Dktp pneu bijwerkingen???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liebrando, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

me meisje heeft vanmiddag de dktp en pneu (4e vaccin) gehad...die had ze in november al moeten hebben maar vanwege de mex griep prik uitgesteld. Nu heeft ze ze dus vanmiddag gekregen. Maar na de prik was ze niet fit. Ze had zostraks verhoging van 38,4 enorm jengelig, net of ze wat spierpijn in de benen heeft, en moe maar slapen lukt haar maar niet.

Zijn er bijwerkingen van de dktp en pneu 4?

Ik heb 3 kids maar dit is de 1e keer dat ik meemaak dat er een op reageerd. Beloof straks nog wat voor de bmr en men c in april....

2. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    hay

koorts is volgens mij vrij normaal, je kindje moet ineens aan het werk van binnen. maar elke kind reageert dus anders. die van mij had nergens last van en andere kindjes hebben het na elke prik een dagje. het is niet zo dat je kindje het persé weer krigt bij de volgende prik hoor.
    morgen is ze vast weer bij de pinken ;)

en bij twijfel mag je altijd de dokter bellen

beterschap

3. bianca1711

bianca1711 Actief lid

10 dec 2006
    132
    0
    0
    vve medewerker
    hoofddorp
    Andro heeft van alle prikjes last gehad.

Als ze verkouden is zou ik haar niet laten prikken in April voor menc en bmr. Ik zou haar dan pas laten prikken als ze niet meer verkouden is.

Andro had vaak tegen de 40 graden koorts aan en soms er wel overheen. Bij alle prikken trouwens hoor, dus niet alleen bij de BMR en men c.

Sterkte en beterschap (of hoe zeg je dat eigenlijk:))
    Hoop dat ze zich snel weer wat beter voelt.
    Wij gaven Andro dan een paracetamolletje.
    Kijk maar of je dat wilt, bij Andro hielp het vaak.

4. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid heeft vorige week ook de 4e DKTP-Pneu vaccin gehad. Ze had deze keer juist nergens last van. De andere 3 keren had ze verhoging/koorts, sliep ze erg veel en was wat jengeliger. Dus het kan van de prik zijn ja..

5. liebrando

bedankt meiden!
    ben weer wat gerustgesteld. Ze is erg moe maar komt maar niet in slaap, ze ligt alleen maar steeds te jengelen. Haar verhoging is nog steeds 38,4 gelukkig. Had haar een zetpil gegeven omdat ik dacht dat ze misschien pijn had, verschoon ik net haar luier zitten er allemaal stukjes zet pil in, ze heeft hem er dus uitgpusht denk ik, maar goed een nieuwe durf ik ook nog niet te geven, ik weet niet hoeveel werking het heeft gehad in haar lichaam.......Maar goed ze heeft een poosje bij mij op schoot gelegen wat gejengeld maar af en toe ook weggedut, ze ligt nu in haar bedje en is stil, dus ik denk dat ze het heeft opgegeven. Niks aan hoor als je kleintje zo is, vind het zo zielig voor haar. Hopelijk is ze morgen weer beter!!

Ze heeft nooit op prikken gereageerd en nu dus wel...Maar goed eens moet de 1e keer zijn....hopelijk heeft ze van de bmr en men c in april niet zoveel last...

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Kinderen kunnen van de ene prik wat meer last hebben dan van de andere. Het kan zijn dat de weerstand van je dochtertje al niet optimaal was op dit moment waardoor ze wat heftiger reageert dan normaal. Niets om je zorgen over te maken. Voor hetzelfde geldt heeft ze van de BMR nauwelijks last :)

7. liebrando

Ja dat kan het ook zijn geweest, nadat ik had verteld dat ze lekker sliep werd ze weer wakker, en heeft gewoon tot half 12 bij mij beneden op me schoot gelegen, steeds enorm huilen en haar draai maar niet kunnen vinden.....Om half 12 was ze gewoon zo moe dat ze haar ogen gewoon echt niet meer open kon houden. Zo zielig, snachts heeft ze nog een paar keer een beetje gehuild in haar slaap. Maar ze was vanmorgen om half 9 weer helemaal present. Ze is weer zo vrolijk als wat en eet als een gek haha......

We zien wel wat er met de bmr gaat gebeuren. Je hebt het toch niet in de handen. Stiekem hoop ik dat ze er net zo makkelijk vavaf komt als haar broers.......

bedankt voor jullie reacties!!

8. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Hier ook last van de prik, hij is al 2 dagen hangerig en warm en eet slecht. Hopelijk is hij morgen weer een beetje fit.

Miek

9. liebrando

Ze eet en drinkt wel goed, maar ze is nog wel wat warm, en slapen lukt haar niet volgens mij, want ze is nog wakker....lag om half 7 op bed normaal meteen vertrokken maar nu dus niet....Dus ze kan haar draai op bed nog steeds niet vinden!

Zielig he als ze zo uit hun velletje zijn!

10. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

hier afgelopen maandag haar prikken gehad...en idd maandag middag begon de pret....kende me eigen meisje niet meer terug :(...heel huilerig,hangerig en koorts natuurlijk wel goed geslapen tot half 5 huilend wakker en daarna maar bij ons in bed genomen (nogmaal slaapt ze door tot 8 uur),..gelukkig was gister de koorts over maar was heel de dag nog huilerig....gelukkig vandaag weer een vrolijk en gezellig meisje :)

11. liebrando

Fijn dat ze weer opgeknapt is meis! ik hoop dat mijn meisje morgen ook weer helemaal de oude is!

Deel Deze Pagina