Los lopen gaat moeizaam

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yaro, 23 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

Mijn dochter loopt nu 3 weken los. Maar het gaat echt heel moeizaam. Op een goede dag loopt ze een paar keer enkele meters los. Maar meestal blijft het bij enkele stapjes. Vaak blijft 1 beentje iets hangen en dan schrikt ze daarvan en loopt de rest van de dag helemaal niet meer. Nu merk ik dat als ze los loopt ze dat ene beentje opzij zet terwijl ze de andere naar voren zet. Dat werkt ok niet dus houdt ze er maar weer mee op.

De fysio van mijn zoontje houdt haar al in de gaten tijdens zijn afspraken omdat ze ook hypermobiel is en lage spierspanning heeft.
    Wie herkent dit? Iemand tips? Ik zie de fysio volgende week pas ergens dus dacht, ik vraag het even hier.

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nou het is toch al hartstikke mooi dat ze los kan lopen? Mijn dochter van dezelfde leeftijd doet dat nog niet hoor :) die loopt nu een stapje of 8 aan een handje mee, dan gaat ze gauw weer zitten omdat ze het eng vindt. Als je je hierover zorgen maakt zou ik het even bespreken met de fysio.

3. yaro

yaro Niet meer actief

Ja is zeker mooi. En ik weet dat ze niet laat is. Normaal gesproken zou ik ook echt zoiets hebben van 'het komt vanzelf wel'. Het is meer dat blijven hangen van het ene beentje soms en die nu dus anders neer gaan zetten.
    Misschien is het ook wel helemaal niet erg.
    Maar bij zoontje had ik echt zoiets van 'dat komt vanzelf wel goed' en die heeft daardoor nu langdurig fysiotherapie. Die heeft waarschijnlijk daardoor een verkeerde manier van lopen ontwikkeld.

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik snap je bezorgdheid, ik zou het even met de fysio van je zoontje bespreken en het even laten zien. Zij kan vast beoordelen of je iets kunt doen om haar beter te laten lopen, of dat dit vanzelf goedkomt naar mate ze langer loopt.

5. yaro

yaro Niet meer actief

Ja dat ga ik zeker doen volgende week.

Deel Deze Pagina