Welke kleur voor babykamer?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mupkuh, Oct 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Hey meiden,

Wij gaan volgende week de babykamer enzo bestellen :D

De meubeltjes worden waarschijnlijk wit en dan met leuke tekstjes erop zoals "mijn bedje" enz. Verder zullen er Woezel en Pip dingetjes komen. Nu wilde ik 1 muur eerst behangen. Maar we vinden het toch niet zo passen bij Woezel en Pip. Nu willen we denk ik 1 muur een kleur geven. Zat te denken aan antrassiet.

Maar welke kleuren zijn nog meer leuk en neutraal en passen in ons 'thema'.

2. marjan77

marjan77 Bekend lid

geel, vrolijk en passend voor zowel als een jongetje

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lime/fel groen.

Licht/fel blauw -> als jij dat leuk vind voor evt een meid (ik persoonlijk niet zo ;)).

4. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Geel lijkt me ook wel leuk. Maar lijkt me moeilijk bij woezel en pip. Alhoewel?

5. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Geel met lime groen kan ook erg leuk zijn!

6. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Lime vind ik wat minder. Past ook niet zo goed bij Woezel en pip denk ik.

7. youme

youme Lid

Nov 19, 2007
    96
    0
    0
    Misschien is rood een idee? Grijs kan natuurlijk ook prima.

8. sim

sim Niet meer actief

ik zou geen antraciet doen, lijkt mij persoonlijk saai voor een babykamer.

je kunt ook banen maken op één wand, en dan groen, geel en rood. als het een jongen wordt kun je blauwe assesoires er bij doen en bij een meisje roze, past altijd ;)

9. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb 1 muur behangen met getreept behang: wit, antreciet en lime-groen. Precies de kleuren van Woezel en Pip (ben er zelf ook weg van hihi). Behang kan voor jongen en voor meisje. Wijzelf hebben een meisje en hebben bij dat lime-groen wat roze accenten aangebracht in accesoires (doosjes e.d.). Behang hebben we gekocht bij Praxis (weet niet of ze die nog hebben, is alweer een jaar geleden)

10. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0
    Ik heb zelf door een vriendin een muur laten beschilderen met Disney figuren en ik ben er ontzettend blij mee! Misschien kan je iemand vinden die Woezel en Pip voor je kan maken? Ik heb weleens advertenties van een vrouw gezien op marktplaats maar dit was al een behoorlijke tijd geleden. Anders kan je vast iemand vinden via google.

Op de pagina van Woezel&Pip kan je ook canvasdoeken bestellen, het lijkt me ook mooi om die op te hangen en dan die kleuren als uitgangspunt te gebruiken zodat het één geheel wordt. Je hebt tegenwoordig hele kamertjes van Woezel&Pip, echt zooo leuk! Ik vind het wel meer voor een jongen aangezien ze veel lichtblauw gebruiken maar ja, tegenwoordig maakt het eigenlijk niet meer zoveel uit ;)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Succes!

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Waarom geen zachtgeel met zachtgrijs, dezelfde kleur als de koppies van Woezel en Pip? 8)

Je zou steeds 2 muren in dezelfde kleur kunnen doen, dus 2 muren grijs en 2 muren geel.

Of de onderste helft van de muren zachtgrijs, een band ertussen (bijv. een Woezel en Pip behangrand), en dan de bovenste helft lichtgeel.

Of alle muren zachtgeel, en dan alleen achter de kast, achter het ledikantje en achter de commode een 'baan' lichtgrijs.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    lime groen met zilver (zie album) en nu we verhuist zijn is hij roze met wit. wij hadden 3 murel lime groen en 1 zilver waar het bedje tegen aan stond. verder groene en zilvere accessoires.

nu is het 1 muur roze en 3 wit

13. Niet meer actief

ik heb zeeblauw/groen, colorique kleurtje! (zie album)

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als het bij Woezel en Pip moet passen, en het moet neutraal zijn, zou ik voor die twee geeltinten gaan van dat ene hondje... (ik weet nooit welke woezel is en welke pip).

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    de kleuren van woezel en pip. Blauw/grijs en geel

duh

16. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Shit... net een heel bericht getypt valt internet uit.

Maar ik denk dat wij voor Lichtgeel gaan. Past perfect toch en kan allebei.

Zit alleen nog te twijfelen of ik alle muren ga doen of maar 1 muur.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij hebben knaloranje met wit :)

18. Olly

Olly Actief lid

Jan 27, 2008
    322
    0
    0
    Waarom willen de meesten toch altijd van die nare felle kleuren voor een kinderkamer?! Ik zelf ga voor basic, lekker naturel zoals ons hele huis is, en dat is niks saai hoor geloof me! Wij gaan voor een kleur van pure & original (zie website) en dan voor krijt of kalkverf. Kun je hele mooie dingen mee doen. Ik zou echt gek worden van die felle kleuren. En naturel past ook prima bij Woezel en Pip. Straks met al die gekleurde babyspullen wordt het vanzelf gekleurd.
    Hier dus witte meubeltjes en ook grijstinten of bruintinten. Adviseer ik jou ook! :)

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

tja, ik vind dat dus wel saai klinken :)
    De een houdt dus blijkbaar van nare felle kleuren, en de ander van saaie kleuren ;)

20. Olly

Olly Actief lid

Jan 27, 2008
    322
    0
    0
    zodra de kamer af is (word wel eind december denk ik) zal ik een foto plaatsen. Maar idd. smaken verschillen. t is maar net wat je mooi vind. Maar waarom is kleur dan niet saai? Ik hou persoonlijk meer van rust in huis, landelijke woonstijl.

Share This Page