Hangt er maar van af waar je in de winkels kijkt...toen ik in Utrecht woonde zag je soms een verdwaalde loopstoel in een winkel staan, flink onder het stof, zelfde in bijvoorbeeld Apeldoorn. Maar als ik naar de markt op het Afrikaanderplein ga dan struikel ik over die dingen...is erg regionaal volgens mij.
Nou ik denk 't niet. Ik Loop ook op mijn tenen en heb nooit in een Loopstoel gezeten! Esmée zat er iedere dag in zon 10 min. En die loopt Netjes PLAT op haar voetjes. Jij zegt niet alleen op haar tenen, dus ook kinderen die NIET in een Loopstoel gezeten hebben lopen op hun tenen. En trouwens veel Loop stoelen kan je in hoogte stellen. Esmée zat dus op platte voeten daarin.
dirksmama; wat komen er toch weer doelloze opmerkingen van jou Voorbij. Benieuwd wat voor geweldige hoge opleiding jij gedaan heb! Lekker minachtend na de medeMens Bleh
www.babyentiener.nl www.babydump.nl www.babypark.nl en dan nog niet te spreken over de grotere speelgoedwinkels. Maar goed, het zal wel aan mijn ''lage'' opleiding liggen. Ik vind dat je hele rare en ongegronde redeneringen heb. Het is namelijk geen feit dat alleen lager opgeleide gezinnen zo'n ding hebben.
Dat is schokkend, dat ben ik absoluut met je eens! Ik kom toevallig zelf uit rotterdam en heb daar ook heel veel opgepast en nou ik er aan terug denk heb ik hem ook wel eens gezien bij een gezin. Maar ik vind het wel heel kwetsend om gelijk te zeggen dat het voor mensen die lager opgeleid zijn is, of zoals hier boven gezegd, voor mensen die minder bewust omgaan met de gezondheid van hun kinderen. Het is heel onaardig naar mijn mening en ook zo generaliserend. Ik geloof namelijk zeker wel dat iedere moeder het beste met haar kind zal voorhebben. Zoals ik al zei, hier is er ook 1, en eerlijk is eerlijk, zelf zou het niet in me zijn opgekomen om hem aan te schaffen. Ik vind het er vooral heel schreeuwerig uitzien en een groot ding. Doe mij maar zo'n leuk wagentje met blokken om achter te lopen. Maar goed, dat het verkocht word bij zoveel winkels is logisch, mensen kopen het dus blijkbaar. Maar die stootranden voor in een bedje worden ook nog steeds verkocht terwijl dat volgens mij ook bewezen is dat die niet goed zijn omdat er dan geen ventilatie plaats vind. Lastige discussie vind ik dat altijd.
dit vind ik een nog dommere opmerking. Dus ik ga minder bewust met de gezondheid van mijn dochter om??? Omdat ze 10 min op een dag in een Loopstoel zit? Ga toch een eind fietsen! Jullie zijn natuurlijk de perfecte moeders en iedereen die 't anders doet en een andere mening heeft gaat minder bewust om met de gezondheid van haar kinderen. Laat iedereen in Haar waarde en hun kind opvoeden /verzorgen etc zoals zij dat willen en zich goed bij voelen. Wat zou ik jou nu graag door 't scherm heen willen trekken, maar Ag ik denk maar je bent niet wijzer dan mensen en hun manier van opvoeden etc. te beoordelen op een Loopstoel..
Ja hoe moet je het dan noemen als mensen bewust iets kopen en gebruiken waarvan bekend is dat het niet goed voor een kind is. En dan heb ik het over bewust...het staat ik het groene boekje, het wordt ze verteld op het CB... Oma's kun je het niet altijd kwalijk nemen...het was dertig jaar ook al bekend, maar werd misschien minder verteld. En in die gezinnen waar ik kwam wisten veel ouders het denk ik ook niet, die zagen zo'n ding in de winkel staan of zagen het bij familie en dachten gewoon 'leuk, wil ik ook', en niet iedereen las het groene boekje. 'lager opgeleid' was een onhandige opmerking, mijn excuses daarvoor. Maar ik schrijf vanuit wat ik heb gezien in mijn omgeving, en ik heb te vaak gezien dat die stoeltjes op een niet verstandige manier gebruikt werden. En het is ook verleidelijk om ze verkeerd te gebruiken. Ik lees hier ook al dat moeders ze meerdere malen per dag gebruiken...dan ben je dus al riskant bezig. En ik vraag me werkelijk af waarom mensen onnodige risico's nemen met het belangrijkste dat ze is toevertrouwd.
nou ik zat in een loopstoeltje en heb altijd problemen met holle rug, zwakker rug etc gehad, ook een tijd op mn tenen gelopen maar goed dit was ook 26 jaar geleden...ik liep met 9 mnd, en dat zogenaamd oor dat geweldige ding aldus mijn moeder, Oh en dat ik last van rug of heup heb gehad, "zit in de genen van mn vader " Want ja zeg nou eerlijk, wie van de loopstoel gebruikers gaat nou echt zn verantwoordelijkheid nog nemen over 15 jaar als je kind problemen krijgt? haha denk je nou echt dat je dan gaat zeggen, oh shit had ik maar nooit mn kind in ee loopstoel gezet?!! Nee dat doe je niet, want neee die zat er maar 10 min per x in.. is hetzelfde als roken tijdens de zwangerschap, niemand zegt later bij leerachterstand, tja die 5 sigaretten per dag zou dat wel es veroorzaakt kunnen hebben sorry wil niet afwijken van het onderwerp, maar even ter vergelijking)
ik heb 't bij ons CB aangegeven dat ze daar in zat. Esmée Liep met 6 maanden rond de tafel. Volgens CB was 't geen probleem om haar dan in de Loopstoel te zetten. Jullie trekken conclusies zonder dat je meer info heb. Leeftijd van de kindjes en Hoe ze al in ontwikkeling zijn. Natuurlijk zijn er mensen die 't verkeerd gebruiken, maar om dan iedereen over een lijn te trekken is een beetje dom.
Ik snap je zorgen wel. Ik moet zeggen dat ik door dit topic wel eigenlik zeker weet dat ik mijn meisje er alleen voor de foto in ga zetten. Ik wist eigenlijk niet dat dit zo slecht was. Voel me ook best dom, maar ja, behalve dan dus soms oppas gezinnen heeft verder niemand in mijn omgeving er een. En mijn dochter zal nog wel te klein zijn om er wat op het cb over te horen denk ik
omdat 't bij jou zo is, moet dat dan bij iedereen zo zijn? Zoals ik al zei ik Loop op mijn tenen hele dagen. Heb nog geen 5 min. In een Loopstoel gezeten. En ik Liep ook met 9 maanden. Esmée heeft zon 10 min per dag in een Loopstoel gezeten, loopt Netjes plat op haar voetjes. Dat iets bij jullie zo is Wil niet zeggen dat dat bij iedereen is.
Koop een loopstoeltje dat voldoet aan de huidige norm (NEN-EN 1273: 2005). Nieuwe loopstoeltjes voldoen in bijna alle gevallen aan de geldende norm, maar in geval van tweedehands producten hoeft dit niet het geval te zijn. De belangrijkste eisen uit de norm zijn: Het loopstoeltje dient een mechanisme te hebben, dat voorkomt dat het kind met het stoeltje van de trap kan vallen. Dit kan bijvoorbeeld door het blokkeren van de wielen zodra het stoeltje over een niveau-verschil rijdt. Als het loopstoeltje is voorzien van een zitje dat verwijderd kan worden, mag het zitje nooit onbedoeld losraken. De hoogte van het zitje is minimaal 18cm boven de grond. Dit voorkomt dat een kind met de voeten onder de constructie van de loopstoel kan komen. Aan het loopstoeltje mogen geen scherpe randen zitten en geen kleine onderdelen. Het loopstoeltje moet stevig en duurzaam zijn. Indien het loopstoeltje inklapbaar/opvouwbaar is, dient er een kindveilige vergrendeling op te zitten. Het stoeltje mag niet onbedoeld inklappen. Het loopstoeltje mag niet kantelen. Als het loopstoeltje voorzien is van een rem, mag het indien deze op de rem staat, niet verder verplaatsen dan 50mm. Op loopstoeltjes hoort een waarschuwing te staan: Uw kind kan in een loopstoel makkelijker en sneller gevaarlijke plaatsen bereiken. Laat uw kind nooit zonder toezicht. Gebruiktips Laat uw kind nooit zonder toezicht. Gebruik het loopstoeltje alleen voor kinderen die zelfstandig tot zithouding kunnen komen, maar nog niet kunnen lopen (7 à 8 maanden). Stop in ieder geval met het gebruik als uw kind zich met de voetjes kan afzetten tegen de grond of met de voetjes bij de rand van het frame kan komen. Gebruik het loopstoeltje in totaal niet langer dan 20 minuten per dag en blijf in de buurt. Stel de hoogte van het stoeltje zo in, dat uw kind net met de voetjes bij de grond komt. Controleer bouten en andere verbindingen regelmatig en gebruik het stoeltje niet meer als onderdelen ervan stuk zijn of ontbreken. Doordat een kind in een loopstoeltje makkelijker en sneller gevaarlijke plaatsen kan bereiken, is het noodzakelijk deze plaatsen af te schermen. Voorkom toegang tot trappen. Sluit (kelder)deuren of plaats traphekjes bovenaan én onderaan de trap. Voorkom toegang tot ongelijke ondergronden. Denk hierbij ook aan drempels. Scherm verwarmingen, kachels en kookgelegenheden af en zet uw kind niet in het stoeltje tijdens het koken. Haal warme dranken zoals, koffie, thee en soep weg uit de ruimte(s) waar uw kind in zijn loopstoeltje kan komen. Pas op voor snoeren, messen en kleine losse voorwerpen waar uw kind nu ineens wel bij kan komen. Let op bij gebruik van een loopstoeltje in de buurt van deuren met glas erin, lage ramen en meubels.
Dit heb ik even gekopieerd van veiligheid.nl. Staat overigens niks over rugklachten, alleen over algemene veiligheid en verwonding omdat ze aan dingen kunnen komen waar ze niet aan horen te zitten. Ditzelfde heb ik ook laatst nog gehoord op het nieuws. Dat van die rug zal wel een heel klein percentage zijn en waarschijnlijk ook niet goed te achterhalen.
Nee dat is ook zo, het KAN problemen geven! Maar ik kan er niet bij dat iemand onnodig risico neemt met zo'n stom ding. En over info inwinnen....Zowel, CB, kinderarts als de kinderfysio raadde ons het sterk af...
dnze; deze mensen hebben hun oordeel toch al klaar. Mensen die ze niet gebruiken zijn Goede moeders, die ze wel gebruiken hele slechte moeders. Ik steek er geen energie meer in, ga me bezig houden met mn dochter, die ik bewust in een slechte gezondheid breng..
gaat toch om het risico! nou mijn heupen staan niet goed, WAARDOOR ik rugklachten altijd heb. Mij is later namelijk wel gervraagd of ik in die dingen heb gezeten.. maargoed niet iedereen krijgt kanker van roken, dus idd an rook je toch...alleen dat is je eigen keuze voor jezelf. ik heb zoiets van voor je kind een risico nemen, slaat nergens op. die 5 min per dag wat heb jij of je kind daar nou werkelijk aan. met een btj geduld heeft je kind straks plezier van genoeg andere dingen