Hoi dames! Over een week of 17 zullen wij ons tweede kindje in onze armen sluiten! Bij onze eerste heb ik nooit een draagzak gebruikt maar het lijkt me nu erg handig, aangezien je toch meer in de weer bent met twee kindjes. Ik heb weleens een Baby Björn gebruikt maar ik denk dat het allemaal comfortabeler kan want hierover was ik niet echt enthousiast. Welke draagzak/draagdoek is nu echt aan te raden om je kindje regelmatig en voor wat langere tijd (tijdens de hond uitlaten bijvoorbeeld) in te dragen? Bedankt alvast!
Ik heb een draagdoek van by kay. Moet eerlijk zeggen dat ik hem nog niet zo veel gebruikt heb, maar die keren dat ik hem heb gebruikt vond ik hem wel fijn. Ben echter nu ook aan het rondkijken voor een draagzak. Ik vind het knopen van de doek namelijk best ingewikkeld. Mij lijkt een draagzak gemakkelijker. Dus ik ga ook even dit topic volgen.
Ik heb een beco butterfly 2. Dit is een ergonomische drager. Met een babybjorn voelde ik het na een half uur al. Dat zat echt niet lekker. Voor mn rug niet en voor de kleine niet. Die hing er als een aardappelzak in. Met deze voel ik zelfs na een paar uur niet dat ik wat mee draag. Kleine zit er in een goede houding in. Hij is makkelijk om te doen en je kan hem gebruiken tot 15 kg/3 jaar. Kind gaat dan op je rug. En echt, je voelt het niet of nauwelijks dat je een groter kindje op je rug draagt.
Ik heb een bondolino van hoppediz. Pas aangeschaft toen dochter een jaar was. Leek me handig bij dagjes weg, vakantie etc. Nouja nu wil ik 'm dus absoluut niet meer kwijt. Zo handig en het zit ook gewoon lekker. Dochter vind het ook fijn om erin te zitten. En de bondolino kan m'n man ook zo gebruiken, niet dat dan de boel weer versteld moet worden, even knopen en klaar. Bij dagjes weg deden we vaak de een een uur en dan de ander. Overdragen is gewoon makkelijk. En je loopt er rustig een paar uur mee rond. Als kindje goed zit dan merk je natuurlijk wel dat je een kindje draagt maar het is heel goed te doen, het zit niet akelig ofzo. Bij een evt. volgend kindje zal ik 'm vast eerder gebruiken maar dan wil ik ook een gewone draagdoek gaan gebruiken.
Hier een Storchenwiege, hele fijne drager ik draag mijn dochter echt uren per dag. Het is een relatief onbekende drager, maar een hele goede. Google maar eens, ik kan hem je echt aanraden.
Bondolino kan volgens mij, net als de Storchenwiege, op buik én rug gedragen worden. Afhankelijk van het gewicht en de leeftijd van je kindje verplaats je de drager op een gegeven moment naar je rug. Babybjörn zou echt verboden moeten worden, de draagzakken tenminste. Als er iets niet ergonomisch is, zijn het die dingen wel.
DE eerste maanden hadden we een boba wrap, een elastische draagdoek. GEmakkelijk te knopen en dus makkelijk voor een beginner, daarbij niet zo duur. MEt 5 maanden zijn we over gegaan op de ergobaby performance, een draagzak. DIe gebruiken we nu nog heel vaak. WE zijn daar super blij mee. We kunnen hem op buik, zij en rug dragen.
Ik had bij mijn zoon de eerste maanden een rekkende draagdoek. Dat vond ik heerlijk dragen. Het zat echt lekker. Alleen een nadeel vond ik, dat je met die knopen toch met lange flappen zit die over de grond slepen. Gaat prima als je thuis knoopt, maar het is niet fijn op een natte parkeerplaats. En vooraf knopen beviel me niet, zat niet lekker in de auto. Toen onze zoon voor de rekkende draagdoekdaarvoor te zwaar werd, wilde ik een geweven doek. Ik ben naar zo'inloopochtend geweest waar je kon passen. Maar zo'n geweven doek vond ik toch lastig knopen, ondanks de ervaring die ik al had met de rekkende. En toen liep ik tegen een heuprdrager aan, waar ik erg enthousiast over ben. Helaas is hij er nu uit gegroeid, maar ik kijk er al weer naar uit om hem straks weer te kunnen gebruiken! Alleen kan die pas vanaf het moment dat het kindje rechtop kan zitten. Voor baby-in-de-maak heb ik een Storchenwiege babydrager gekocht. Ik heb hem één keer heel even geprobeerd met onze zoon. Echt alleen even om te voelen, want hij is er officieel al een kilo te zwaar voor. Het knopen ging erg makkelijk. Zoon zat er meteen weer heerlijk in (wilde er niet uit.) Hoe hij aanvoelt al je er langer mee loopt, weet ik nog niet. Ik heb trouwens lang getwijfeld tussen de Storchenwiege ede Bondolino. Ik denk dat dat allebei prima dragers zijn. Het is vooral een kwestie van persoonlijke smaak welk je neemt, denk ik.
Voor de oudste hadden we een babybjorn, die vond ik voor mezelf prima zitten. Voor alle betweterige vingertjes op me gaan wijzen, ja ik weet dat deze niet ergonomisch is en dat ik dus een hele ontaarde moeder ben. Handige is wel dat ie makkelijk verstelbaar is en daardoor makkelijk door mijen manlief te gebruiken. Recentelijk ook een draagdoek gekocht, een trico slen. Het knopen vind ik gedoe en veel te warm. Niet alleen bij 30 graden maar je drapeert een berg stof om je heen die voor mij voelt als een dikke trui (die ik nauwelijks draag, veel te warm). En ik vond het niet lekker zitten, hangt veel te veel aan mn schouders en rug ipv steun op mn heupen, maar dat kan natuurlijk komen doordat ik niet zo handig ben met dat knopen. Ik heb em wel lang genoeg gebruikt om te concluderen dat dat dragen om je handen vrij te hebben niet mijn ding is. Even dragen met bv boodschappen doen of een stukje lopen, ja prima, maar niet meer dan dat. Nou heb ik ook geen kinderen bij wie dat veel nodig was/is ivm veel huilen en oudste was vlot met lopen dus heb het ook niet gemist.
@AnkeM: Grappig hoe de ervaringen verschillen. Ik vraag me altijd af hoe mensen het zonder drager redden, haha.
Hier ook de Beco Butterfly 2. Gebruik m nog steeds veel (2 jaar nu). Er zit een verkleiner en hoofdkapje bij voor de kleintjes. En het grote voordeel tov andere dragers vind ik het harnas dat erin zit, waardoor je makkelijk, ook midden op straat en zonder hulp van anderen van rug naar buik en andersom kunt switchen. Hij draagt heerlijk, is makkelijk verstelbaar als je allebei wilt dragen (alleen heupband verstel je, en dat gaat heel snel en simpel). Superdrager.
Ik heb een Storchenwiege baby carrier, welke ik zeer geschikt vind voor pasgeborenen maar ook voor oudere kindjes. Ik heb ook een Beco Butterfly, fijn met rugdragen, vind ik zelf minder fijn met bijdragen. Daarnaast knoop ik met een Hoppediz geweven doek. Dus het ligt er helemaal aan wat jij zelf prettig vindt!
Ik heb dagen dat ik dochter zo'n 8 uur draag in de Storchenwiege, geen klachten. Dus ook langere tijd dragen is prima te doen in die drager. Over bondolino en marsupi heb ik ook goede verhalen gehoord.
Ik heb een bondolino en een manduca. De bondolino voor de eerste maanden heel fijn. De manduca is fijn vanaf een maand of vijf Maar het verschilt heel erg per persoon. Ik vind de Rose & Rebellion erg gaaf en mooi, (babby, peuter en kleuter versies) maar die zit bij mij gewoon niet goed. de banden te breed en er irriteerd een gesp onder mijn oksel. Ook de storchenwiege heb ik geprobeerd, maar zat bij mij minder fijn... En zo zul je van iedereen een andere drager horen die zij fijn vinden. Geen enkel lichaam is hetzelfde en dat maakt het soms ook weer lastig! Mijn advies zou zijn: Zoek een draagdoekconsulente bij je in de uurt en pas verschillende dragers. Leen ze desnoods een weekje (kan vaak wel, ook bij grotere webshops) en zo kun je een goede koop doen zonder dat je wellict een drager koopt die jou toch niet zo fijn past! @AnkeM. Rekbare doeken zijn inderdaad erg dik en hebben drie lagen stof nodig ivm de versteviging. Ik draag ook veel met geweven doeken met linnen en/of bamboe (hebben zelfs geen wandelwagen meer) en die zijn erg luchtig!! Prima voor dit weer!
Wij hebben deze: Köp Babybjörn, Bärsele, Original, Retro, Ljusblå - Mörkblå - Lekmer.se Vind hem echt geweldig en Noah ook Heeft ons flink geholpen in de eerste 2/3 maanden toen hij veel last van coliek en reflux had. Was ons aanbevolen via het bureau. Heb hem ook een aantal keren gebruikt als ik naar de stal ga. Noah slaapt dan lekker terwijl ik de paardjes voer Foto is van april, dus al een tijdje geleden, lekker buiten in het voorjaar zonnetje