Loopschoenen bij zweetvoetjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Vica86, May 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben aan het orienteren op loopschoentjes voor mijn meisje. Ze loopt nog niet, staat wel goed los enzo. Maar omdat ik zeker weten goede schoenen wil voor mijn meisje ben ik vast aan het rondkijken.

Nou heeft ze heel snel zweetvoetjes!
    Echt heeeeeel snel. Haar voetjes zijn regelmatig nat en klam.

Wat voor schoentjes zouden jullie haar aantrekken?

Gewone normale schoenen?
    Sommige zweren dan bij bijv. Nike Air Max, maar anderen niet.

Gympies vind ik erg leuk! Maar ja, weet dus niet of dat gaat werken.

Zijn er moeders met zweetvoetjes ervaring?

2. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik weet dat Geox ook kinderschoenen heeft, hier heb ik wel goede verhalen over gehoord.

3. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    als je meisje nog aan het leren lopen is moet je geen schoentjes aan doen met een harde zool. Ze heeft haar tenen enz nodig om stevig te leren lopen. Dus iets als een leren slofje ofzo is het beste.
    Ben wel benieuwd wat mensen voor tips hebben aan schoenen tegen zweetvoeten, want het duurt nog wel even voordat mijn meisje schoenen nodig heeft maar ze heeft wel altijd zweetvoetjes.

4. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    2,290
    0
    0
    hier ook een dochter met zweetvoetjes,maar ze loopt nog niet,maar ik doe haar de bobux-slofjes aan zonder kousen en daar heeft ze nooit zweetvoetjes in.

5. adi

adi Niet meer actief

In het begin, totdat ze goed los loopt, en helemaal met het mooie weer zou ik haar op blote voeten laten lopen.
    Dat is de meest gezonde en natuurlijke manier om te leren lopen (en controle te krijgen over de voeten), en werkt het beste bij zweetvoetjes.

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik ook. Zijn nog leuke modieuze kinderschoenen ook.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik zal kijken bij geox.

Maar ik ben ook pas aan het orienteren. Ze zal geen harde zool krijgen als ze nog niet zoveel weken loopt. Volgens mij heb ik ook niet gezegd dat ik nu schoentjes wil kopen toch.....

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik zit met gijs met t zelfde probleem.. Tenminste.. als die zn gympjes aan heeft.. dan voelen zn voeten helemaal vochtig als ik ze uit doe..

Ik heb die gympjes bij babywalz gekocht, blauw"jeans"stof met aan de ene kant I love daddy en andere I love mummy.. Maar ik denk dat ze van vooral synthetisch materiaal gemaakt zijn, daarom wil ik van die leren slofjes voor Gijs hebben ( vooral als ie naar KDV gaat, thuis is op sokken/blote voeten gewoon..)

9. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Leren schoenen zijn dan het beste, omdat leer ademt.

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Gympen zijn toch ook leer dan? Of echt compleet leer.
    Nike Air Max moet extra ademen toch?

11. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    In het begin als ze net gaan staan en beginnen met lopen is het 't beste om op blote voeten of van die leren slofjes te laten lopen. Let er wel op dat het echt leer is. In nep leer zitten weer synthetische stoffen verwerkt waar je kindje zweetvoetjes van kan krijgen.

Voor kindjes die al goed en zelfstandig lopen kun je het beste leren of katoenen schoentjes kopen met een goede flexibele zool. Kies voor natuurlijke stoffen zodat de voetjes nog kunnen ademen. Vaak de goedkope schoentjes van goedkope merken hebben veel synthetische stoffen erin wat juist zweetvoetjes tot gevolg heeft.

Wat vaak ook helpt is van dat Babytalkpoeder in de schoen strooien dat neemt ook vocht op.

12. WenT

WenT Bekend lid

Jul 25, 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant

Share This Page