Dochter zit thuis van school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tjessia, 3 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Mijn dochter is 13 en zit in de 2e. Nu is er de afgelopen weken veel gebeurd waardoor politie, de leerplichtambtenaar en wij als ouders vinden dat zij niet meer naar deze school kan.
    Echter hebben wij onze voorkeursschool gebeld en die zegt geen plek te hebben. Ook 2 andere scholen hebben geen plek. Wij vragen ons af wat we nu moeten doen. Er is leerplicht maar hoe staat het met leerrecht? Mijn dochter heeft zelf niets verkeerd gedaan en is geen probleemkind oid.
    Wie heeft hier ervaring mee of heeft tips??

2. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik heb geen advies voor je maar wil je wel sterkte wensen.
    Wij hebben onze dochter ook thuis gehad omdat ze nergens heen kon, is geen pretje.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Wat ontzettend rot voor je dochter en ook voor jullie. :(

De school waar je dochter ingeschreven staat is nog steeds verantwoordelijk voor haar. Het is hun plicht haar onderwijs te bieden. Hoe staan zij in dit verhaal? Zijn zij van mening dat ze terug kan komen? Zijn zij bereid contact op te nemen met een andere school en uit te leggen hoe het zit (soms gaan er dan deuren open)? Heb je contact gehad met leerplicht over wat zij verder kunnen betekenen? Verder zou ik alle scholen bellen die in aanmekring komen(erg om zo met je kind te moeten 'leuren'... :(). En als dit allemaal geen effect heeft (overleg met school waar ze op zat, leerplicht en andere scholen bellen), contact met het schoolbestuur en de onderwijsconsulent. Daarnaast is er in veel gemeentes wel een organisatie die zich bezig houdt met advies geven in bemiddelen in dit soort situaties. (Ik weet niet waar je woonr?) Mocht dat ook alallemaal niets opleveren, dan zou ik de wethouder een brief sturen.

4. lies276

lies276 Niet meer actief

Dit dus! sterkte!

Deel Deze Pagina