Hallo allemaal Ik heb vraagje zoals op foto zie je me dochtertje van 8 weken oud en die heeft zo'n schiftler op hoofd en is al weken lang.. niks mee gedaan gewoon tijdens bad gewoon water niks speciaal gedaan toch word t niet minder van maar meer. Wie heeft dit ook gehad ? Of wat kan k beste doen want k ben bang dat ie haar uitval krijgt .. Mvg
Dit lijkt op berg. Hier vind je wat het is en wat je er aan kunt doen. Berg bij baby's: heldere uitleg over oorzaak en behandeling van schilfers op de hoofdhuid bij baby's | huidinfo.nl | informatiefolder van de dermatoloog.
haaruitval zal vast nog wel wat komen, is heel normaal... Maar dnk eerder dat het gewoon droog is, lekker insmeren dus
Yep, dat is Berg. Mijn zoontje zat er van zijn nek tot zijn wenkbrauwtjes onder en dan geen schilfers maar dikke plakaten. Weinig foto's van die periode zeg maar Hier hielpen de anti-berg pads van het kruidvat (eigen merk) heel erg goed. Tip van mijn kraamverzorgster was ook haarlotion gebruiken. Maar dat durfde ik niet, ik was bang dat het zou bijten.
Met baby olie insmeren uurtje intrekken en eraf krabben (mits het berg is). Bij etos verkopen ze ook speciale berg borsteltjes.. even naar vragen. Als het niet gelig is maar gewoon droog.. kun je baby olie in bad doen ipv zeep en dan ook over zn hoofdje met het water. Wij douchen baby en smeren t koppie na wassen met shampoo nog even in met badolie en spoelen het weer uit. Kijk uit met produxten waar alcohol in zit (zoals zwitsal Goedemorgen haarlotion). Alcohol droogt ook uit.
Wordt ook vanzelf minder.... Hier ook heel heftig gehad, naar mate nu zijn haar meer wordt lijkt het af te nemen. Elke dag met de baby borstel er over en losse stukjes er uit halen. Pulken doe ik niet, lijkt mij heel vervelend als ik aldoor aan zijn hoofd ga zitten pulken. Zou ik zelf ook heel irritant vinden.
Ze hebben er verder ook geen last van en gaat vanzelf weer weg. Zoon had een heel plakkaat en ik ben een keer met olie in de weer geweest, maar daar kreeg die vooral heel vet haar van . Hij had een flinke bos haar, dus het viel ondanks de berg berg (flauwe woordspeling ) niet te erg op. Dochter van 3 maanden heeft maar enkele gele schilfers, dus daar ga ik niets mee doen. Ik geloof dat het tot 4 maanden toeneemt en daarna (soms heel) langzaam wegtrekt.
insmeren met olie, al hebben wij dat maar een keer gedaan. want ons kereltje had alleen maar heel vettig haar er van. daarna wel een keer goed gekamd, en toen was 't grootste gedeelte ook wel weg.