Loopstoel cadeau krijgen:(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mississippi, 29 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hoi ladies,

Mijn Moeder zegt al maanden; waarom koop je geen loopstoel voor die kleine? Is toch leuk, kan ze lekker zelf lopen etc etc. Nou heb ik al tig keer gezegd dat ik zo'n ding niet wil omdat dit slecht is voor de ontwikkeling en vaak zelfs vertragend kan werken bij het leren lopen. Toen ik de keus had heb ik een baby Walker voor haar gekocht en daar loopt ze nu mee door de woonkamer. Ook loopt ze langs de meubels en aan een handje. Nu stuurt m'n moeder net een berichtje dat ze een loopstoel voor haar heeft gekocht. Ik ben hier dus niet blij mee, maar ja wat moet ik nou? Vind het dan ook weer zo wat om te zeggen dat we hem niet willen (ze heeft hem van MP en helemaal opgeknapt) kan het heel veel kwaad in deze fase (dus bijna kunnen lopen) om haar af en toe in dat ding te zetten? Wat zouden jullie doen?

2. Veera

Veera Niet meer actief

Nee hoor af en toe maakt echt niet zoveel uit. Als ze er niet de hele dag inhangt en al stappen zet ;) Maar zou wel aangeven dat je toch gezegd hebt t niet te willen, vind t namelijk nogal brutaal

3. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Geloof ook dat t niet meer uit maakt nu ze al achter een loopwagen loopt maar zou t wel zeggen zodat je niet in de toekomst met wat dan ook het zelfde probleem krijgt.

4. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Als ze al langs meubels loopt en aan de hand, dan is zo'n stoeltje toch echt overbodig.

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Voor een meisje van 1, die al begint met lopen lijkt het mij overbodig. Het is inderdaad niet goed voor de heupontwikkeling, onze dochter is geboren met een heupafwijking en haar orthopeed is ook stellig tegen loopstoelen

6. shoshana

shoshana Niet meer actief

Ja lijkt mij meer in de weg staan zo een lomp ding.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je wilt het toch niet? Dan moet je nu ook even doorbijten. Niet zwichten om wille van de lieve vrede. Je bent duidelijk genoeg geweest. Anders ga je dit houden. Laat haar lekker die looptstoel bij opa en oma neerzetten en dan mag ze er daar eventjes in. Maar niet bij jou in huis. Klaar.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou 'm weigeren, je hebt toch al eerder aan haar uitgelegd waarom je het niet wilde? Klaar dan.

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Het lijkt me wat overbodig nu ze al bijna zelf loopt. Mijn dochter zat er zo nu een dan ook in. Ze liep al met 13 maanden los mee om de eendjes te voeren in de buurt. Ik geloof dus niet dat het vertraagd heeft.

ach, anders zet je haar er dagelijks 5 minuutjes in. Maak je een foto voor je moeder en klaar. Ze zal vast spoedig zelf lopen.

10. Veera

Veera Niet meer actief

Misschien haar bij je moeder thuis erin zetten en dan lekker tegen de meubels op bonken :D

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
  12. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja de redenen zijn dat ie van een trap af rolt of te hard tegen een muur aan klapt dat soort dingen. Maar uiteraard moet je erbij blijven!

Ik zou het zelf erg lastig vinden iets weg te gooien wat ik van mijn ouders gekregen heb. Maar dat is mijn beperking hoor!

13. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Helemaal mee eens!

RoIn, volgens mij zijn die dingen ook niet zo goed voor de heupen. Een kind hangt erin en van lopen is niet echt sprake.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Vragen of ze wat mankeert aan haar oren? Serieus, je hebt het al meerdere keren aangegeven dat je het niet wil hebben, waarom koopt ze dan in vredesnaam zo'n ding?

Ok, naar haar toe zou ik zeggen: mam, ik vind het vreselijk lief van je, maar zoals ik al heb gezegd zit ik niet op een loopstoel te wachten en zal hem dan ook niet gaan gebruiken. Ik hoop dat je er iemand anders wel blij mee kan maken. Zoiets.

15. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hihi bedankt voor jullie reacties :)

Ze is net met de stoel hier, en ze past er niet goed in, hij kan niet hoger en mijn dochter vond er ook niks aan. Dus dat is mooi :) heb het ook aangegeven net dat ik liever niet wil dat ze erin gaat maar ze zegt dat ze hem dan mee naar huis neemt voor als mijn nichtje oud genoeg is. (Nu 2 weekjes oud!) dus tegen die tijd mag m'n zus het weer duidelijk maken :D

Bedankt allemaal!

16. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Waarom zou je in hemelsnaam iets gaan gebruiken waarvan jij vindt dat het nuet gied voor je kindje is en waar je je niet prettig bij voelt? In wiens belang denk je dan, dat van je kindje of dat van je moeder?

Vriendelijk bedanken en aangeven dat je al meerdere keren gezegd hebt dat je geen loopstoel wil. Of aannemen, dankjewel zeggen en het ding in de schuur mikken.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Haha, goed geregeld!

18. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Haha opgelost!

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mooi opgelost :) Ik vond je dochter er al best oud voor :) ( Buiten om dat het rot dingen zijn !)

20. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.056
    2.555
    113
    Limburg
    Het is al opgelost zie ik, maar anders had je er ook nog het zitje uit kunnen knippen. Zo kan ze met steun van de loopstoel zelf lopen.:D

Deel Deze Pagina