm ik heb er een heleboel... :) Ik vind de tip van Gentle een hele goeie. En nog beter: plaats een oproepje op het dragen en voeden forum en je kunt 'm vast tweedehands krijgen. Nu dalen tweedehands doeken niet zo heel veel in waarde, maar elk tientje scheelt dan weer en bovendien zijn die doeken al ingedragen en dus lekker zacht.

Maar misschien wil jij een andere kleur? Welke kleur zou je leuk vinden? En dan heb je gewoon katoen, linnen, zijde, cashmere, hennep, ramie etc. :D Ik wil je wel helpen in je zoektocht naar de juiste doek, maar dan heb ik dus iets meer info nodig over wat jij mooi vindt :) Oh en je lengte en kledingmaat is ook handig, dan kan ik de juiste maat voor je erbij zoeken. Is meestal maat 6, oftewel 4,7 meter.

10. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    @Gentle, bedoel je deze HOPPEDIZ® - Das Leichte

@Vlinder, ik heb geen toegang tot die markplaats op voeden en dragen dan moet je zoveel berichtjes hebben en zolang lid zijn??

Lief dat je me wil helpen :) mijn maten, 1.70 bij maatje 34 (een kleintje dus ;) ) lekker zacht stofje, kleuren voor unisex daar ik het geslacht nog niet weet!

Thanks

11. Vlinder84

Kun je geen oproepje plaatsen bij gezocht? Op de marktplaats mag je idd alleen iets verkopen als je aan die eisen voldoet, maar bij gezocht mag je alles plaatsen als nieuweling. Ik denk dat je genoeg hebt aan maat 5, dus ongeveer 420 cm. En lichte of donkere unisex kleuren? De meeste draagdoeken worden met wat 'mishandelen' (erop zitten, ermee slapen, vingerhaken - soort vlechten) heel erg zacht. Ik denk nu idd aan hoppediz das leichte en daar heb je deze kleuren van:
    HOPPEDIZ® - Lange Tragetücher, Das "Leichte", 4,60 x 0,70 m

Verder kun je ook kijken op DIDYMOS Tragetuch - mit Ihrem Baby auf Tuchfühlung en er zijn heel veel WAHM's die allerlei merken verkopen en soms zelfs uitlenen.

12. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    Oproepje plaatsen kan geloof ik wel ja!
    Ik vind die met geel of rood en groen wel leuk "frisse kleuren"
    Wat zijn Wahm's?

13. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
  14. Vlinder84

Babylonia is op zich een goed merk, maar rekbare doeken zijn dikker en dus best warm. Geweven doeken zijn veel luchtiger. Wahm's zijn working at home mom's :) ik vind het altijd wel fijn om die mama's te 'helpen' en bij hen te kopen. Heb je al een oproepje geplaatst?

Share This Page