Lopen aan de hand!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by palmie37, Dec 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Mijn dochter is nu bijna 22 maanden en ze loopt nu sinds ruim een maand.
    Nu wil ik af en toe graag dat ze mijn hand vasthoud bijvoorbeeld als we in de stad lopen als het erg druk is maar dat wil ze dus niet, mevrouwtje wil zelf lopen hahaha
    Dat snap ik best want ze heeft nu echt de smaak van lopen te pakken en vind dat natuurlijk superleuk en spannend maar hoe krijg ik haar nu zover dat ze af en toe aan mijn hand loopt want nu is het zo dat ze dan 10 keer nee roept en stil blijft staan;):)

2. fafje

fafje Niet meer actief

mn zoontje loopt nu 3,5 mnd ...en n pas sinds 2 weken..luistert hij ehct dat ie even aan de hand moet lopen..

daarvoor is het nog zooo ontdekken en goed leren lopen..en overal kijken..

mijn tip...loop zoveel mogelijk met je kindje bij je huis ind e buurt, blokjes om ofzo....laat veel ontdekken..en oefen met aan de hand lopen..ik dnek voor in de stad, dat het nogal veel gevraagd is, omdat ze pas net loopt :)

wnaneer de lol er vanaf is ( alle sbekijken, oevral naartoe lopen, overal aanzitten ect) het wel lukt, althans dat is hier het geval...

Heb het een tijd teru gin de supermarkt geprobeerd...en hij deed het naar mijn verbazing super goed...denk doro de drukt ein de winkel...buiten wilt ie het liefst los...maar nu hodu ik hem stevig vast en zeg dan "nee nu mama handje geven ",..en dan doet ie het ook..maar goe dnog geen kilometers nonstop hoor...

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier ook een zoontje van bijna 22 maand en die net een maand loopt.
    Maar op plaatsen waar hij echt niet kan lopen is het toch in de kinderwagen zetten. Is vaak wel even een gildrama, maar daar trek ik me dan niets van aan.

4. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Fafje, goede tip dat ga ik zekers doen, tis niet dat ze in de stad alle kanten uitrent maar toch vind ik het af en toe wel prettig als ze mijn hand vast houd:D

Romy, hahaha erg herkenbaar, onze kindjes verschillen 10 dagen grappig he:D

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Hier een mannetje die al met 10,5 maand liep maar rond die leeftijd ook een ongeleid projectiel was. Tis denk ik ook een beetje de leeftijd. Ze willen nu gewoon alles zelf doen en als je dan net kan lopen is het helemaal prachtig natuurlijk :)
    Wat fafje al zei, veel gaan lopen. Ik liep dagelijks met de kleine man. Deed oefenen met aan de hand lopen, uitkijken bij het oversteken en als hij écht niet wilde luisteren, de buggy in, met gildrama maar idd, niks van aantrekken. Ze moeten ook leren dat niet altijd alles kan.
    Heb ook een beetje geduld. Blijf ook staan om de kleine de kans te geven om iets te bekijken. Voor hun is het natuurlijk ook een hele nieuwe wereld.

6. fafje

fafje Niet meer actief

wat mn zoontje ook heel leuk en grappig vind..(ik maak er ooke en spelletje van) ...Bij drempels en stoepen..."handje mama"....en dna maken we een grooooote stap...en dna doe ik heel overdreven, is ook iets wat ze moeten leren...dus nu bij elke rand of stoep..wilt ie mij zelf een handje geven..wnat dan kan ie een grote stap zetten!

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn dochtertje loopt nu ruim een half jaar maar ik heb haar vanaf het allereerste begin aangewend dat ze op straat een handje geeft. Binnen en buiten in de tuin of een andere afgesloten ruimte mag ze doen wat ze wil, maar op straat geeft ze een handje en anders wordt ze getild. Daar heeft ze een hekel aan, ze wil lopen, dus ze had dat redelijk snel door en sinds een maand of 2 is het echt geen enkel probleem meer en geeft ze me altijd keurig een handje als we op straat lopen.

Ik vind het gewoon echt niet veilig om haar los te laten lopen op straat, ook al is het voetgangersgebied, het is er zo druk. Dus dan liever even een boze dreumes. Maar denk als je het consequent volhoudt het niet zoveel problemen oplevert.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hahaha, jouw dame kan er dus ook wat van begrijp ik?
    Nu moet ik zeggen dat het al minder wordt hoor. Hij protesteert nog wel, maar niet meer zo hard.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dochterlief is 19 maanden en loopt nu 5,5 maand. Ze loopt veel alleen maar bij het oversteken en drukke punten moet ze een handje geven. Dat gaat goed. Bij zoonlief was dat een heel ander verhaal. Die liep met 12 maanden en ging alle kanten op.. dat bleef ook zo en toen ik hoogzwanger was. Natuurlijk kon ik hem wel in een buggy zetten maar wat is daar nou aan voor een kind wat net heeft leren lopen? Dan leer je niets, is niet leuk etc.. Voor ons was de uitkomst het polsbandje. Ideaal ding. Zoonlief kon lekker zelf stappen maar wel veilig!

Consequent zijn is zeker een goeie weg maar voor de veiligheid vond ik het polsbandje (zeker toen ik niet zo mobiel meer was) een uitkomst. Dochterlief heeft dat nooit nodig gehad (die heeft oren.. tenminste op straat wel.. bij het avondeten is ze ze weer kwijt)

10. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Mijn dochter loopt nu ruim 5 maandjes. Ik doe zo ie zo wat hier al veel mensen zeggen, als ze een handje moet geven en ze wil niet is het in de buggy. Dan maar drama.. Maar wat ze ook heel leuk vind is om kleine opdrachtjes te doen, samen met mama iets halen of oversteken en naar de auto's kijken. Dus aan de hand met opdrachtjes en dan heel trots doen als ze het zo goed doet. Dan vind ze zichzelf heel erg leuk en vind ze het niet erg om aan de hand mee te lopen. (en haar eigen buggy duwen is ook een groot succes)

11. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een lekker loslopend kindje dat heel handig juist heel langzaam loopt als het druk is, want dan heeft ze veel te veel te zien en gaat ze stil staan :p hihi of alle blaadjes oprapen, gaat ook zo lekker snel :D
    Maar als ik het gevaarlijk vindt dat pak ik ook wel een haar capuchon vast, hoef ik minder te bukken en heeft zij niet het idee dat ze vastgehouden wordt.

12. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Hhahaha leuke tips allemaal!
    Ben begonnen met oefenen en door dan duidelijk te zeggen nu moet je ff aan mamas hand lopen en dat gaat best goed moet ik zeggen:)
    En ja bij erge drukte gaat ze in de buggy, dan maar ff schreeuwen:D

13. fafje

fafje Niet meer actief

palmie, soms helpt het heir ook, als ik vantevorne paar x zeg...nog eventje smag*zoon* lopen, en dna zo weer in de wagen heh?! ...en dan wijs ik, en moet ie ff kijken..dus btj voorbereiden...en dan ruim vantevoren...ja nu moet je erin...

eerlijk gezged, paai ik em wel es met iets...dus iets lekkers mag, alleen in de wagen :D:D ( lekkere chantage :p)

14. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Geweldig, thanksssss!

Share This Page