Mijn zoontje heeft er ook een en vind het werkelijk helemaal fantastisch! Hier doen we hem het grootste plezier mee haha. En ja slecht... tegenwoordig wordt er steeds meer slecht gevonden... Wil wel eens cijfers zien of er nu idd minder problemen met heupjes zijn als 3 jaar geleden toen ze ook op alle kdv enz de stoeltjes gebruikten??? Het zelfde dat kindjes nu ineens niet meer op een zei mogen liggen... En natuurlijk, overal waar je TE voor zet is niet goed nee. Ik laat mijn zoontje dan ook altijd maar eventjes racen door de kamer zodat hij zich weer eventjes goed heeft kunnen uitleven en vervolgens leg ik hem weer op een speelkleed om lekker te gaan rollebollen. Nee ik maak me geen zorgen hierover...
Ik vind het onzindingen, lopen leren ze evengoed wel, op hun eigen manier en naar mijn idee hebben ze daar veel meer aan. En zoals gezegd, ze knallen overal tegenaan en nemen veel ruimte in.
Hier wel gebruikt en ook veel plezier van gehad. Kindjes leren er niet van lopen, maar hebben wel even heerlijk de vrijheid om te ontdekken en energie kwijt te raken. Hier vanaf 8,5 maand gebruikt ofzo. Ze kon al goed zelfstandig zitten. Hier werd pas met 15 maanden los gelopen, dus ze leren er echt niet van lopen. Maar ben het wel met sommigen eens dat het een sta in de weg is. En slecht voor de heupjes?? Ik weet het niet hoor.... Mijn dochter loopt in ieder geval als een kievit en is onlangs weer helemaal door haar APK gekomen.
Ik heb er ook een gehad voor mijn zoontje. Niet gekocht, maar gekregen. Hij zat er maximaal 10 minuutjes per dag in. Er zijn tegenwoordig wel meer dingen slecht genoemd voor een baby. Meningen zijn hierover verdeeld. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt.
Mijn oudste 3 kinderen, 13,9 en 6 jr. oud, hebben alledrie een loopstoeltje gehad. En ze vonden het geweldig. Bij geen van hun heupproblemen oid. Nu heb ik voor de jongste geen loopstoeltje aangeschaft, mede door de negatieve verhalen erover. Hij heeft een echo van zijn heupjes gehad en die was goed. Maar toch bleef ik bij mijn besluit om er geen aan te schaffen. 3x raden wat wij vorige week kado hebben gekregen.. Ik denk dat ik het op marktplaats ga zetten. Want ondanks dat de oudsten het leuk vonden en geen problemen erdoor hebben gekregen, staat dat ding mij gewoon tegen.
de meningen van mensen die er verstand van hebben hoor. Die zeggen allemaal dat het slecht is. De meningen zijn verdeeld op het forum.
Hier mee kan ik geen brood van bakken Mijn mening, Ik heb het met mijn oudtste niet gedaan. Nu met de jongste wel. Van af een maand of zeven heeft ze er in gezeten. Maar moet zeggen dat ze er minder in gezeten heeft dan gedacht het is meer een sta in de weg voor de paar keer dat ze er in gezeten heeft. En hier is het langste geweest eens een half uurtje. Als je er een van iemand kan lenen of iets dan eens kijken of je kind het leuk vind maar meer voor even te kijken ect niet omdat het moet hihih. En tja de meningen zijn verdeeld de voorstanders hebben gelijk de tegenstanders. Te veel is niet goed dat is een ding wat zeker is maar eens een kwartiertje nee niet moelijk overdoen. Succes wat je ook besluit.
Ik wilde er zelf nooit één, maar ik kreeg er eentje kado voor mijn zoon. En een lol dat hij had in dat ding, tja dan ga ik het dus niet verbieden. Uiteraard moet je je kind niet de hele dag in zo;n ding zetten, amar af en toe kan dat m.i. geen kwaad. En natuurlijk gebruik je 'm niet om je kind te leren lopen, zoals sommigen hier suggereren.
Ik heb er geen 1 en wil er ook geen 1. Zelf zware HD gehad en 1,5 jaar in een spreidbroek gezeten. Ondanks dat er een echo van haar heupen is gemaakt (deze was helemaal goed, maar ze blijft wel wat stijver in de heupen), mag ze er van mij niet in. Als ze wil lopen, doet ze het zelf maar wanneer ze eraan toe is. Veel mensen wilden hem als cadeau geven, maar ik vanaf dag 1 heb ik aangegeven dat ik geen loopstoel wil hebben.
Hier was het een uitkomst. Door de vroeggeboorte was mijn dochtertje erg gefrustreerd. Liep mentaal vooruit op haar lijfje. Ze was allang toe aan lopen maar haar lijfje nog niet. Ze was erg boos en gefrustreerd. Dat ding was echt een uitkomst. Ze heeft er erg veel in gezeten en erg veel plezier aan beleefd. Met haar heupjes is alles dik in orde. Groetjes
Hier ook geen een. Zie het nut er niet van en inderdaad hier wordt ook geadviseerd niet te doen (CB en KA) dus nee wil zo een ding echt niet!
whaha, was niet helemaal wakker geloof ik, wat ik dus bedoel: Mijn post was een reactie op degenen die zeiden: "de meningen verschillen erover." Dat zijn alleen de meningen onder moeders en bv op het forum hier. Maar mensen die er verstand van hebben (bv. fysiotherapeuten) verschillen niet van mening hoor, die vinden het allemaal even slecht.
Buiten de discussie of het wel of niet ok is voor je kindje heb ik me groen en geel geergerd als ik bij mijn zus op bezoek was en die kleine meid het hele huis doorvloog met dat ding! Je moest bij iedere stap die je zette kijken waar ze nu weer naar toe vloog! En dan knalde ze weer tegen je (scheen!)benen AUW toen heb ik mezelf beloofd nooit zo'n ding in huis te nemen en aan die belofte hou ik mezelf!