Hallo allemaal, Ik heb even een vraag. Het valt mij op dat mijn zoon ( bijna 8 maand) de laatste tijd vaak zn hoofdje scheef trekt naar zn schouder. Ik dacht dat hij misschien last had van zn oor. Afgelopen donderdag op CB geweest en de arts heeft even in zn oortjes gekeken en het zag er allemaal prima uit! Dus het zou wel een gewoonte van hem zijn dat hij soms zn hoofdje scheef trekt, kreeg ik te horen. Nu wilde hij vanmorgen niet slapen, hij krijste het uit. Heb hem bij mij genomen en hij is bij mij in slaap gevallen. Toen hij na drie kwartier wakker werd, legde ik hem even op mijn buik om te spelen, zie ik ineens geel vocht uit zn oor komen. Het valt mij op dat hij nu ook beter te pas is. Is dit dan nu een loopoor? Heeft de arts dan wat over het hoofd gezien? Wat kan ik doen met een loopoor? Hij had geen koorts afgelopen week, wel 2 dagen buikgriep gehad en heel weinig gegeten en gedronken. Sinds vandaag lijkt hij weer iets meer te eten en te drinken. Alvast bedankt voor jullie berichtjes.
oorontsteking kan heel snel opkomen. Als er nu troep uit zijn oortje komt, is het goed dan is het open en kan de ontsteking eruit. Gewoon goed schoonhouden..
Niet van binnen willen schoonmaken, maar alleen de buitenkant, en het oor niet afsluiten met een watje, dan wordt het te broeierig, vinden bacterien fijn. Let op, het vocht is ontstekingsvocht, zeg maar pus, en dus besmettelijk, dus goed handen wassen etc om andere verkoudheden te voorkomen. Wel na verloop van tijd eens laten controleren of het gaatje goed is dichtgegroeid (bij een volwassene is dat na een maand geloof ik).
Mijn ventje had laatst ook een loopoortje dacht ik teminste.. Ben er even mee naar de huisarts geweest niks te vinden. Het kan zijn dat ze te warm hebben gelegen op hun oortje dan word het oorsmeer vloeibaar dat kan ook een soort van loopoortje geven.