Ik weet het even niet meer, krijg zoveel tegenstrijdige adviezen en informatie Wat denken jullie ervan? Ons meisje is bijna 4 maanden. Ze stopt alles wat ze te pakken krijgt in haar mond en ze kwijlt enorm. "Ow", zegt een vriendin, "dan heeft ze zin in hapjes. Je kunt maar beter beginnen met groente en fruit, want ze duidelijk niet meer genoeg aan alleen de fles". Hmm...tja, oke, zit wat in. Maar heb gehoord dat onder de zes maanden zich makkelijk allergieën kunnen 0ntwikkelen en aangezien ik zelf een allergie voor fruit heb.... liever niet dus. Nu heeft dochterlief sinds deze week meerdere spuitluiers per dag. Een enorme zure lucht komt eraf! Als ik die bij de eerder genoemde dingen optel en daarbij zie dat ze regelmatig van die vuurrrode wangen heeft, slechter slaapt de laatste dagen en zelfs af en toe de fles laat staan denk ik aan tandjes krijgen. Ik heb echt geen idee of dat zo is. Kijken gaat niet, dan steekt ze meteen haar tongetje ervoor. Voelen, tja, heb geen idee waar ik naar moet voelen eigenlijk Dus...wat denken jullie? Zou het zijn dat ze toe is aan haar eerste hapjes of zou ze nu al tandjes krijgen? Of zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn?
Bij wat je zegt: spuitluiers, rode wangetjes, kwijlen etc. zou ik toch echt denken aan tandjes. Meestal komen eerst de 2 ondertandjes.. Je kan dan wat bultig tandvlees voelen/zien, daarna een soort sneetje in het tandvlees en vervolgens komt er het scherpe witte puntje Hopelijk heeft ze er verder niet al teveel last van!
Klinkt als tandjes. Bij mijn zoontje was het zo dat hij alle symptomen had, toen weer even rustig en toen weer een paar symptomen en de volgende dag was er (voor mijn gevoel) ineens een tandje. Alles wat je noemt kunnen te maken hebben met tandjes. Ik zelf ben geen voorstander van met 4 maanden beginnen met bijvoeding, maar dat is ieders eigen keuze. Drinkt ze het max aan melk wat ze mag hebben?
Ze krijgt nu vijf keer een fles van 180/6 met 2,5 schepje nutriton. Niet elke fles gaat leeg, maar we bieden wel het maximale aan dus.
Tandjes! Dan kan het zelfs best nog even duren voordat je echt iets gaat zien of voelen, maar dit zijn eerder 'tand-symptomen' dan dat je kindje toe is aan vast voedsel... Vind ik sowieso eigenlijk altijd raar als mensen dat zo zeggen op dit soort verschijnselen. Zeker in jou geval als niet alle flessen leeg gaan én je zelf met fruitallergieën zit zou ik echt wachten tot 6 maanden.. Maar ja, zoals al eerder geschreven (en al tientallen topics over zijn geopend) dat is ieder z'n eigen keus! Wat je vraag betreft: je hebt zelf de goede conclusie getrokken en als je wilt voelen heb je de meeste kans om midden onderin de eerste bobbels/scherpe puntjes of randjes aan te treffen!
Toe zijn aan vast voedsel vind ik echt zo'n onzin. Hoe kan een kind toe zijn aan iets wat het helemaal niet kent. Zo te lezen heeft ze echt nog genoeg aan alleen melk en is er dus echt geen reden om bij te gaan voeden. Kwijlen en alles in de mond stoppen is heel normaal babygedrag en heeft helemaal niks te maken met wel of niet toe zijn aan groente e/o fruit. Ik zou dus echt wachten tot 6 maanden met bijvoeden. Overigens...mijn zoontje is nu ruim 5 maanden en die kwijlt ook hartstikke en vindt het rete-interessant als ik iets in mijn mond stop. Maar ja, of ik nou iets eetbaars of, zeg, een sok in mijn mond stop...hij vindt het allemaal even interessant...
Zolang niet elke fles leeg gaat kan je nog even door. Bij ons iets later die fles wel leeg en zijn we niet veel later naar 4x 210 (de 5e liet hij zelf vallen). Zelfs als ze 5 flessen nodig heeft kan je extra water gaan toevoegen voor vulling, mits je nog geen bijvoeding wil gaan geven. Kwijlen, alles in je mond stoppen & alles kijken wat jij in je mond stopt hoort bij de normale ontwikkeling van een baby. Net als omrollen etc.
Blij dat iedereen hier zegt dat bijvoeding nog niet nodig is. Zag dat ook helemaal niet zitten Zal straks eens proberen of ik kan voelen of er tandjes aankomen. Zou wel erg vroeg zijn of niet? Thnx voor jullie reacties! Toch heerlijk zo'n forum als je met vragen zit!
Hier hetzelfde verhaal, dochter is nu 4,5 maand. We geven haar elke dag vit. D met een babylepel, daaraan zie je heel goed dat ze alles nog naar buiten duwt. Verder merk ik dat haar wurgreflex nog vrij vooraan in haar mond zit aangezien ze gaat kokhalsen als ze een speeltje te ver haar mond in duwt. Dus we wachten nog maar even met eten. Ze vindt het wel steeds interessanter te worden om te zien hoe wij eten, heel grappig om te zien.
Als jij het nog niet ziet zitten kan je anderen helemaal lekker laten kletsen. Het is jouw dochter en volg jouw gevoel! Men zegt dat de eerste tandjes tussen de 3 en de 6 maanden (gemiddeld) doorkomen. Ook hoor je wel verhalen van kindjes die met tandjes geboren worden of die met 1,5 jaar nog geen tand hebben. Dus het is misschien voor het gemiddelde wat vroeg, maar het zegt niets. Overigens grappig; met ruim 6 maanden kwam hier de eerste tand door, terwijl omgeving al rond 2 a 3 maanden riep; Er komt een tand aan, ik weet het ZEKER! Nu met ruim 9 maanden heeft hij er 7 en de 8e komt er ook aan.
Zo, dat is wel grappig ja! Had je zelf ook al het gevoel dat hij al tandjes kreeg, of was het puur wat anderen zeiden? Ben echt wel benieuwd nu eigenlijk Vanmiddag gevoeld, het lijkt wel of er een bobbeltje zit, maar zeker ben ik er nog steeds niet van. Denk dat we het vanzelf maar moeten gaan zien! Ze heeft vandaag van de lieve sint een paar mooie bijtringen gekregen, denk dat die wel van pas gaan komen
hier ookal last vanaf 3 maanden maar die krengen zijn er nog steeds niet. hij heeft er nu echt heel erg last van, rode wangen, huilen, niet lekker in zijn vel zitten vanaf 16.00 en zure luiers zelfs zijn plas ruikt anders (weet niet of dat ermee te maken heeft) ik hoop voor jou dat ze snel doorkomen.
Het was voornamelijk wat anderen zeiden bij mij. Hij ging enorm kwijlen en op dingen bijten. Daarnaast ook zure luiers, maar die had hij ervoor ook al (waarschijnlijk door de kma). Eerst dacht ik het zelf even, maar vrij snel kreeg ik door dat er niets kwam (voorlopig). En elke keer als iemand weer riep dat hij/zij het zeker wist dacht ik; tuurlijk, ooit zullen ze komen Toen, net voor de eerste tand, hele rode wang. Dus ik nog tegen een buurvrouw, nou volgens mij komen ze nu door. Zij het hele lijstje opnoemen wat hij allemaal moest hebben en daar voldeed hij toch ook niet echt aan. De dag erna zag je de tand al zitten Bijtringen vinden de meeste volgens mij sowieso wel fijn, overal moet je toch op bijten