Iemand DE tip tegen doorlekker luier?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gummiebeertje, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Help! Haha,

Mijn dochter nu 13,5 maandjes jong, slaapt elke nacht heerlijk door.
    En best lang.
    Harstikke toppie! En voor mij ook omdat ik met gezondheid zit, en daarom ook de slaap goed kan gebruiken.
    Nu, omdat ze zolang slaapt lekt ze wel elke morgen door de laatste tijd, en dat wordt nogal vervelend.
    Zij kan er niets aan doen, maar ik kan nu elke dag pyamaatjes, slaapzakjes en rompertjes gaan wassen.
    Heeft iemand een tip zodat ze niet meer doorlekt?
    Ik heb de luier al strak (kan natuurlijk wel zonder problemen ademen, en ze krijgt er geen striemen van :D ) omdat als deze los zit, echt nog veel meer doorlekt.
    Is een grotere maat luier misschien iets? Weet niet of dat dan weer TE ruim gaat zitten?
    Hoor heeeeel erg graag tips hierover.
    Tot nu toe zijn het gelukkig alleen nog maar plasluiers, maar ze krijgt vast en zeker ook wel een keer wat anders.

Dus, als je me kunt helpen, ik ben bereid alle tips te proberen!
    Thanks!
    :)

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou groter maatje proberen!

3. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    ja zat ik inderdaad ook al aan te proberen, maar zou dat niet te ruim zijn bij de beentjes dan?
    Ze heeft nu maat 3 van luiers, die is tot 18 kilogram dacht ik, en ik schat dat ze nu zo'n 11 of 12 kilo is. Heb geen idee eigenlijk hihi.
    Februari pas naar consultatiebureau.

4. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    maat 3 is tot 9 kilo hoor.... mss zit daar je probleem hahahaha

5. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Je zou ook andere luiers kunnen proberen!
    Hier is doorlekken met bepaalde luiers ook
    een probleem ... ik heb echt bijna alle luiers
    geprobeerd en ik vind eigen merk van AH echt
    het beste!

Succes!

6. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Hier hetzelfde probleem. Al 4 nachten achter elkaar. Ga zo 4+ luiers kopen kijken of dat helpt ;)

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Onze dochter is net iets meer als 9kilo en heeft voor de nacht mt5 van pampers en die lekt ook nog door hoor ;)
    Ik denk denk dat daar geen tip voor is maar als jullie hem hebbn ben ik wel heel nieuwsgierig :D

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mijn zoontje heeft het gelukkig (nog) niet.Las laatst nog wel de tip om de luier achterstevoren aan te doen(?) en om over de luier met de maat die ze overdag draagt een luier te doen in een maat groter.
    Overgens vind ik Etos of kruidvat luiers veel fijner dan pampers,ik heb het idee dat pampers niet zo veel absorberen.

9. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    @Momo hahahaha, ik ging nu echt zelf ff twijfelen hoor, maar heb hier inderdaad maatje 4 staan hihi.

Ik heb al diverse merken geprobeerd, en die van de Aldi die bevallen mij het beste.
    Met pampers is het echt een drama, en vond ze juist fijn omdat ze zo lekker dun zijn!
    Het probleem ligt dus echt niet aan deze luier, maar ze slaapt van ongeveer 19.00-20.00 uur tot 8.00-10.00 soms zelfs 10.30 uur.
    Ik wil 's nachts niet wakker maken, want zelf slaap ik ook niet meer als ik eenmaal wakker ben ( was vanmorgen ook al 5.45 uur pfff)

Mijn moeder had het al over 1 of andere inlegdingen? Lijkt op maandverband ofzo haha. Maar ja, dat moet je dan ook maar in die luier zien te proppen nog :D
    Ik ga straks wel even een maatje groter halen, en die even proberen.
    Is het niks, kan ik ze later gebruiken als ze groter is :)

Heeel erg bedankt voor jullie reacties ;)

10. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    dat idee heb ik dus ook.Jammer want ze zijn lekker dun. En ik verschoon echt veel, maar ja de nachten he.

11. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    gewoon een 4+ proberen, kan vlgs mij makkelijk al. en je moeder bedoelt ws inlegluiers. geen idee waar je die kunt kopen, overigens.

12. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    De oplossing:

Toevallig kwam er vorige week een vrouw langs van pampers zelf op mijn werk en die kwam advies geven wat is nou het probleem van de doorlekkende luiers de luier is te groot...
    Je moet eigenlijk helemaal niet naar de kilo's kijken want die kloppen vaak niet als je bij de luiers met 2 vingers de luier heel makkelijk omlaag kan doen is hij te groot en daardoor lekt hij vaak door...
    Mocht je kindje veel plassen dus bijvoorbeeld s'nachts kan je de + pampers gebruiken want die kunnen opnemen...

Voorbeeld mijn dochter is 1,5 jaar en weegt nog geen 9,5 kilo en ze droeg altijd 4 maar nu 3 en ik moet zeggen die zitten veel beter en lekken niet door...

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hier een flinke nacht plasser maar eigenlijk lekken hier de pampers nooit door.... Wel altijd flink verzadigd en erg zwaar maar nog nooit doorgelekt....

Maar ik vouw wel altijd een soort van "gootje" erin voordat ik de luier aandoe.... Dus als het ware maak ik de luier open en dan zorg ik dat ik in het midden een gootje vouw door de luier een keer dubbel te vouwen... Daarna doe ik hem gewoon weer aan maar zit er dus zo'n plas gootje in!

Mmm ik weet niet hoe ik het het beste kan omschrijven :p Maar ik doe dat eigenlijk ook altijd op mijn werk als ik iemand een inco aan moet doen en nu ben ik dat dus ook automatisch gaan doen met de kleine... Of het helpt ? Geen idee! Maar ondanks dat ons meisje s'nachts veel plast heb ik nog nooit doorgelekte luiers gehad *even afkloppen*

14. Gandor

Gandor Actief lid

13 mrt 2008
    292
    0
    0
    Bolsward
    Verschoon mijn zoontje nog een keer voordat ik zelf ga slapen.

15. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ik maak haar niet wakker voor ik ga slapen, want dan slaap ik zelf ook niet meer :D Dan denkt ze namelijk hey! Spelen haha.

Maar ik heb nu een grotere maat luiers geprobeerd, en moet zeggen dat het een stuk verbeterd is.
    Heel af en toe gaat het nog wel erlangs, maar lang niet elke morgen meer, en dat is echt een verademing!

Was een goeie tip :D

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    jeejtje je hebt een grote meid eigenlijk. mijn zoontje zit op nummer 6, hij is 12kg en 82cm, hij had 2 maanden geleden nog 5+. pampers, ik vind die echt erg goed.
    ook misschien te strakke rompertje aan?
    als je grotere pampers niet goed vindt als oplossing kun je ook een grotere luier om de luier heen doen. dat houdt doorlekken echt zeker helemaal tegen.

17. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Toen onze kleine meid nog in maatje 4 luiers zat was het op een gegeven moment ook elke ochtend raak en moest het bed weer helemaal verschoond worden..
    Toen overgestapt op 4+ en dat was dus DE oplossing.
    Helaas is het probleem nu weer terug.. Heb al maat 5 geprobeerd maar die zitten echt nog zo ruim dat het daarmee 's morgens zo erg was dat het leek alsof ze helemaal geen luier had gedragen.
    Dus nu doe ik 4+ en dan een 5 eroverheen. Gevolg: 3 gebroken nachten achter elkaar.. Kan natuurlijk ook niet lekker zitten..
    Dus nu weer terug op gewoon 1 luier, 4+ (5 is echt nog te groot) en dan maar elke ochtend het bed verschonen en nog veel meer beddegoed aanschaffen (want 3 setjes is dus echt niet meer genoeg!).
    Hoop dat de ultieme tip hier nog voorbij komt, ik weet het echt niet meer.. Maar voor jou is dus 4+ voorlopig misschien een oplossing, TS.

18. misa

misa Niet meer actief

Ik heb dit probleem soms ook met pampers. Maar mijn zoontje slaapt op de buik en de luier is vaak niet helemaal verzadigd, maar het zit gewoon allemaal aan de voorkant.
    Nu kreeg ik ook de tip de luier andersom aan te doen (wat een gedoe) en dat gaat wel al twee nachten goed. Maar ook nu komt de urine tot erg hoog, dus ik wacht af wanneer het weer mis gaat..!

En twee luiers over elkaar vind ik niet wat: veel te dik!
    Dus voor de ultieme tip hou ook ik mij aanbevolen!

19. gerlinde

gerlinde Actief lid

13 okt 2010
    179
    2
    18
    ik had er ook last van bij mij zoontje van 18 mnd heb luiers van de aldi die bevallen me prima ik denk niet dat het aan de luier ligt maar dat ze meer gaan plassen als ze ouder worden
    ik heb ook een keer een groter maat luier er om heen gedaan dat hielp ook maar zit natuurlijk niet lekker twee luiers
    maar heb nu de oplossing heb een broekje je bij de hema gekocht die worden gebruikt voor zindelijkheidstraning wit lekker zacht broekje met plastic aan de buiten kant en drukknopen aan de zijkant
    die doe je over de luier aan snachts en hij is nooit meer doorgelekt het broekje is wel soms nat maar die kan je wassen het broekje kost ook maar 3 95 niet zo veel dus scheelt weer bedden verschonen
    hoop dat je er wat aan hebt

20. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Hier elke nacht een doorgelekte luier. Om gek van te worden, alles is dan nat incl slaapzak. Ik was me een slag in de rondte.
    Ik heb dit probleem zowel bij pamperd als bij kruidvat luiers.
    Mijn zoontje is een buikslaper en daarom is alleen de voorkant van z'n luier helemaal vol en lekt de rest naar boven.
    Dus z'n navel , zijkanten zijn elke dag kletsnat en natuurlijk slaapt ie daardoor niet lekker.
    Ik lees net een tip om luier achterstevoren aan te doen, hebben meer mensen dit geprobeerd bij hun buikslaper?

Deel Deze Pagina