loopstoel leuk en niet slecht voor ze?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 22 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Is een loopstoel leuk en is het niet slecht voor ze? Of gewoon niet te lang in zetten?

gr vruchtje

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Hier is pas al een topic over geweest. De meningen verschillen nog al...
    Ik had er wel 1, mijn zoontje zat er vanaf 6 maanden in, moet er wel bijzeggen dat hij toen al kon zitten. Als je zorgt dat de voetjes van je kind plat op de grond kunnen als hij erin zit en niet langer dan 10-15 minuutjes kan het in mijn ogen geen kwaad. Mijn zoontje zat er 2 keer per dag hooguit een kwartier in en hij vond geweldig!

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik ben niet voor een loopstoel, omdat je een kind dingen laat doen die hij/zij niet zelf kan. Een kind leert zelf wel vooruit komen als hij/zij ergens naar toe wilt.

Mijn dochter heeft er nooit eentje gehad, ook omdat ik gastouder ben geweest bij een jongetje dat liep als een krab door die stoel. Ik zette hem er nooit in als ik er was, maar als ik bij het gezin kwam zat het mannetje er altijd in.

Als jij het wel wilt, dan inderdaad niet te lang en pas op dat hij/zij nergens vanaf kan vallen. Want er gebeuren regelmatig ongelukken mee.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    We krijgen hem van schoonouders. Gaan hem er gewoon eens max. 10 minuten per dag inzetten kijken hoe hij het vindt. Ben het er mee eens dat je er mee moet uitkijken. Maar niets te lang is goed.

5. sylvie120

sylvie120 Lid

27 jun 2009
    79
    0
    0
    Paardrij intrecreur
    Haarlem
    Het valt mij op dat veel kindjes die ik ken die veel in zoon ding zitten zich erg langzaam ontwikelen tot staan en lopen.
    Om dat het natuurlijk wel lekker makelijk is in zoon stoel hoef je zelf niks te doen of dit echt zo is of toeval weet ik niet.
    Mijn zoontje heeft er nooit in gezeten.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb er nooit een gewild en als iemand 'm mij cadeau had gedaan, zou ik 'm niet gebruikt hebben.
    Vind ze er eerlijk gezegd nogal suf uitzien, en ze worden niet voor niets afgeraden.

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hadden deze dingen ook en heb toen een kinder fysio gevraagt. Zo was er heel erg op tegen. Ze zei kinderen leren vanzelf lopen en dit is een heel slecht iets om het te stimuleren.

Vorige keer was hier ook een topic over. Was er toen niet een mama die vertelde dat haar kindje er ook geregelt in had gezeten en dat nu de stand van de benen van haar kindje niet goed was. Kindje was geloof ik 2 jaar en moest nu geopereerd worden. Volgens mij kon dat kindje ook niet goed lopen

Dus ja als ik dit soort dingen al hoor is het voor mij genoeg om ze er absoluut niet in te doen

8. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik ga ook niet zo'n ding gebruiken. Als ik hem zo krijgen gebruik ik hem ook niet. Mijn dochter mag lekker op haar eigen tempo alles ontwikkelen en leren. Ik zet haar bijv ook zo min mogelijk in de wipstoel. Dominique gaat nu naar de fysio voor een voorkeurshouding. Dat is een speciale kinderfysio. Die is ook geen fan van wipstoelen en loopstoelen etc. Babies ontwikkelen makkelijker, sneller en beter (over het algemeen) als ze op de grond of in de box liggen en vrij de ruimt ehebben om te leren bewegen.

Maar goed, dat is de mening van mijn fysio en kies die op te volgen. Ieder zijn ding natuurlijk

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @ cjpt: Waarom zijn wipstoelen slecht dan? Dat heb ik namelijk nog niet eerder gehoord.

10. Tese

Tese Niet meer actief

Nou hier niet hoor!! Mn zoontje ontwikkeld zich razendsnel en heeft echt vaak in een loopwagen gezeten. En hij vond het helemaal geweldig!!!! Je moet hem er alleen geen uur in laten.

11. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Geen idee hoe lang je zo'n ding kunt gebruiken eigenlijk. Of het goed of slecht is weet ik ook niet.

Ons dochtertje had er geen hoor, en heeft zich altijd prima vermaakt.

Zo'n ding heeft toch ook allerlei speelspul in veel kleuren op de rand?
    Ik denk dan meteen: waarom investeer je niet in zo'n superleuke speeltafel (heb je bijv. van fisher price). Als je kleine eenmaal kan staan is dat een verschrikkelijk leuke stimulans. Erg stevig ook.

Maar goed, ook die hadden we niet hoor, maar heb ik wel eens gezien. Hier zijn ze alleen niet te krijgen.

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hier ook bij kinderfysio geweest voor voorkeurshouding en ook zij raadde zo een loopstoel af en alles wat je kindje niet zelf kan eigenlijk.
    Ze leren vanzelf lopen, staan, zitten rollen enz..
    En al die dingen zijn vaak ook heeeel erg slecht voor de heupjes, dat had onze kinderarts ook nog verteld toen wij haar ernaar vroegen

13. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Wij hebben ook een loopstoel sinds een paar weken.
    Ze gaat er bijna elke dag even in, even lekker razen.
    Je moet ze er ook niet de hele dag in doen, maar max een half uurtje per dag.
    Staan ging ze al zelf voor we de loopstoel hadden, en nu is het een leuk speeltje voor haar.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Er zijn verschillende redenen waarom een loopstoel niet goed zou zijn. Zo kunnen kinderen in zo'n stoel bij een hoogte waar ze normaal niet kunnen als ze nog niet lopen. Ongelukken zitten in een klein hoekje. Het schijnt niet goed te zijn voor hun loopontwikkeling. Ze zouden te veel op hun tenen "lopen". En kinderen van die leeftijd hebben het juist nodig om veel op de grond te liggen om van daaruit verder te kunnen ontwikkelen. Te lang in een loopstoel remt deze ontwikkeling.

Geen idee wat er allemaal precies van waar is. Feit is wel dat veel winkels ze niet verkopen. Ik weet dat ze in Canada verboden zijn en dat prenatal ze bewust niet verkoopt. Dat zegt naar mijn mening ook wel wat.

15. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn 2 oudste hebben allebei een loopstoel gehad, ze zaten er vaak maar 2x per dag ong 15 min in, ze hebben er veel plezier van gehad, mijn dochter liep overgens zelfstandig met 9 maanden en mijn zoon met 11 maanden, dus ja of het nou echt de ontwikkeling tegen houdt??? kan me niet voorstellen dat mijn dochter dan nog eerder was gaan lopen, mijn jongste dochter mag er over een paar maandjes ook in, ik hoop dat ze er net zoveel plezier van heeft als de andere 2 hebben gehad!

maar ieder zijn eigen mening tuurlijk!!

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier geen loopstoel, ik vind het lelijke dingen die nog aardig wat ruimte innemen, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Bovendien zie ik het nut er niet van in, ze gaan hier lopen wanneer ze daar aan toe zijn en net als eerder vermeld, vaak wordt het afgeraden omdat het niet goed voor de heupjes zou zijn.
    In hoeverre het echt schadelijk is, weet ik ook niet, maar aangezien ik totaal het nut er niet van inzie, hoef ik er geen te hebben.

17. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet niet of het door de loopstoel is maar ik heb het vermoeden van wel.
    Als mijn dochter loop merk ik dat ze wat afwijkend loopt, dus de schouders hangen iets naar links.
    Gisteren bij CB laten nakijken en alles blijkt goed te zijn dus heupjes netjes afgesteld en beentjes zelfde lengte.
    Nu ik zo dit topic lees moest ik meteen denken aan de loopstoel, om vooruit te komen gebruikte ze toch meer de ene kant van haar lichaam en dit terwijl ze gewoon kon staan in die stoel en nog ruimte genoeg had tussen zitje en bips.
    Ze heeft er zeker veel plezier aan gehad en liet haar ook max 2 keer 10 minuten er in maar zou bij een 2de geen loopstoel meer gebruiken, het zekere voor het onzekere zeg maar.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn groeiboekje zegt "Geen loopstoel" dus dat zal wel het formele standpunt zijn. Ik denk wel dat veel kinderen het heel leuk vinden maar ach, als ouders moet je toch voor je kinderen doen wat het beste voor ze is en niet wat per definitie het leukste voor ze is.
    Volgens mij is er trouwens niets mis met wipstoeltjes mits ze op een standstaan die bij de leeftijd past en het kind goed in de gaten gehouden wordt.

19. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

mijn dochter heeft er ook ingezeten en stond met 6 maanden en liep rond de tafel met 8 maanden en liep een dag naar haar verjaardag
    dus langzaam ontwikkelen valt wel mee
    het kan wel zo zijn wat bij onze kennisen is gebeurt waar hun zoontje er ook dagelijks in zat is dat ze last kunnen krijgen van bekkeninstabiliteit hun zoontje had dat dus
    die zakte met anderhalf jaar continu door zijn benen
    door gevolgen van z'n loopstoel

20. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    inderdaad, vaak zijn ze zo'n succes omdat het kind zich er prima in vermaakt en de ouders even hun handen vrij hebben.

ik ken een meisje die bijna 2 jaar is, en nog steeds niet loopt.
    zij heeft altijd in de Jumperoo van Fisher Price gezeten. Net zoiets, maar ze kwam niet vooruit. Maar wel alle speeltjes bij de hand en kon alles mooi overzien...
    ze namen het ding zelfs mee op visite...want ze vermaakte zich er zo goed in:$
    of het er iets mee te maken heeft, weeet je natuurlijk nooit....maar toch.

Deel Deze Pagina