Mijn zoontje is al dik twee weken snotverkouden. Toevallig moest hij vorige week nog naar het cb en daar heeft de arts in zijn oren gekeken en dat zag er goed uit zei hij. Nu heeft mijn zoontje sinds gister een loopoor.....de troep stroomt eruit! Het stinkt verder niet en hij lijkt er geen last van te hebben. Wat moet ik nu doen? Gaat dit vanzelf over of moet ik morgen even naar de dokter? Graag tips!
Loopoor mag max. 2 weken duren. Kennelijk zat er toch een onsteking in het middenoor van je zoontje, het trommelvlies is nu gebarsten en de troep komt eruit. Je zoontje mag gewoon douchen maar liever niet zwemmen. Duurt het langer dan 2 weken of krijgt je zoontje koorts dan moet je wel langs de ha.
Mijn dochter heeft ook loopoortjes sinds vorige week zaterdag. Ik ben wel met haar naar de ha geweest omdat iemand mij aangaf dat 2loopoortjes onder 1 jaar toch even nagekeken mooest worden. Ha gaf aan dat ik terug moest komen als volgende week niet over was. Goed schoonhouden verder niks aan doen.
Dit wilde ik dus ook schrijven! Het feit dat het CB het niet gezien heeft, zegt niets. Een oorontsteking zien is zeker niet altijd makkelijk. Bij mij had de huisarts 'm gemist! tip: leg iets onder het hoofd van je kindje bij het slapen.. je blijft anders verschonen
idd! mijn tip: molton, hydrofiel en dan hoeslaken! Enne, hier een buisjes klant. Na drie dagen loopoor moet ik beginnen met oordruppels. Zou er zelf niet te lang mee laten lopen, en zeker bij hoge koorts ook even HA bellen. Jouw kindje heeft geen buisjes?
Als ik het goed begrijp is het gewoon nog even afwachten. Bij het cb was wel speciaal de arts erbij gekomen om er even naar te kijken, maar inderdaad, ik lees nu vaak dat een arts het ook niet altijd kan zien bij baby's. Mijn zoontje heeft geen buisjes nee..ook is er zeker geen sprake van koorts. Ik hou het nog even in de gaten en anders toch ff de dokter bellen denk ik...
Op zich is een loop oor niet erg nu komt de rotzooi eruit. Krijgt hij koorts en merk je dat hij pijn heeft dat merk je snel genoeg ook met baby.s dan wel even naar de ha. Dan kan je of antibiotica krijgen en of druppels voor in het oor. Mijn dochter kampt al maanden met haar oren. Ze heeft al buisjes maar vorige maand kreeg ze en loop oren en pijn en koorts dus weer aan de antibiotica. Mijn tip is ook blijf je kindje vaak last houden van zijn of haar oren laat je door sturen naar de kno. Dan krijgen ze wel buisjes maar dan is de druk op het midden oor een stuk minder en het is even vervelend een operatie aan het oortje maar daarna is het voor het kind wel beter te hanteren. Niet dat het altijd helpt zie mijn dochter maar die super hoge koorts heeft ze er niet meer bij en de druk op haar oren is een stuk minder. O ja tip van de ha en kno. Doe een watje met wat vaseline in het oortje als je je kind in bad doet of gaat douche. Dan komt er geen water in de gehoor gangen. Goed droog maken ook.
@Pnirmal: bedankt voor de tips! Kan geen kwaad dus, dat watje? want daar zie je nog wel eens tegenstrijdige berichten over. Ik hoop dat mijn zoontje niet ook van die "probleemoortjes" krijgt.....was daar zelf vroeger toen ik klein was erg bekend mee en mijn ouders hebben geregeld snachts met mij bij de eerste hulp gezeten omdat ik verging van de oorpijn....
Dat watje is niet erg hoor, er bestaan anders ook vette watten. Dus die zijn al kant en klaar. Jayden heeft ook vaak een loopoor, ene moment loopt het er echt uit en andere moment zijn ze gewoon beetje vies. Hier heeft het te maken gehad met een dubbele middenoorontsteking en daarna kiezen die door kwamen. Sterkte!
De kinderarts zei tegen mij neusspray, en het liefste die met werkzame stof erin, maar je kindje is miss wel erg jong hiervoor, bij de drogist staat er op vanaf 2 jaar, dus is dat miss wel iets om in overleg te doen of even te kijken bij de apotheek of ze daar andere hebben.