Loopstoeltje onveilig

Discussion in 'Verzorging' started by Supermam, Dec 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Supermam

Supermam Lid

Dec 7, 2010
    11
    0
    0
    Hallo!
    Na het lezen van vele artikelen ben ik er achter gekomen dat het looptstoeltje onveilig is, dit wordt zelfs door 'consument en veiligheid' bevestigd. Zij raden het gebruik van het stoeltje af!

Ik zeg: ik kies straks wel iets anders voor de kleine! Veiligheid voor alles! Wat vinden jullie? Wie heeft er wel een loopstoeltje?

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Dit is toch al heel lang bekend? Ze kunnen er snel mee vallen/botsen en het is slecht voor de heupen.

3. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

heb helaas een vriendin die er een heeft, maar ze zegt dat het niet slecht is want je moet niet alles geloven wat op papier of internet staat * zucht* 8)

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Ik heb ook geen loopstoel, en komt er ook niet in. Vind het een onding in huis, daarbij heb ik als baby zijnde flinke last van HD gehad. De heupen van mijn dochter zijn gelukkig goed, en dat wil ik graag zo houden. Als ze wilt lopen, doet ze dat maar gewoon zonder loopstoel.:D

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Hier wel een loopstoel voor Isabella gehad.

Is goed ontwikkeld.

Goede heupen ( moesten we laten testen i.v.m. familie) en geen afwijkingen gekregen.

Maar goed, kan me voorstellen dat het niet goed is voor sommige kinderen.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb het aan de fysiotherapeute van Sven gevraagd (die heeft hij ivm voorkeurshouding/redressiehelm).

Zij geeft aan dat als je kind goed ontwikkelde heupjes heeft het echt geen kwaad kan als het kindje daar 10 minuutjes per dag in zit. Maar ook echt niet veel langer. Het probleem zit m ook niet alleen in de heupjes, maar ook in het verkeerd aanleren van het lopen. Kindjes gaan meer op de punt van de tenen staan in een loopstoel.
    Maar zij heeft ook wel gezinnen gezien waar kinderen echt uren per dag in zo'n ding doorbrengen. Wat dus echt heel slecht is.

Maar Sven gaat er dus per dag zo'n max 10 minuten in. Hij vind het leuk en met zn heupjes is niets mis.

7. moon30

moon30 Actief lid

Jun 14, 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    ik neem er ook geen een.
    heb m wel voor me vorige zoon gehad, maar toen wist ik dit nog niet.(hij heeft trouwens nooit ergens last van gehad..)
    en misschien kan t wel kwaad en misschien niet, maar pak liever t zekere voor t onzekere...

8. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Wij wisten dit al, en hebben dus geen loopstoel genomen. We konden er 1 overnemen, maar ik geloof ook echt dat 't niet goed is voor ze. Naar mijn mening laat je ze zo veel te snel dingen doen waar ze nog niet aan toe zijn en daar ben ik nooit voorstander van. Zo mocht Sil ook pas staan toen hij zichzelf overeind trok bijvoorbeeld.
    Dus nee, hier komt zo'n ding er niet in. :) Maar goed, mensen die 'm wel hebben en hun kind er echt maar 10 minuutjes per dag in laten; ach, zoveel kwaad zal dat ook niet kunnen. Ik vind het dan alleen wel een beetje sneu, want de meeste kindjes vinden het zooo leuk dat 10 minuten echt niet genoeg voor ze is ;)

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Klopt onze fysio zegt dat ook. Julian moet vrijdag voor de heupen op de foto en als daar alles goed is gaat hij ook af en toe in de loopstoel. Op een vlakke ondergrond, maximaal 30 minuten per dag en ik ben er bij.

Oja en vanaf 6 maanden.

Isabella heeft er nooit verkeerd van leren lopen. Maar... Wij zijn allemaal erg sportief en we hebben ook een sportief lichaam. Ik denk dat kindjes met minder sportieve lichamen er misschien wel iets slecht mee aanleren.

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    er word in de link voornamelijk gehamerd op ongelukken e.d....

mijn zoon kruipt, moet ik hem nu vastbinden? hij kan ook overal bij komen en beukt tegen poten van tafels aan waar spullen opstaan e.d.
    het is toch logisch dat je je kind niet uit het oog verliest?
    Als ik tegenwoordi naart toilet moet gaattie eerst de box in zo snel is die kleine :D
    Dus het feit dat ze bij dingen kunnen waar ze normaal niet bij konden, tja... daar moet je gewoon op letten toch?!

Hier wel een ferrariloopstoel :) hij zit er 1 a 2 x per dag 10minuutjes in,

alles waar TE voor komt te staan is niet goed... ze moeten er niet TE vaak en niet TE lang in gezet worden inderdaad,

11. Supermam

Supermam Lid

Dec 7, 2010
    11
    0
    0
    Nouja.. goed.. ieder zo z'n eigen mening.. Maar al kuipend is hij niet 'groter' dan eerst, ook gaat dat geleidelijker.. En verder: Als consument & veiligheid het afraad, zal het wel niet best zijn, want dat doen ze niet snel...

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ik vertouw mijzelf goed genoeg en gebruik het stoeltje als een pleziertje voor hem en niet als gemak voor mezelf ;)

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Gemak en plezier worden hier gecombineerd hoor.
    Mamma stofzuigen, dus Sven in de loopstoel.
    Hij loopt er dan met veel plezier achteraan :D

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ok, I confess.... dat heb ik ook al gedaan :D:D:D

15. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113

Nou dat valt wel mee hoor.

Vroeger was het ook goed om je kind te laten huilen en kunstvoeding beter dan borstvoeding et cetera.

Wat nu fout is kan morgen wel weer goed zijn.

Ben het met de andere dames eens die zeggen dat ze zelf wel het beste weten of het voor je kindje wel of niet goed is.

16. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn dochters hebben allebei in een loopstoeltje rondgecrossed... als je er niet bij blijft kan het wel gevaarlijk zijn denk ik ivm drempels om omvallen...

17. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Wij hebben er één gekregen toen Mischa al kon lopen en ik vond het wel handig want onze ervaring is juist dat hij als hij hier in zat minder goed overal bij kon... Wij hebben nergens meer iets staan wat kwaad kan en wonen in een flat, dus er kan niet van de trap gestuiterd worden... Levi heb ik er een paar keer even in gezet voor de lol, maar ik heb het ding weer weggeborgen voor als hij zelf kan lopen. Niet omdat ik zo anti ben, maar ik vergat hem er wel eens uit te halen en liet hem er lekker een half uurtje in zitten. Wat hij heel leuk vond, maar het lijkt me niet zo gezond nog, zeker zo lang hij zelfs nog niet eens kan staan en kruipen. :)

Share This Page