Omdat mn kleine meid aanstalten maakt tot zich oprichten, plus, als ze wakker wordt en wat met haar armpjes wappert, ze steeds de spijen van de wieg raakt, denk iik dat het tijd wordt om het ledikantje van zolder te halen. Ik heb alleen nog geen matras. Nu heb ik even gekeken. Er zijn polyether matrassen, koudschuim matrassen en binnenveringsmatrassen; en ook in verschillende diktes. Ben eigenlijk aan het twijfelen tussen een koudschuim en bonell binnenveringsmatras van 14 cm dik. Welke matras zou ik het beste kunnen nemen? Welke hebben jullie in je ledikantje, waarom, en hoe bevalt dat?
Wij hebben een koudschuim matras (op aanraden van de verkoopster en verloskundige) en ik moet zeggen dat het prima bevalt tot nu toe. Het matras vormt zich steeds weer mooi terug, dus geen ligplekken.
Wij hebben een purflo matras. Wel duur, maar veilig. http://www.purflo.nl/content.php?hoofd_cat=PurFlo
Eva raakt ook altijd met haar zwaaiende armen de spijlen, maar we hebben gemerkt dat ze dat juist fijn vindt . Dus in haar ledikant, waar ze sinds kort overdag slaapt, ligt ze iets meer naar 1 kant zodat ze tegen de spijlen kan slaan . Wij hebben een simpel Ikea matras, tot nu toe bevalt het goed.
Wij hebben ook een stevig, basic matrasje. Niet te goedkoop, maar zeker ook niet te duur. Als je niet uitkijkt, smeren ze je vanalles aan > niet intrappen! Overigens zou ik niet te lang wachten met aanschaffen, Ma2Be, want je moet het matrasje eerst nog wel ff een poosje (liefst paar weken) luchten voordat je het gaat gebruiken. Anders zitten alle fabrieks- en verpakkingsstoffen er nog in (matras stinkt ook altijd, he, als ie net nieuw is). Succes met de keuze!
wij hebben ook een Purflo matras, de reden is dat het genomen heb is inderdaad veiligheid, Ik vind het een fijn idee dat hij kan doorademen mocht hij op de buik belanden en je kan het wassen. Je kan het zelfs meenemen!
wij hebben ook de purflo en ik ben er erg tevreden over. Vooral met onze spuger is het ideaal schoonmaken. Ik slaap ook erg gerust!
Wij hebben voor thuis een Purflo, ook heel tevreden over en bij opa en oma een matrasje van Leen Bakker.
ik heb koudschuim, maar ik las op de wiegendoodsite meen ik dat een gewoon schuimrubber (polyether) het beste is.
jeetje, heb eigenlijk geen idee wat we hebben. We hebben niet de goedkoopste gedaan, wel een goede, beetje tussenin zeg maar.. kostte iets van 90 euro geloof ik Geen aerosleep gekozen, vond dit maar een dure bedoeling en zo kan je wel aan de gang blijven vond ik... (vroeger sliep ik dus gewoon op een schuimrubberen matrasje, dus waarom nu ineens zo moeilijk, dacht ik..) Ze proberen je namelijk van alles aan te smeren, met zoiets van "je wil toch wel het beste voor je kindje" tja is ook zo, maar er zijn grenzen natuulijk!
wij hebben een allergeen matras an het astma stichting een heerlijk ding volgens mij toen daan eerst een gewone had kwam hij lang er niet zo uitgerust uit als nu
Bij die purflo-matras, hoe werkt dat nou precies, maak je die op met speciale hoeslakentjes? En slaapt je kind dan in zo'n bijpassende slaapzak, of kan je het bedje ook gewoon opmaken. En is ie zwaar?
http://www.purflo.nl/content.php?hoofd_cat=PurFlo Hier wat meer info. Het weegt dus werkelijk niets. Ik maak het bedje alleen op met een speciaal hoeslakentje om het matras. Verder als een gewoon bedje. Ik heb een enkele deken met lakentje en ze slaapt in een slaapzakje zonder mouwen.
Hier hebben we eentje van de leen bakker. Kostte 40 euro.. Een simpel matrasje, maar wel binnenvering (volgens mij).. Ze hadden nog een dunnere goedkopere variant, maar dat was alleen schuim. Dit matras ligt goed, lekker hoog (10cm). en nauwelijks last van ligplekken als je het matras regelmatig draait (elke maand ofzo).
Het opmaken is even wennen omdat het matras niet meegeeft, maar dat lukt mij zelfs (en dat zegt heel wat Idd met speciale hoelakens en geen hydofiel eronder. Ymke is een spuger, we verschonen elke dag. Die hoeslakes zijn in een mum van tijd droog! Eerst hadden wij wel die slaapzak van hetzelfde merk, maar nu gewoon mouwloze slaapzakjes van de Hema. Ze slaapt af en toe ook nog wel in bakerzak. Ze ligt wel onder een dekentje altijd. Wij hebben ook een speciale onderlegger gekocht, omdat het spuug steeds op de grond lag, haha! Het matrasgedeelte kan je met een doekje schoonmaken, dus hartstikke schoon allemaal!