mijn zoontje had een loopstoel vanaf 6 maand zat hij er hooguit 2 x per week half uurtje in meer niet ennuh hij liep met 13 maand en hebben met loopstoel nog nooit geen ongeluk gehad nu las ik over dat een kind de tafelkleed van de tafel rukte met hete thee pot nou sorry hij had er anders ook wel aan kunnen trekken dus vind dat beetje apart
Sorry hoor, maar alleen de laatste alinea vind ik bij het loopstoeltje horen. De rest die erboven staat kan altijd gebeuren, als je je kind op de arm hebt, als het kruipt en als het loopt. Dus in mijn ogen een beetje onzin om dat bij de risico's van een loopstoeltje te zetten. Mijn dochtertje heeft er ook wel eens in gezeten. Maar nooit langer dan een kwartier hooguit een half uur.
Ik gebruik ook een loopwagentje niet om te lopen maar voor haar plezier een paar keer per dag. Als ik ga afwassen kijkt ze zo gezellig de keuken in ze blijft ook gezellig op haar plek met dat karretje. Hihh en soms heel soms neemt ze een speurt. Gekke meid. Denk dat het met alles is. Zeker als het afgeraden word gebruik dat soort dingen met maten en voor al met je verstand dan kan het volgens mij niet zo heel veel kwaad. O ja ze kruipt al dik een maand en trekt zich overal aan op dus daar mee gaat het wel goed, En kan ze best even in haar wagentje. Maar dus met maten. Met mijn oudste heb ik hem nooit gebruikt. En die ging zich ook met zeven maanden al optrekken en langs de meubels lopen dus. Twee kinderen een wel een niet en alle bij rond de zelfde tijd dingen gaan doen. Toeval.
Er wordt wel meer verkocht wat gevaarlijk is of niet veilig is.... dus dat ik geen goede reden! Ik heb zelf absoluut niet zo`n ding, omdat ik vind dat kindjes die willen lopen het maar zelf moeten gaan oefenen. Maar met 5 minuutjes per dag en dan ook nog maar een paar keer per week zullen ze er geen problemen van krijgen. Maar sommige ouders gebruiken dat ding heel erg veel en dan wordt het een ander verhaal! Ik ken ook een kindje dat liep als een krab omdat hij er zowat de hele dag in hing, volgens de moeder wilde het kindje alleen dat maar en anders was hij boos. Tja dan maar boos! De rest van het artikel slaat nergens op hoewel het kind dan niet met 6 mnd thee over zich heen zou hebben getrokken maar pas met 10 mnd. Of met 11 mnd van de trap was gestort ipv met 7.
is een keuzen aan de ouders of ze het wel of niet willen. en voor 5 min is onzin je zet het kind er niet in om lekker te maken en dan eruit hallen daar krijg je huilende kindjes van. komt net over van je mag een likje van een snoepje en dan weg stoppen en me dochter loopt er in als ik aan het koken ben of aan het stofzuigen, geen probleem hoor en ze loopt niet als een krab
ik heb voor alle 2 de kinderen een loopstoeltje gebruikt. Ze vonden het fantastisch... gewoon een kwartiertje per dag kan echt geen kwaad..
Ik ben het ermee eens dat het een onzin artiekel is. Die situaties moet je helemaal uit de weg gaan (potten thee op tafel) iedere ouder denkt toch even na voordat je kind in dat stoeltje gaat? Je snapt toch dat je kind ineens overal bij kan.. Mijn dochter heeft er heel erg veel gebruik van gemaakt. Ze was enorm gefrustreerd en dat ding gaf haar rust. Als zer daarin ging keken we eerst het huis rond waar ze allemaal bij zou kunnen en we hebben ons meteen aangeleerd om glazen etc niet te laten staan. Inmiddels kan ze lopen maar daarbij zie ik veeeeel gevaarlijkere situaties ontstaan dan in dat ding. Haar ontwikkeling is niet af gaan wijken door het gebruik van de stoel. Ze krijgt ook fysio dus ik kan het met zekerheid zeggen (fysio imv vroeggeboorte). De fysio vond juist dat ze voor een prematuurtje erg snel is gaan lopen en keurig "normaal" loopt. Bij onze situatie kloppen beide beweringen dus niet. Groetjes
Niet alle kinderen hebben er behoefte aan om er langer dan 5 minuten in te zitten he. Zal ook liggen aan je huisvesting denk ik. Toen mijn dochter zo oud was woonde ik erg klein en had ze het in 5 minuten echt totaal gezien in dat ding. Ze kon ook niet rondrennen. Maar zelfs als dat kan zullen er genoeg kindjes zijn die 5 minuten genoeg vinden. Maar dan kijk je zelf naar de reactie van je kind neem ik aan.
denk dat onoplettende ouders gevaarlijker is dan dat ding even een paar minuutjes gebruiken, die lopstoel helpt hun spieren ook en welke ouders zet nou op een tafel met kleed een theepot?
Ik vind het een makkelijk ding hoor. Nam hem ook mee bij mensen met plavuizen konden ze zich ook geen zeer doen. En gevaarlijk voor als er dingen op tafel liggen ja dan moet je ze altijd in de box laten en niets leren want als ze gaan lopen kunnen ze ook overal bij.
Mijn nichtje heeft ooit een mes van de eettafel te pakken gekregen.. Het klinkt als onzin, maar je kindje is gewoon ineens mobieler dan normaal en je denkt er niet aan om ALLES op te bergen wat eenigzins een gevaar kan zijn.
Hmmm, nou ik laat echt geen mes op tafel liggen. Ik heb hier ook nog een peuter lopen. Vind het wel slordig om een mes te vergeten eigenlijk.