Loopstoeltje.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wonderteam, Jan 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Dank! Maar ik me nu helemaal zorgen om mijn dochter :cry: . Ze zit niet in loopstoeltjes, ligt vaak op de grond, maar kruipt niet! Tijgeren doet ze.

2. Ik denk als ze nu tijgert dat ze over een poosje ook wel gaat kruipen hoor.
    Volgens mij zie je dat vaker, dat kindjes eerst tijgeren en een poosje later pas gaan kruipen.

Geen zorgen maken Yake, kindjes ontwikkelen zich in hun eigen tempo

3. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,067
    3,861
    113
    Als je kindje al achteruit tijgert, duurt het meestal niet lang voor hij vooruit gaat tijgeren. Mijn dochtertje tijgerde met 7 maanden, maar kroop pas echt met 11 maanden. Juist als ze een beetje gefrustreerd raken omdat ze ergens niet zomaar bijkunnen, motiveert dat extra om toch een manier te vinden dat ze het wel lukt.
    Hier ook geen loopstoeltje. Zag ze trouwens bij het Kruidvat vandaag.

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ nikita, bedankt voor je artikel!

Ga nu nog meer met Mason op de buik oefenen, want doe het niet elke dag :oops:

@ Yake, ik snap je bezorgdheid wel ,maar als een kindje het kruipen overslaat wil dat niet altijd problemen later geven. Ze tijgert wel ,dat is ook al heel goed toch.

Zelf ben ik ook best wel eens bezorgd. Mason heeft tijdens de geboorte zuurstofgebrek gehad ,ik ben wel eens bang dat dat een achterstand heeft opgeleverd. Heb het bij een zeer naast familielid meegemaakt.

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Yake: zoals anderen al zeiden denk ook ik dat kinderen zich ontwikkelen op hun eigen tempo. Maar net als in het artikel gezegd wordt kun je deze ontwikkeling misschien wel tegenhouden door bijvoorbeeld vaak in de kinderstoel, veel in het loopstoeltje etc. Ik ben geen wetenschapper, ik neem alle losse stukjes uit onderzoeken die mij logisch in de oren klinken aan en daar doe ik wat mee. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. En ik ben zo'n iemand die nog wel vertrouwen heeft in het cb, en als zij zeggen dat ik toch eens naar de fysio zou moeten met mijn kleintje zou ik dat doen. Als zij zeggen dat alles goed gaat geloof ik het. Ik vind de arts en wijkverpleegkundige van ons cb dan ook wel erg meedenkend enz. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Mason: Wat naar dat je je daar zo'n zorgen om maakt! Ik kan me dat zeker voorstellen! Heb je je zorg al eens overlegd met een arts oid? Wellicht kan deze de zorg bij je wegnemen, of wat kleine onderzoekjes doen als hij denkt dat er reden kan zijn tot zorg?

6. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Ons ukkie schiet niet erg op. Tijgert en kruipt nogsteeds niet (bijna 11 maanden!).
    Ik laat haar zo veel mogelijk op haar buik op het kleed liggen, oefen ook met haar, maar ze snapt het niet. Rolt en draait, maar gebruikt haar benen niet op de grond. Een maand geleden heeft mijn man een loopstoeltje gekocht (die leest die artikelen niet) en daarin heeft ze ontdekt dat ze zelf kan bepalen waar ze heen gaat. Voor haar is dat een hele ontdekking, dat ze doelgericht ergens naar toe kan proberen te komen. Sindsdien doet ze daar op het kleed ook wel eens halfslachtige pogingen toe...

Ik zet haar in haar loopstoeltje als ze verder niks wil, meestal tegen etenstijd. Dan heeft ze honger, is ze moe, wil ze niet op het kleed, in de box, zitten of liggen, maar is ze wel helemaal happy in haar loopstoeltje. En komt ze bij ons kijken hoe we aan het eten koken zijn (niet altijd praktisch...)
    Ze zet zich af met haar voetjes om ergens te komen, ze loopt dus niet. En als ze stopt gaat ze staan (met haar voetjes op de grond). Ze staat heel goed, maar heeft nog net een beetje steun nodig voor het geval ze om valt en dat biedt dat stoeltje. En soms staat ze even te oefenen (staan-zit-staan-zit). Lijkt me ook een prima oefening.
    Aangezien ze haar benen op het kleed niet gebruikt kan ze zo toch wat kracht trainen.
    Ik denk niet dat het op deze manier kwaad kan.

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ Nikita, ja vind die bezorgheid zelf ook niet heel prettig. Op zich ontwikkelt hij zich prima ,alleen geen kruipen/tijgeren ,maar zie dat wel meer hier op het forum en om mij heen. Misschien ben ik wel extra onnodig bezorgd omdat ik het al in mijn zeer naaste omgeving heb meegemaakt. 5 feb moet ik naar het cb en ga ik mijn gevoelens is uitspreken. Wat jij zegt over het Cb kan ik me trouwens goed in vinden. Ook hier hebben we een fijn cb.

@ agatha, Mason doet dat ook op de buik. Je ziet ook dat hij wel wil, zet zijn armpjes af ,maar verder lukt het niet. Hij wordt dan ook heel boos. als hij zit op de grond zet hij zich wel eens tegen dingen af en schuift dan op zijn kont naar achterren. Ik denk dat wat jou dochter doet staan ,zitten in de loopstoel idd ook een goede oefening is.

8. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    geen zorgen hoor Yake, mijn dochter tessa ging pas met 14 maanden ongeveer kruipen, en ze heeft toen gekropen tot 21 maand, toen ging ze pas lopen! Dus ze kan nog lang genoeg kruipen. En met tessa is niks mis mee, die doet het gewoon lekker rustig aan!

Share This Page