loopstoeltje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sammetje, May 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #101 dirksmama, May 10, 2012
    Last edited: May 10, 2012
    Ik kopieer even uit de tekst die Dnze gaf:
    Gebruik het loopstoeltje alleen voor kinderen die zelfstandig tot zithouding kunnen komen, maar nog niet kunnen lopen (7 à 8 maanden). Stop in ieder geval met het gebruik als uw kind zich met de voetjes kan afzetten tegen de grond of met de voetjes bij de rand van het frame kan komen.

Jouw kind hoorde er dus helemaal niet in te gaan als ze met zes maanden al langs de tafel lipep.

En:
    Stel de hoogte van het stoeltje zo in, dat uw kind net met de voetjes bij de grond komt.

Dus NIET met de voetjes plat op de grond...

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Onze orthopeed verbied het nog net niet, maar het komt dicht in de buurt.. Behalve dat het slecht voor de heupjes kan zijn leert het een verkeerde manier van lopen aan..

Komt er bij mij niet in..

3. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Jada; die raden het JULLIE af. Terwijl ze 't bij Esmée Juist goed vonden. Maar jullie lopen allemaal bij de fysio, Zal dat ook niet een reden zijn Waarom jullie kindjes er niet in mogen? Jullie lopen daar niet voor niets toch? (ik bedoel dit niet lullig of hatelijk ofzo! )

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Uh.. Nee.. Was mijn eigen orthopeed en hij sprak in algemene termen en niet specifiek over mijn eigen dochter toentertijd.

5. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Agg ik zal wel ontaard zijn hoor, toen ik bijvoeding gaf voor de 6mnd werd me ook al verteld dat ik stom was, want waarom zou ik het risico nemen als ik weet dat het ''slecht'' is!?
    Nou ik zal je zeggen waarom: Ik kijk liever naar hoe mijn kind in elkaar steekt en naar waar hij behoefte aan heeft dan dat ik me op ga hangen aan allerlei onderzoeken e.d. Daar word je alleen maar onzeker en zelf gefrustreerd van en een perfecte moeder word je in je eigen ogen toch nooit (al vinden sommige zichzelf aardig perfect).

Ik vind het leuk om te zien dat hij er van geniet en idd lekker zijn energie kwijt kan. Beter dat dan een gefrustreerd kereltje.

6. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Snap dat je het niet lullig bedoeld. De reden dat wij daar liepen was omdat mijn zoontjes 12 weken te vroeg geboren zijn. Dan bezoek je heel wat artsen de eerste periode. Dat is voornamelijk standaard dat je die artsen/fysio bezoekt dus het is niet zo dat de ontwikkeling niet goed ging.

En ik weet nog heel goed dat we in het algemeen spraken over de loepstoel. Mijn zoontjes waren nog te klein toen ik daar na vroeg. Was meer in trant van kan een loepstoel ook verder helpen met de ontwikkeling als ze daar aan toe zijn. Zij heeft daar zeg maar ook algemeen op geantwoord, dus dat het voor alle kindjes geldt.

7. adi

adi Niet meer actief

Premature kinderen krijgen stadaard controle bij een kinderfysio. Deze is gelukkig meestal preventief, om de ontwikkeling in de gaten te houden. Niet omdat kinderen iets mankeren.

Wij hebben tijdens die 1,5jaar zo enorm veel geleerd van de kinderfysio. Ook over zin en onzin van allerlei hulpmiddeltjes voor kinderen, en de nadelen van het 'te snel willen' door de ouders.

8. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    "VeiligheidNL raadt het gebruik van loopstoeltjes af. Alternatieven voor een loopstoeltje zijn de box, activity kleden/baby gyms en later duwkarretjes als hulp bij het leren lopen. "

9. Partyrocker

#109 Partyrocker, May 10, 2012
    Last edited by a moderator: May 10, 2012
    En toch heb ik er 1 en blijf hem nog lekker gebruiken:D met heel veel plezier ook nog!

10. Partyrocker

Dat zeg ik toch ook trouwens? Maar er staat niks over ruggetjes en heupjes op deze site. Het gaat voornamelijk over veiligheid qua dingen waar ze bij kunnen of af kunnen rollen.
    Nou woon ik lekker gelijkvloers en hij mag niet in de stoel zonder dat ik erbij ben.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

en als je dat allemaal gewoon hebt maar wel eventjes 15 min per dag je handen vrij wil hebben??

mijn dochter loopt zelf en loopt dus ook gewoon met de voetjes plat op de vloer. de box wil ze echt niet in. en los op de vloer kan alleen als ik erbij ben aangezien ze een oudere broer heeft met ook klein speelgoed.

dat ding is voor mij ideaal zoonlief kan gewoon blijven spelen en zij loopt lekker even 15 min in z'n ding rond en of zo dat nu doet achter een baby walker of in z'n ding maakt dan geen hol uit

12. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

*proest*

sorry kreeg hier toch wel even een smile van op mijn gezicht

13. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

on topic,

ik snap de meesten wel... ik snap de beweegredenen om het NIET te doen... maar ik maak me echt niet druk om degene die het WEL doen,

zolang ze zich houden aan de voorschriften die in de gebruiksaanwijzing staat is het prima toch.

een kind elke dag 10 snoepjes geven is ook niet goed, maar zo nu en dan een snoepje is toch prima.... zo vind ik dat ook met de loopstoel, kind hoeft er niet de hele dag in te zitten ,maar even 10 minuutjes zie ik echt geen probleem in.

14. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Dus je neemt bewust het risico dat je je kind hiermee beschadigd? Waarom?

15. Onje

Onje Niet meer actief

Ja hoor ik ook!

16. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Maar waarom dan? Ik probeer het te begrijpen...

17. Onje

Onje Niet meer actief

Juist

18. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Nee, hier niet gebruikt, vanwege de redenen die hier al genoemd zijn. Als ik mijn handen even vrij wou, legde ik haar gewoon een paar minuutjes in de box. En anders had ik m'n handen wel vrij als ze sliep..

Als van iets bekend is dat het schadelijk kan zijn voor je kindje, zou ik het risico niet willen nemen.

19. Partyrocker

Dat zal dan best wel ja..

20. Onje

Onje Niet meer actief

Zolang je het allemaal maar met mate doet vind ik het geen kwaad kunnen

Share This Page