Loopstoeltjes echt een gevaar

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Nikki88, Nov 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
  2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hier ook geen loopstoel, heb het nut nooit gezien!

3. adi

adi Niet meer actief

Ik ben totaal eens met de laatste alinea van de artikel (over de gevaren voor de motorische ontwikkeling).

Maar de insteek van de artikel vind ik behoorlijk onzinnig. een loopstoeltje is gevaarlijk omdat het kind een pot thee over zich heen kan krijgen? Of van de trap vallen? Dat kan niet als het kind NIET in de loopstoel zit dan?
    Het huis moet kindvriendelijk worden gemaakt, loopstoel of niet.

Wat een onzinartikel weer. En daarom krijgen je veel mensen die verkeerde conclusies gaan trekken:
    'Oh, de loopstoel is hier helemaal niet gevaarlijk, ik heb alles opgeruimd en hij kan nergens bij' en laten vervolgens het kind urenlang in zo'n stoeltje hangen :(

4. michele25

michele25 Fanatiek lid

Apr 5, 2010
    4,657
    1,778
    113
    Female
    tja, ok kwa fisiogebeuren kwa heupen enzo mee eens, geen loopstoel.

maar wie zet er nu een pot thee op tafel met een laken? je bent er toch bij als je kind daarin zit? sowieso als je kind uit de box is ben je toch bij je kind? mijn zoontje heeft hem wel gehad beide. maar ben er zelf niet zo happig op. en een half uurtje per dag. hij scheurde heel t huis door waardoor alles kapot ging. voor heupen lijkt t mij niet goed.

maar de argumenten in t artikel lijken mij niet enkeld juist. kind die net loopt trekt ook overal aan en pakt ook alles. daar moet je als ouder zijnde op berekend zijn.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik vind het ook een belachelijke artikel om eerlijk te zijn.

De laatste alinea, ja dat is goed. Dat klopt....

Maar kom op zeg, de rest... een loopstoel is gevaarlijk omdat je kindje dan overal bij kan of in gevaarlijke situaties kan belanden???? Waar ben je als ouder dan? Dan is kruipen ook gevaarlijk, op de overloop zonder traphekje.. Of is badderen ook gevaarlijk als je zelf lekker weg loopt of in de kamer gaat zitten.

Vind het een beetje vreemd. ALS je al als ouder besluit zo'n ding te gaan gebruiken dan neem ik aan dat je slim genoeg bent om erbij te blijven toch? Het artikel slaat vooral op ouders die niet omkijken naar hun kinderen.. En voor de meeste ouders zijn die punten dus ook niet van toepassing..

Laatste alinea ben ik het mee eens.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind het ook een onzinartikel.. wanneer ze kruipen en zich op gaan trekken kunnen ze bijv geen tafelkleed met hete thee van de tafel trekken?

7. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    en het met jullie eens. Het artikel is wel wat te simpel. Het kunnen trekken aan een tafellaken ligt niet aan dat loopding, maar aan onoplettende ouders.

Ik vind het wel stomme dingen en hier hebben ze er ook echt niet ingezeten. Een van de reacties die onder dat stuk staat ook. "moet een kind dan gewoon blijven liggen" Ja! Als een kindje nog zo klein is dat ze alleen kunnen liggen, dan is dat ook het enige wat ze horen te doen. Hooguit even in een wipper of zo.

Kinderen horen naar mijn mening zelf aan te geven waar ze aan toe zijn. Ze gaan vanzelf wel lopen, het is zelfs bewezen (zo even geen link...) dat kinderen die in zo'n loopding hebben gezeten gemiddeld een maand later gaan lopen.

Vind het argument "maar mijn kind vindt het zo leuk" ook een slecht argument. Ja, er zijn wel meer dingen die ze leuk vinden en ook niet mogen omdat het niet goed voor ze is. Gaan ze nog wel vaker meemaken in hun leven.

Mijn schoonvader zou nou zeggen dat dit alleen zo onderzocht is, zodat de onderzoekers weer iets hebben om geld te verdienen :) En hoewel ik het vaak niet met hem eens ben, zou ik hem nu waarschijnlijk gelijk moeten geven :D

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik vind het ook een onzin artikel.

Niettemin vind ik zo'n loopstoel ook niet nodig, heb hem ook nooit in huis gehad. Maar prima als andere mensen hem wel gebruiken, zolang ze het kind er niet uren in laten zitten.

9. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Ik heb hier jaren geleden ook al over gehoord. Ik vraag me af of dat allemaal wel zo is? Misschien gaat het kind dan niet zo snel uit zichzelf lopen? Ik weet het echt niet.

10. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik heb er geen 1 gehad mijn dochter paste er niet in met haar gipsbroek en later met haar spreidbroek ook al niet.
    nee denk dat het voor mijn dochter niet goed is omdat ze heupafwijking heeft
    maar een gezond kindje zo af en toe een half uurtje
    lijkt mij geen kwaad kunnen

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Vreemd artikel.
    Hier hebben ze alledrie wel in zo'n loopstoeltje rond gereden :D
    En hier hebben ze er niets aan over gehouden.
    Af en toe een half uurtje erin kan in mijn ogen geen kwaad.

Maar volgens mij wordt er elk jaar gezegd dat die loopstoeltjes niet deugen.

Kwebbel

12. Maddie

Maddie Fanatiek lid

Sep 15, 2009
    1,391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Vind het ook een onzin artikel!! En m'n zoontje heeft er ook een tijdje een gehad en niks aan de hand hoor!!

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier wel een loopstoel gehad trouwens.. Vooral omdat ze de neiging had om veeeel te staan. En dan deed ze ook in dat ding. Ze heeft er nooit in gehangen...
    En dan was het echt max 5 minuten hooguit 2 keer per dag. Meestal om de dag eens 5 minuten.

Ze vond het geweldig om te kunnen staan zonder ons 'nodig' te hebben.

Maar ja, ik ken ook iemand die haar kind met 3 maanden erin zet terwijl die nog niet eens zelf kan zitten.. Tja, dan hangt het kind helemaal en dan vind ik het ook echt niet kunnen.

Volgens de kinderartsen, cb en fysios hier is het niet perse slecht.. Maar je moet het echt echt echt met mate doen. Dus de tijden die ik haar erin had zitten was volgens hun geen enkel probleem.

14. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,254
    0
    0
    Onze zoon loopt al vanaf 4 maanden bij onze kinderfysio, zij vertelde ons juist dat loopstoeltjes erg slecht zijn voor de heupjes van kinderen. Ze leren op een verkeerde manier hun heupen te gebruiken met lopen. Waardoor ze als ze echt gaan lopen hier last van KUNNEN hebben. Kunnen in hoofdletters omdat het niet voor elk kindje geldt natuurlijk. Maar het is onderzocht door fysio en artsen dat het dus wel belastend kan zijn voor de heupen van kinderen.

Vandaar raad ik het inderdaad af om zulk soort loopstoeltjes te gebruiken!

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja daar ben ik het mee eens. Vooral als de kindjes ze zo gebruiken als standaard is. Gelukkig heeft mijn dochter er nooit in gehangen of gezeten zeg maar.. Altijd alleen staan (ze had het zit ding niet eens nodig :p). Dat was ook de enige reden waarom wij hem aangeschaft hebben. Staan en lopen. En zodra ze erin ging zitten ging ze er gelijk uit.

16. m1980

m1980 Bekend lid

Apr 6, 2008
    549
    0
    0
    In Een Huis......
    Hier ook alle 2 in een loopstoeltje gezeten niks mis met ze,lopen nu prima,zonder rare heupjes e.d.

Ik denk dat je per kind moet kijken of het wel of niet wat voor ze is.

17. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    vind het een onzin artikel kom nou tja slecht voor de heupjes weet iedereen en als je kindje een heup afwijking heeft is (vind ik) het logische dat je zo'n ding niet gebruikt
    maar wij hebben er veel plezier mee gehad!!! en echt geen afwijkende dingen!!!!!!!!!!!!!!!
    (die pot thee, tsjong ze kunnen toch ook kruipen en een kleed aantrekken????????? is altijd oppassen )

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier een loopstoeltje gehad maar niet veel gebruikt aangezien fynn al heet snel kroppen en overal langs liep

19. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    hier ook ene gehad...wel niet lang want toen vond meneer kruipen en erna gewoon lopen natuurlijk veel leuker.
    maar hij heeft m een tijdje gebruikt en hij vond het super, liet hem er echt niet de hele dag in... meestal een kwartiertje per dag.denk niet dat dat kwaad kan...af en toe

20. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha inderdaad, anders was de mens wel zo geschapen dat we direct na de geboorte even een rondje door de verloskamer konden rennen :p

Share This Page