loopstoeltje dillema!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hope87, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Hoi, het zit zo, mijn man heeft spontaan 2maandjes terug een loopstoeltje gekocht, ik werk 's avonds en als ik er niet ben zet mijn man vaak onze baby in het loopstoeltje. baby vind dit zelf helemaal geweldig want is nu lekker bezig met alles voelen, en de huis kamer verkennen.

Alleen ik ben er niet zo blij mee, omdat ik weet dat dit slecht voor de heupen is, en het lopen dan verkeerd word gestimuleerd ooit gehoord.

Manlief heeft vroeger echt dag in dag uit in een loopstoeltje gelopen en beweert dat dat allemaal maar onzin is, zo ook schoonfamilie natuurlijk. Want zie hem nu eens lopen zonder problemen...;)

Maar nu, als ik er ben zeg ik dat hij er maar 10min. in mag (2x per dag, soms 3x)
    baby zet het dan op het gillen, ik probeer dit dan gewoon te negeren. Maar mijn man zegt dan 'laat baby nou maar gewoon baby vind het toch leuk?!" en zet baby er vervolgens weer in. (nee ik ga niet sjorren met onze beeb omdat dit dan ook verwarrend voor baby is (wel/niet/wel/niet) dus laat ik baby er maar weer in...:(

en dan kom ik weer met me feiten, en dan is het weer zo'n discussie puntje.

maar Wat kan er nu gebeuren? & hoe maak ik hem wijs dat het echt niet goed is?:(

2. tuc

tuc Niet meer actief

hmm tja ik ben hier echt heel streng in, die dingen zijn zo ongelooflijk slecht, die komen er pertinent niet in...hoe lief van man ook bedoeld. Ik zou duidelijk maken dat dit zoooo slecht is en voorstellen dat hij zo'n autootje zoekt waar je baby straks achter kan lopen.
    En dat zijn familie zegt dat het wel meevalt, ja jammer dan en zoek ff wat "bewijsmateriaal" fysio's op google die dat bevestigen.

3. Es85

Es85 Niet meer actief

Zoonlief heeft hier ook wel in een loopstoeltje gezeten, natuurlijk geen hele dagen maar het was een uitkomst. Heb een schoonzus als fysio en die zegt ook dat als je het met mate doet dit wel meevalt.

4. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    bedankt voor jullie antwoorden :)

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Eigenlijk zou je via Google ervaringsverhalen moeten zien te vinden bij wie zo'n loopstoel echt verkeerd heeft uitgepakt.

Het vreemde is, ik kan die niet vinden. Of ik zoek verkeerd.

Bij ons in de familie en omgeving zijn ook gewoon loopstoeltjes zonder een enkel probleem gebruikt. Ook Aiden heeft erin gezeten.

Bij correct gebruik (niet te lang erin) en pas als het kind zelf goed kan zitten in elk geval (en er dus niet inhangt), zie ik het probleem niet zo, sorry.

Er wordt wel vaak gezegd dat het slecht is en er wordt met fysio's gesmeten (terwijl de ene zegt geen probleem en de ander zegt niet doen), maar kom dan eens met echte ervaringsverhalen waarbij het fout is afgelopen. Dat zal het enige zijn wat zou kunnen helpen om het gebruik van de loopstoel te verminderen.

6. tuc

tuc Niet meer actief

je zult ook niet zomaar verhalen vinden van mensen waarbij het
    "fout afgelopen" is. Maar kijk maar eens bij onze generatie, toen waren die dingen megahip en kijk maar eens hoeveel mensen met heup/rugklachten ed zitten. Die komen niet allemaal van loopstoeltjes natuurlijk, maar is wel mede de oorzaak.

7. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Wij hadden er zelf geen, omdat ik inderdaad ook dacht dat het slecht voor zoonlief was. Maar we hebben er 1 te leen gekregen van vrienden waarvan de man fysiotherapeut is en allebei hun dochters hebben er heerlijk (met mate!) in gespeeld. Dus hier ook een loopstoeltje waar zoontje af en toe heerlijk in speelt.

8. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Wij hebben er ook 1. Zoonlief vindt dat geweldig!!
    Gaat er max 10min in en niet elke dag. En soms 2x 10min.
    That's it!

Deel Deze Pagina