Ons meissie is nu dik 4 maanden en schreeuwt er sinds gister stevig op los. Ze vind het zo leuk dat ze helemaal niet wil slapen en alleen maar ligt te schreeuwen en te keuvelen. Wel heel schattig hoor Vanaf wanneer konden jullie kindjes dit?
Serjenka was ouder, maar ik geloof dat Leander ook rond die leeftijd was. Nu is hij volop aan het proberen om alles van grote zus na te zeggen. Ook erg schattig.
Uhm, hier al vanaf 6 weken. of is dat anders kletsen? Af en toe heeft ze echt hele verhalen. Op het aankleedkussen of voor t slapengaan, en danmet de speen in de mond. Zo schattig!
vanaf een week of 8 deed ze schreeuwen en dat soort dingen en rond 3 maanden kwamen er al wat meer geluidjes uit. vanaf 6 maanden praat ze met meer woordjes achter elkaar en ze verteld ook echt van alles en dan vooral tegen mijn of papa maar de speen en speeltjes zijn ook erg leuk om tegen te praten. ze gebruitk nu de woordjes papa tata dada gaga bahbah ja ikke da ta en daarbij gillen en krete maken en al deze woorden worden doorelkaar en achterelkaar herhaald of gewoon soms 1x uitgesproken en is echt schattig. ook gebruikt ze verschillende tonen en dan zowle laag als hoog doorelkaar in een zin haha klinkt ook erg grappig
Zoë "praat" al een aardig tijdje heerlijk terug (keuvelen) zelfs als ze alleen in de wipper zit vindt ze haar eigen "gekeuvel" aardig interessant volgens mij, want af en toe gaat ze steeds harder... ik hoef maar met mijn hoofd boven haar te hangen o.i.d. en dan begint ze alweer te l*llen tegen me de tijd dat ze straks "echt" gaat praten (dada -mma etc) kan mij niet snel genoeg gaan...
Ymke kletst ook wat af, maar dat zijn meer klanken. Ze wisselt de klanken wel heel veel af, dat is al heel knap! Samengestelde klanken maakt ze nog niet hoor...
Eva kletst ook wat af vanaf dat ze 8 weken is. Eerst alleen wat losse klanken, nu maakt ze er hele creaties van en ze neemt het allemaal heel serieus , erg grappig om te zien. Toen mijn vriend de eerste keer een hele dag alleen met haar thuis was en haar te laat (oververmoeid) naar bed had gedaan, heeft ze een kwartier lang continue tegen me geklaagd, ze moest echt haar verhaal kwijt. Ze praat trouwens het beste met een hand in haar mond . Ze heeft een paar keer koe en koek gezegd, het klonk heel beheersd, maar was uiteraard puur toeval... (wel leuk dat ze koe zei, terwijl ze op het aankleedkussen lag, en er een knuffelkoe aan het plafond boven de commode hangt )