Dag mama's van kindjes die zelf uit hun ledikant kunnen klimmen Ik vroeg me af: zagen jullie dat aankomen, de eerste keer dat je dreumes/peuter zelf uit z'n bedje klom? En had jullie kleintje toen een slaapzakje aan of niet? Onze meid van 20 maanden slaapt in een ledikantje en met een slaapzakje aan. Vorige week vroeg de oppas of het traphekje 's avonds eigenlijk dicht moest: ze wilde het niet op haar geweten hebben als Ise zelf uit bed kon klimmen en van de trap zou vallen... Nee, dat lijkt mij ook niet zo'n succes. Maar vooralsnog is ze nooit uit bed geklommen en ik had er ook nog nooit aan gedacht. Ze maakt geen aanstalten tot zulke klauterkunsten. Ik kan me ook niet goed voorstellen hoe ze dat zou moeten doen. Maar ja, dat lees je hier wel vaker: dat het tóch kan! Dus mijn vraag aan jullie: werden jullie door de acrobatische toeren van je kindje verrast en moet ik ook darom alert zijn, of zagen jullie het al van verre aankomen?
Ik zag het niet aankomen in de zin van zien dat ze het probeert, want ik ben er niet bij als ze wakker wordt (of niet wil gaan slapen ) maar ik stond er niet raar van te kijken aangezien ze nogal vindingrijk is. Ik wist ook precies wat er gebeurd was toen ik een harde klap hoorde. De eerste x was Lisa bijna 17 maanden en ze heeft idd een slaapzak aan. Traphekje is hier dus ook altijd dicht maar ze kon nog niet zelf de deur openmaken.
Onze tweede was een rustig kindje, helemaal niet klauterig. Toch moest hij met 23 maandjes al in een groot bed, omdat hij zich zomaar opeens pardoes uit z'n ledikantje liet vallen.
Ik ben daar dus ook als de dood voor. Volgens mij krijg je dan toch een hartverzakking! Ze zouden hun nekkies breken! En aangezien wij een echte wildebras hebben...
Ik lees hier vaak heel verbaasd de verhalen over dat kindjes uit hun ledikant klimmen. Ik zie dit hier dus echt niet gebeuren. Niet omdat mijn zoontje zo braaf is, maar simpelweg omdat hij met zijn hoofd net boven het ledikaantje komt. En nee hij is niet klein, hij is juist lang voor zijn leeftijd. Zou het dan te maken hebben met de verschillende hoogtes van ledikanten of zo?
ik en mijn zussen kwamen alledrie uit ons ledikant met slaapzak aan (en de trap af met slaapzak aan) dus ik zou er niet van staan kijken als leah het zou doen. ze heeft er tot nu toch nog geen aanstalten voor gemaakt. af en toe moet ze even in haar ledikant blijven wachten als ze al wakker is (als ik eerst nog even vlug naar de wc wil of als ik ga stofzuigen boven en ben alleen) (wij kunnen alledrie heel goed zaklopen)
Je zet me wel aan het denken met het traphekje.. Mijn zoontje probeert sinds deze week ook eruit te klimmen. Hij hangt dan helemaal naar voren. Wij hebben in ons huis hele oude deuren op de slaapkamer die niet goed sluiten. Vertelde mijn man net wat je hier schreef, we gaan morgen gelijk boven een traphekje plaatsen. Nooit bij nagedacht eigenlijk. Blij om dit te lezen.
ik zag het niet aankomen. maar mijn kleine meid (was toen nog geen jaar) klom er niet uit. maar liet zich gewoon uit bed vallen! nu doet ze het overigens niet meer. traphekje is niet nodig hier ze kan de deur niet open doen en haar slaapkamer zit toch op de begane grond
Ik zag het wel aankomen, omdat Demi echt veel klautert, maar ik had het niet verwacht met 9 maanden al. Ze had toen wel een slaapzak aan.