zie er tegenop om een groter bed te kopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KaChris, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KaChris

KaChris Niet meer actief

Hallo,

Thijmen wordt eind januari 2 jaar en het wordt een grote vent. Hij slaapt op dit moment nog in een ledikant.

Het is een dondersteen en als we hem 's middags naar bed brengen is het vaak nog even flink keten voordat hij in slaap valt. Nu vind ik het dus eigenlijk nog wel prettig dat hij niet uit het bed kan, maar ja hij zal toch een keer een bed groter moeten....:S :p

Ik zie er heel erg tegenop om een 'meegroeibed' te kopen, omdat ik bang ben dat hij dan helemaal niet meer tot slapen komt en de hele tijd uit bed gaat.

Hoe zijn jullie ervaringen en wie kan me een beetje over deze 'angst' heen helpen...:S

Groetjes Karin

2. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik snap je gedachten, mijn ventje is net 2 jaar en klein voor zijn leeftijd, maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt een meegroeibed te kopen. Hij is zelf 1 keer uit zijn ledikant geklommen en met een flinke boem op de grond gevallen, dat doet hij niet meer! In zo'n meegroeibed blijft hij never de nooit niet liggen, dus ik laat hem nog even lekker in zijn ledikantje. Natuurlijk, als die van jou eruit groeit is het een ander verhaal, heb zelf geen ervaring met zo'n ander bed. Maar als je er zelf niet aan toe bent en je mannetje past nog goed in zijn ledikant, zou ik hem er nog lekker even in laten slapen.

3. KaChris

KaChris Niet meer actief

Even off-topic: Julia; grappig dat we onze kids bijna in dezelfde leeftijd hebben en ook nog eens in Gelderland wonen :p...

4. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Haha, ja ik zat er ookal naar te kijken en toevallig reageer ik 2 keer achter elkaar op iets wat je schrijft, op ongeveer hetzelfde moment in 2 verschillende topics ;) De ene start jij, de andere ik :)

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als je je nog niet goed voelt bij een peuterbed, dan wacht je toch nog een jaartje? Kan makkelijk hoor, ze kunnen nog wel tot 4 jaar in het ledikant als het moet, geen probleem...

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier ook nog geen ervaring, maar ik voel hetzelfde als jij. Zelfs nu nog slaapt Vigo met een Safe T Sleep omdat hij anders niet kan/gaat slapen... :rolleyes: Om moedeloos van te worden. Ik zeg wel eens voor de gein 'volgens mij lig je nog vast in bed als je 18 bent' :)
    Ik ben dus ook wel erg benieuwd naar ervaringen en tips van andere mama's!

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier ook herkenning hoor. Mijn zoontje wordt volgende week 2 en gelukkig is ie klein van stuk. Die past nog wel even in zijn ledikantje. Hij maakt ook nog geen aanstalten om eruit te klimmen, maar ik geloof nooit dat hij in een gewoon bed ook zou blijven liggen. Bovendien gaat hij in zijn slaap vaak zitten en valt dan weer om. 's Nachts hoor ik hem minstens 3x op die manier tegen zijn spijlen aan bonken, maar in een gewoon bed zou hij er dan direct uitvallen. Lijkt me ook niet zo'n succes.

Je kunt volgens mij wel peuterbedden kopen, die nog een soort opstaand hekje langs de kant hebben, zodat hij er niet zomaar uit kan vallen.
    Ik las ook ooit ergens de tip om een soort bedbank-achtig iets te kopen en dat dan verkeerom tegen de muur te zetten. Zo'n bed met één hoge zijkant, hoofdeind en voeteneind en die dan met de open kant tegen de muur plaatsen, bedoel ik. Dan is het nog net een ledikant, maar wel groot genoeg.

Misschien is dat een idee?

Deel Deze Pagina