loops teefje wordt gek van reutje

Discussie in 'De lounge' gestart door tweety, 16 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    wie ken dit? bij ons in het rijtje is een rotweiler ze is loops. nu heb ik een jack russel reutje en die is niet meer te houden zijn gedrag is echt niet leuk meer. hij zit continu te piepen wil heel de tijd naar buiten. je wordt er echt gek van. het is zelfs zo dat ie op de bank zit en dan zit te piepen en te trillen net alsof die het koud heeft. vorige keer toen het vrouwtje loops was had hij hetzelfde gedrag vandaar dat we nu ook weten hoe het komt. je wordt hier echt helemaal gek van. weet iemand hoe ik dit gedrag kan indimmen zonder hem teveel te straffen het is natuurlijk een natuurlijk gedrag maar wel erg vervelend.

2. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Castreren?

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ja ik snap dat castereren de beste oplossing is maar dat kan ik nu niet even snel doen. moet je ook de centen voor hebben en de gelegenheid verder heeft ie normaal geen last ergens van alleen nu zijn buurvrouw loops is zeg maar haha zelf de kat moet het ontgelden die vind ie nu ook heel lief.

4. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Hier vorige week hetzelfde probleem met onze berner reu van 21 maanden. Er liep hier ook een loops teefje hij was zo onrustig en maar piepen en janken hij was gewoon niet te houden met uitlaten.

Castreren helpt wel wij hebben het nog niet gedaan misschien in de toekomst maar dat moeten we dan maar eens bekijken

5. sim

sim Niet meer actief

tja ik denk ook castreren, wij hebben nu bijna een loopse teef, en voor het eerst maakt ons reutje dat ook mee :(

zou dat kunnen een jack russel en een herder husky (wij maken ons momenteel nog niet veel zorgen vanwege het formaatverschil :) )

maar lastig is het inderdaad als er een teef loops is...

6. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Loop eerst even naar een goede dierenspeciaalzaak. Er zijn druppels voor overmatige geslachtsdrift. Werkt dat niet dan zou ik eerst een chemische castratie overwegen. Werkt in principe hetzelfde als een echte castratie. Als dit niet werkt heeft een castratie namelijk geen zin.
    Een castratie heeft meer nadelen dan je denkt hoewel dierenartsen (de meeste althans ) daar erg gemakkelijk overdoen. Ik heb een trimsalon en nogal wat gecastreerde cq gesteriliseerde honden onder mijn hoede.

Ik heb zelf ook ooit een reu gehad die gecastreerd moest worden (tumor aan de balzak). Die sprong nog steeds op een loopse teef als hij de kans kreeg. Goed, er kwam geen resultaat naar toch. Dit is bij jullie toch juist niet de bedoeling!

7. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Maak je maar wel zorgen. Ik ken de combinatie van een Deense dog (teef) en een teckelreu......erg Komisch, het lukt ze echt wel!

8. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Sim: Formaatverschil tussen honden maakt dus niet uit, ik zou me er dus wel zorgen om maken zoals Katootje al zegt. Ze vinden zo een standje waarbij het wel lukt ;) In het asiel regelmatig kruisingen gezien van jack russels met een rotweiler, herdershond, etc...Dus het kan wel!

9. sim

sim Niet meer actief

:confused: oke dan, ik maak me nu dus zorgen :confused:

10. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Hopelijk is het nog niet te laat om er iets aan te doen, ik zou even advies vragen bij je dierenarts wat je op korte termijn kan doen, je moet maar net het geld hebben voor een castratie, misschien is er voorlopig even een andere oplossing.

11. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Idd. Een chemische castratie dus. Is een hormoonspuit en kost aanmerkelijk minder!

12. sim

sim Niet meer actief

appart houden?

tja, we zijn nu met een hondenren bezig waar die grote overdag in kan. en we moeten ze dan maar even extra in de gaten houden. weet natuurlijk niet wat er gebeurd als ze straks daadwerkelijk loops is. maar hoop dan niet dat ik een trillende hond heb de hele dag.
    trouwens wat is castreren duur geworden zeg, voor een jackrussel zou het ongeveer op 150,- euro komen!! jemig, 8 jaar geleden had ik een labrador en daar heb ik iets van 35 gulden voor betaald om te castreren.

13. sim

sim Niet meer actief

is dat blijvend, zo'n spuit?

14. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Chemische castratie werkt maar een paar weken, dus ik denk in verhouding uiteindelijk duurder dan permanente castratie.

http://www.dierenkliniekhof.nl/cr.html

Apart houden zou je voorlopig kunnen proberen, maar ik denk dat het niet te doen is, je weet namelijk niet vantevoren wanneer de teef loops gaat worden en dan is ze dus al wel vruchtbaar, het mannetje ruikt dit en als hij er dan bovenop gaat krijg je ze met geen mogelijkheid meer los. Er zijn soms speciale castratie acties bij dierenklinieken, je zou eens even kijken of er binnenkort een actie is. Belachelijk he die prijzen!

15. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Nee, zo'n spuit werkt tijdelijk, maar kan wel bijwerkingen hebben (weet ze nu niet te noemen). Het is wel een hele aanslag op de hond vind ik, ik zou het wel overwegen, maar waarschijnlijk niet doen.

16. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Onze dierenarts deed onze reu 1x chemisch cas.
    Dan kan je kijken hoe hij erop reageerd en kan je overwegen voor permanente cas.
    Wij hebben hem vorig jaar laten cas. en het scheelt echt enorm.
    Ook qua dominantie enzo.
    Maar ook een gewone cas. heeft een tijd nodig , want hij is lichamelijk al gelijk "geholpen".
    Maar in zijn "hoofd" duurt het nog een aantal maanden dat hij er helemaal "vanaf' is. ;)

17. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Idd is het tijdelijk. Maar wel datgene wat je te wachten staat als je hem werkelijk laat castreren. Als hier de geslachtsdrift niet van overgaat dan gebeurd dat met een castratie ook niet. En dat draai je niet meer terug!

18. sim

sim Niet meer actief

ik dacht dat katten vast blijven zitten, honden dus ook... tsss raar eigenlijk...

weet iemand hoe lang zo'n actie duurt bij honden?

en ik denk dat ik dan toch voor een gewone castratie zou kiezen, wil niet dat die hond dan ook nog eens van slag raakt van zo'n spuit, dan zit je nog met een ontregelde hond.

snap ook niet dat het zo duur is, de asiels zitten vol met honden. ze willen het steriliseren bij katten en honden aanprijzen, maar maken het belachelijk duur!
    als jan modaal is het bijna al te duur om huisdieren te houden (of fruit en verse groenten te kopen, maar goed dat was dat andere topic :D )

19. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Het koppelen bij honden......Gemiddeld zo'n 30 tot 45 minuten. Gevallen van een paar minuten ken ik ook, maar helaas heb ik ook meerdere keren meer dan 1,5 uur een teef in de houtgreep moeten houden. Die was het zat (ik ook).

Let eens op met dierendag. Soms hebben ze goedkopere acties wat steriliseren/castreren betreft!

Succes

20. sim

sim Niet meer actief

tja, ga ik dan wel even achteraan, want eeh, beetje groot risico 8)

Deel Deze Pagina