Ervaring 6 maanden sprong - 26 weken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mysteriousgirl1, Dec 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Hey dames

Siem is nu ruim 6 maanden en zit in de laatste week van zijn sprong (Sprong van de relaties, Oei Ik Groei app)

Hij heeft de afgelopen 3 weken erg veel last gehad van zn sprong.

Symptomen:

- Erg slecht slapen overdag. Slaapjes niet langer dan 45 min, maar na 20 minuten al weer wrijven in zijn oogjes en moe.

- Erg slecht slapen snachts; Heel vaak wakker voor zijn speen (terwijl hij die zelf in kan doen) en vanaf half 3/half 4 klaar wakker en heel hard huilen.

- Veel dromen, soms huilt hij in zn slaap.

- Verlatingsangst, zodra je de kamer uit gaat wordt ie overstuur.

Wie heeft een kindje die deze dingen ook heeft tijdens deze sprong of zich deze heftigheid herinnerd? Vooral het slapen snachts breekt ons totaal op momenteel. Ventje is dan zo overstuur dat hij een uur lang, soms langer klaar wakker is en niet meer wil slapen. Vaak nemen we hem dan maar in bed, want we werken beide ook weer zo goed als fulltime. Alles is uitgesloten, te warm te koud, honger.. Hij kan overdag zelfstandig in slaap vallen en hoeft niet meer gewiegt te worden oid. Alle tips op internet werken niet.

Ik ben op zoek naar moeders die zich herkennen in het bovenstaande en mij hopelijk kunnen vertellen dat dit na de sprong hopelijk weer stopt!

2. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    #2 Celika, Dec 12, 2014
    Last edited: Dec 12, 2014
    Ik herken een hoop in je verhaal.
    Hier ook sinds 2 weken drama met slapen zowel overdag als in de nachten.
    Soms elk uur helemaal overstuur wakker en niet te troosten.
    Ik neem hem in bed en "wieg" hem in slaap waarop hij na 1 uur of 2 weer huilend wakker wordt.
    Overdag is het slapen ook niet best maar heb me er bij neergelegd is niet anders.
    En idd zodra ik effe wegloop is het krijsen niet altijd maar wel erg vaak.
    Ik vertel hem wat ik ga doen en blijf tegen hem praten wat niet echt helpt maar weet het anders ook niet.
    Overigens ik werk niet dus is het voor mij wat makkelijker.

Hoop dat het snel voorbij is.
    Tips zijn altijd welkom!

3. sther3

sther3 Niet meer actief

Hier gaat het snachts gelukkig wel aardig, maar meneer rolt naar z'n buik en kan dan niet meer terug waardoor die gaat 'roepen'.. Plus tandjes die doorkomen, dus drie keer feest hier..
    Zit sinds deze week in die sprong geloof ik, idd als je wegloopt is het gillen, zelfs als ie me dan nog wel hoort omdat ik gewoon in de keuken ben.. Frustrerend! Soms negeer ik het heel even, anders kom ik nergens aan toe. Hopelijk duurt deze niet al te lang!

4. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Herkenbaar allemaal, mijn zoon is bijna even oud en al een poos aan het rommelen met slapen. Ik kan je dus niet vertellen of het bijna over is! Gelukkig huilt mijn zoon s nachts niet maar is om de 4 uur wakker om te drinken. Dat is nog wel te doen:D
    Kan me voorstellen dat de nachten zeer vermoeiend zijn! Maar ik vrees dat je al het goede er al aan doet en het afwachten is tot het beter gaat....!

5. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Fijn dat ik niet de enige ben! Hoop echt dat het een fase is!!

Share This Page