Ik zit heel erg te twijfelen welke ik zal kopen, vooral omdat de loopstoel 'afgeraden' wordt ivm de heupjes. Wat is het leukst voor de kleine?
Als de loopstoel afgeraden wordt dan zou ik toch de babywalker doen. Wij hebben de babywalker van Fisher Price en ze is er dol op.
Wij hadden ze alle 2. Aan de babywalker vond E. Niks aan! Loopstoel vond ze veel leuker en hebben we ook veel plezier aan gehad.
Je zegt het eigenlijk zelf al. Omdat de loopsteol wordt afgeraden neem ik aan dat wanneer je dit weet je het niet koopt? Een babywalker is super en heeft mijn wuppie van genoten.
Even ter verduidelijking, volgens mij weet iedereen met kleine kinderen dat een loopstoel wordt afgeraden (langer dan 20-30 minuten per dag). Maar ik hoor ook dat ze er zoveel plezier aan beleven dat ik het daarom niet meteen wil afschrijven en zo'n walker lijkt mij persoonlijk alleen leuk om ervoor te zitten spelen en ja om eerlijk te zijn hebben we daar al genoeg ander speelgoed voor.
Nou een loopstoel wordt helemaal afgeraden. En de walker daar ging mijn dochter met een maand of 8 ook mee door de kamer stappen. Wat ze overigens inderdaad ook met een stoel ofzo deed hoor, het is dat we hem hadden geleend. Maar ik zou eerlijk gezegd plezier niet laten opwegen tegen veiligheid en gezondheid, want afgeraden wordt hij niet voor niets.
E.bhad er echt veel plezier van! Natuurlijk geen hele dagen maar die paar minuten kunnen echt geen kwaad..walker ging ze ook voor zitten en spelen..
20 tot 30.min. mag. Dus hij word niet helemaal afgeraden.. maxicosi is ook slecht voor t ruggetje.. word ook niet afgeraden, maar hebben ze ook een bepaalde tijd voor fezet wat 'veilig' is.
Het zijn natuurlijk wel 2 hele verschillende dingen in mijn ogen. Een loopstoeltje daar zit/hang je je kindje in en dan kan hij met zijn voetjes zich afzetten. Met een babywalker (indien je hem wilt gebruiken voor het stappen) zal je kindje toch zelf moeten kunnen staan, vasthouden en stappen tegelijk.
Dit dus. Wij hadden een soort babywalker, maar die is niet echt gebruikt om te leren lopen hoor. Wel heeft hij er vele uren achteraan gerend, toen hij het eenmaal kon
Mijn smurf vond/vindt allebei leuk. al moet ik zeggen, hij loopt nu los erg goed en pakt soms nog met plezier zijn "babywalker" (wij hebben een houten karretje met een bak ervoor). Dan stopt hij er vanalles in en gaat er mee aan de wandel. Dus hij heeft langer plezier van zijn babywalker. Maar een loopstoeltje vond hij ook erg leuk. Allebei is voor de portemonnee niet zo ideaal, maar marktplaats staat er volgens mij vol mee.
Een loopstoeltje is niet goed voor de heupjes, voor mij dus een perfecte reden zoiets niet aan te schaffen. Een babywalker vind ik super leuk, je hebt echt zoveel mooie walkers! En wat maakt het uit als je kindje daar voor gaat zitten om er mee te spelen? Het is toch speelgoed, daar mogen ze toch lekker mee ontdekken? Niks mis mee lijkt me. Oh en hier wint plezier het niet over veiligheid; mijn dochter vindt messen ook fan-tas-tisch om mee te spelen, maar no way dat ik haar een messenset geef Ja, speelgoedmesjes die super bot zijn natuurlijk, maar mama's messenblok is veel leuker
Ik had ze allebei, hij vond ze beide geweldig. Loopstoel vond ik heerlijk ff een kwartiertje erin dan kon ik even met de stofzuiger en dweil door de kamer. En hij had plezier voor 10 door achter mij aan te 'rennen' terwijl ik aan het stofzuigen was. De babywalker daar ging hij echt achter staan en lopen hij heeft er erg veel plezier van gehad
Wij hebben 2 weken geleden voor 30 euro een loopstoel bij het kruidvat gekocht. Ze vindt het wel leuk maar echt maar max 15 minuten.
Hier gaat ze max 15 minuten in de loopstoel en ze vindt het prachtig. Ze ontdekt dan van alles. Met de babywalker kan ze nog niks. Ik vind de vergelijking met een mes nogal vergezocht. Het is heus niet goed om een kind de hele dag in zo'n stoel te zetten. Maar dit vind ik overdreven.
De loopstoeltjes zijn in verschillende landen verboden omdat ze gevaarlijk zijn, en zijn ook bewezen schadelijk voor de heupjes. Een kindje dat nog niet zelfstandig kan lopen, moet je niet forceren met een loopstoeltje. Natuurlijk mag je zelf die afweging maken als ouder, maar ik zie loopstoeltjes dus als iets dat schadelijk en onveilig is, maar kennelijk wel erg leuk. Nou, messen zijn ook vrij onveilig en ook ontzettend leuk, maar kennelijk laten veel ouders hun kinderen daar toch niet mee spelen, ook al kunnen ze dan lekker tien minuutjes stofzuigen... Natuurlijk zie je bij een loopstoeltje niet meteen de schade die het aanricht, kennelijk maakt dat het verschil? Maar goed, ieder z'n eigen afweging, mijn dochter ging er iig absoluut niet in, lekker leren lopen in haar eigen tempo.
Mijn dochter kon aan de hand staan toen ze er in ging. En ze loopt aan onze hand. Ze gaat erin omdat ze het leuk vind en omdat ontdekken ook ontwikkelen is. Niet voor mijn eigenbelang. Max 15 min. Ik blijf jouw vergelijking overdreven vinden. En ik geloof niet dat iemand hier zijn kind bewust in gevaar wil brengen. We willen allemaal het beste voor ons kind. Ik ook, en ik doe wat ik denk dat goed is. Net als jij. Prima toch?
Loopstoel is bewezen slecht en wordt sterk afgeraden door alle artsen in kinderfysio. Het is zeer slecht voor heupen, het remt de loop ontwikkeling juist af en daarvan krijgen baby vaak neiging op tenen lopen wat is echt echt slecht. Babywagentjr of walker is juist wel prima voor baby die al optrekken en proberen lopen-belaangrijk dat ze op volle voet lopen! Poppenwagentje is ook goed ervoor of iets op wieltje. Ik wil poppenwagentjr maar nog niet gekocht bu gebruiken we legen opberg doos op wieltjes hihi die ze steeds voorin duwt Ik vind ook dat wetende dat loopstoel slecht is en toch je kind erin zetten en motivatie dat hij het leuk vind puur onzin. Miss vibd moeder het jusit leuk kind vind het leuk ondd omdat hij niks hoeft te doen. Bovendien loopstoel is gewaarlijk doordat kind niet kan zelf leren naar beneden gaan bij vermoeidheid. Hier staat ze en loopt langs en als ze moe is gaat ze zelf op kont zitten of kruipen dan weer staan etc. En tja weet niet maar hier vind ze echt erg leuk om te staan maar 15 lang achter elkaar??? En op stoel dus wel als je zet kan zelfs uren staan lopen. Ben dus zelf wel meeheens dat je zelf doet je kind niet goed als je loopstoel gebruikt. Weet toevalling erg goed alles over dat soort dingen omdat mijn fochter had kans 99 op 100 voor heupenafwijkinh dus we ze eerste 4 maanden preventief bezig waren met heupenpoli en heupenartsen. En nu liep ze ook paar keer bij kinderfysio ivm te snelle grove motoriek. En je wil de verhalen van kinderfysuo niet horen daar komen echt elke 3e kind met loopproblemen alleen omdat ze in soort stoel hadden gezeten 10 min per dag.