Wij hebben er ook niet 1, heb destijds de fysio gevraagd en die zei dat die absoluut niet goed zijn. Zoals Rozemarijke al aangaf een kind die vroeg staat ofzo doet dat omdat hij/zij er aan toe is. En in een loopstoeltje stimuleer je het op een verkeerde manier. Weet niet of dat op dit forum was of ergens anders. Maar een mama vertelde dat haar kind geopereerd moest worden omdat de stand van de benen of heupen niet goed waren. En dat kwam van dat loopstoeltje.
Ik ben er helemaal niet voor; wordt zowiezo afgeraden. En ik ben erg van de ontwikkeling van het kind volgen; als t nog niet kan lopen dan loopt t dus niet....zou t dan niet gaan forceren met zo'n loopstoel. Laat m lekker rollen / kruipen / zitten, enz
Heb het al een keer eerder neergezet bij iemand die ook een topic had over een loopstoel. Mijn fysio heeft ook gezegd dat dit heeel slecht is. Je forceert iets wat je kindje nog niet kan. Het hele proces van rollen,tijgeren,kruipen,zitten,staan en lopen zit een logica in, dat is niet voor niets. En je kindje doet alles op zijn/haar eigen tempo, dat is ook niet voor niets. Kindjes die bijv 0-4 maanden zijn en gaan staan, doen dit als reflex, omdat ze wat onder hun voetjes voelen, dit is dus helemaal niet goed. Je kindje is daar nog helemaal niet aan toe. Maar goed iedereen moet het zelf weten denk ik, als je een loopstoel wil gewoon doen.
Mijn dochter kreeg er 1 van de buren en zij was toen 8 maanden. Na een maand vaak er in te hebben gezeten (lees een aantal minuten per dag) begon zij al pasjes te maken. En ze liep echt los met 10 maanden...en altijd gewoon goed gelopen. Ik blijf erbij dat het als het om een paar minuutjes per dag gaat het harstikke leuk kan zijn voor een kind. Zo zien ze eens wat anders. En over de meubels maak ik me niet echt druk om...daarvoor heb ik kinderen en ga ik geen dure meubels in huis nemen dus laat ze hier maar karren hoor
hier heb ik er ook een. Hij vindt het helemaal geweldig en racet heel het huis door. Maar wij hebben er een stoot rand op gedaan anders gaan heel je meubels naar de haaien. Hij zit hier af en toe in. Denk 2 of 3 x per week 20 min. Vaak doen we het als hij de box, speelkleed, op schoot en kinderstoel niet meer leuk vind. Maar dat komt maar weinig voor.
Hier hebben we er ook 1 staan, maar sinds dat Kyra kan kruipen, vind ze dat toch echt interessanter. Nu klimt ze er zelf op (tegenaan), om alsnog de muziekjes af te laten spelen, maar erin vind ze toch wat minder nu! Alleen als we ergens zijn waar heel veel ruimte is, dan wilt ze er wel in, want dan kan ze hard racen
Afgezien van het feit dat ik het ontzettend lelijke dingen vind, zie ik het nut er niet van in. Mijn kindjes ontwikkelen zich gewoon in hun eigen tempo en vermaken zich prima, ook zonder zo'n ding.
mij gaat het niet omdat ze dan leert lopen hoor.. dat komt vanzelf wel.. al staat ze al wel heel stevig.. mijn oudste heeft er ook vaak ingezeten en er is niks mis met haar heupen of benen hoor... als je een kindje erin zet die helemaal slap hangt en nog geen kracht heeft in de benen dan kan dat slecht zijn... maar om een kindje er nou een kwartiertje op een dag in te zetten kan echt geen kwaad... er is elk jaar wel weer wat anders wat ineens niet meer mag vind sommige dingen zo zeikerig bleghh...
@ Mora, je eerste kindje heeft nergens last van gehad maar wat als je andere kleintje wel problemen met zijn of haar heupjes krijgt. Dan kan je je zelf ook wel voor je kop slaan toch? Vrijwel iedere fysio die je vraagt raad het af, kan er daarom niet bij dat iemand zijn kind er dan wel in zit, er is toch wel een redelijke kans aanwezig dat het wel mis gaat. Geen aanval hoor tegen de moeders die dat ding wel gebruiken. Maar ik snap het niet... En ja dat ze ieder jaar weer achter andere dingen komen is waarschijnlijk omdat er dingen gebeuren met bepaald speelgoed of dat er onderzoek na is geweest. Dus zo vreemd vind ik dat niet
ach nee hoor, ik ken mijn kinderen als de beste en als ik het gevoel heb dat het niet kan omdat ze niet stevig zijn en aanvoelen zou ik het niet doen... maar dat is bij beide dochters niet het geval... ik hou niet van dat krampachtige gedoe over dit soort dingen... ik bedoel... dan moet je zo'n kleintje maar de hele dag liggend neerleggen want ook in een wipstoel komt er gewicht op de heupjes omdat ze voorover gaan leunen om alles te kunnen ontdekken en zien.. ook op schoot willen ze vaak staan en rechtop... in de kinderwagen mag dan ook niet meer want dan zitten ze ook... jeetje wat een gedoe... hier gaat ze heerlijk af en toe ffe in de looptstoel en ook achter het huis in de zon lekker crossen... ze staat zo stevig en de voetjes staan plat op de grond... zie er echt het probleem niet van in... wij hebben eens een fysio gehad ivm een afgeplat achterhoofdje en toen ook hierover gehad... en weetje wat hij zei? kindjes die geen kracht hebben en slap hangen in zo'n ding dat is dan niet echt goed nee... maar mijn dochter is zo sterk en staat al heel stevig en stapt af en toe al als je haar vasthoud onder de armen... kan best een kwartiertje hoor zei die...
ik denk dat ze gewoon elke keer weer wat nieuwe onzin rond bazuinen.... want wie weet nou dat zoiets dan door een loopstoel komt en niet gewoon een aangeboren afwijking is? kan je nooit zeggen namelijk...
Ik heb er 1 gekregen van een vriendin, die had 'm over. Damiën zit er niet vaak in en niet te lang maar als hij erin zit vind hij het helemaal geweldig!
Hier ook. Onze fysio zei precies hetzelfde. voor een kwartiertje kan het best en natuurlijk niet een uur er in laten zitten. En onze dochter vond het helemaal geweldig!
nee idd.. beetje afwisselen met andere dingen... zo zit ze ook weleens in de kinderstoel, wipstoel, in de box op haar buik... met een kleed op de grond te rollebollen... anders verveeld ze zich zo snel.. ze wil er ook bijhoren en voor zover dat kan meedoen met haar zus... dus de loopstoel is dan wel even een uitkomst... en bij mama donderjagen is natuurlijk de nummer 1... maarja soms moet je even wat dingen doen en dan vermaakt ze zich prima in haar speeltjes...
Wou precies zoiets al schrijven, ons dochtertje heeft er ook 1 en in het begin toen ze nog niet echt aan het kruipen was vond ze het geweldig vooral omdat ze zo lekker door de kamer kon komen. En als het echt zo slecht was waarom wordt het dan verkocht. En het advies wat ze geven is maximaal 15 min per dag ivm de groei van de heupen. ik zou hem/haar er niet indoen als hij/zij nog niet goed kan zitten want dan gaan ze hangen.
Onze oudste dochter vond het geweldig maar zat er niet langer dan 15 min achter elkaar in De jongste heeft er afgelopen weer voorhet eerst ingezeten en vond het ook heel leuk Afraden zou ik het dus niet maar belangrijk is ze er maar korte momenten in te laten zitten en bv geen uur aan een stuk. En mochten ze idd ze slecht zijn werden ze echt niet meer verkocht en zelfs de beste kinderzaken verkopen ze
Vreselijk zeg dat gemiep over loopstoeltjes. Mijn dochters hebben er ook in gezeten tot groot plezier en idd ook niets mis met benen of heupen hier. (mocht je nog lekker willen bijlezen over het topic loopstoeltjes: die zijn hier al vaak geplaatst). Hetzelfde over het 'mogen' bijvoeden vanaf 6 maanden! Mensen denk zélf na wat goed is voor je kind!!! Laten we alle babies anders lekker cocoonen tot ze 6 zijn, kan er ook niets met ze gebeuren .