Onze dochter (8 maaden) kan sinds een week kruipen. Ik weet niet beter dan dat kinderen net voordat ze weer iets nieuws kunnen gefrustreerd kunnen zijn. Maar onze dochter is dat dus juist hierna. Niks is goed. Ik zie wel dat ze van alles wil. Alles moet ze vastpakken en als ze dan wordt tegengehouden, wordt ze mega boos en 'verdrietig' (het is een echte meid zullen we maar zeggen). Ik ben wel van het laten ontdekken, maar de planten omver trekken, gaat me iets te ver. Ook slaapt ze ineens erg slecht. Wordt 's nachts wakker en is dan bijna niet te troosten... Herkent iemand dit? Het lijkt op spongetjes gedrag, maar volgens 'het boek' heeft ze die voorlopig niet.
Zou kunnen hoor een sprong, en het boek gaat uit van je uitgerekende datum dus als ze 2 weken bijv te vroeg was krijgt ze het sprongetje ook later
Was hie rook hoor na het beginnen kruipen. Duurde een dag of 5, en werd toen beter. Ze beleven een hele nieuwe wereld, en dat moeten ze verwerken. Vooral snachts helaas
Bedankt voor jullie reacties. @ gebakje: hopelijk is dat bij ons ook het geval en duurt het inderdaad een dag of 5. @ Little22Miracle: ik heb het boek er toch nog maar even bijgepakt. Er staat namelijk bij deze sprong dat hij met 37 weken komt. Zie ik in de 2e alinea staan dat de sprong zich al rond 32-37 zich aankondigd. Om het lekker duidelijk te maken . Maar ik heb de eerste paar pagina's net gelezen, en ik zie veel overeenkomsten. Zal wel een combinatie zijn van nieuwe vermogens verwerken en een sprong. Vannacht was ze van 1:00 tot 3:30 (!!!) wakker. Pfff... Ze lijkt dan ook echt compleet de weg kwijt. Na een uur hebben we geprobeerd om haar bij ons in bed verder te laten slapen (wat eigenlijk altijd zonder problemen lukt. En dan krijgen we zelf ook nog een beetje slaap ). Maar na ruim een half uur weer naar haar eigen kamer gebracht. Ze was tussen ons in aan het spelen en lachen!!! Om 2:30 's nachts :x.
ah dat is echt balen hier hetzelfde nu ook 8 maand en hij kan staan maar ipv dat hij voor die tijd gefrustreerd was is hij dat nu..